'הביאני המלך חדריו',
ופניו חתומות,
דלתותיו נעולות,
'הביאני המלך חדריו',
וטרקלינו זר,
חשתי מנוכר,
'הביאני המלך חדריו',
ולא הייתה זאת משאלתי,
כל משאתי שיבוא הוא לביתי,
ישכון נא המלך בצל קורתי...
הגיונות כתב:'הביאני המלך חדריו',
ופניו חתומות,
דלתותיו נעולות,
'הביאני המלך חדריו',
וטרקלינו זר,
חשתי מנוכר,
'הביאני המלך חדריו',
ולא הייתה זאת משאלתי,
כל משאתי שיבוא הוא לביתי,
ישכון נא המלך בצל קורתי...
הגיונות כתב:'הביאני המלך חדריו',
ופניו חתומות,
דלתותיו נעולות,
'הביאני המלך חדריו',
וטרקלינו זר,
חשתי מנוכר,
'הביאני המלך חדריו',
ולא הייתה זאת משאלתי,
כל משאתי שיבוא הוא לביתי,
ישכון נא המלך בצל קורתי...
לא חכמה לגעור "זר לא יבין זאת", אדרבה הסבר נא למי שערלה אזנו כמוני למה כוונת דברי השיר הנ"ל.איש_ספר כתב:שערי חכמה שמא נפתחו לך, שערי שירה נעולים בפניך. ומי דחקך לפנים מן המחיצה?
נוטר הכרמים כתב:החכמה אמורה לבטא את האמת הצרופה, את ההגיון החד, המושכלות כהוייתן. הרצוי והנשגב. השירה הינה כינור לרגשי הלב, המורגשות הינם המצוי, לפי מה שהוא אדם, מקומו ושעתו.
נוטר הכרמים כתב:כאשר הזרות והניכור משתלטים על האדם וקונים שביתו בבתי נפשו, איננו מצליח לחזות ולחוש בנועם ד', אפילו כאשר הוא מבקר בהיכלו. ד' ישמרנו.
שערי חכמה כתב:אתה מתאר מצב שבו הניכור הוא שלילי והמשורר מיצר עליו, ולא כך הוא בשיר שלפנינו.
חזור אל “אָשִׁירָה נָּא לִידִידִי”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים