חד ברנש כתב:לאור רדידותם המפחידה של המוספים התורניים למיניהם, אינני מוצא בהם כל עניין ואפילו בוש לעיין בהם.
חד ברנש כתב:פעם, לפני שנים, אפילו האדם שבמשך כל השבוע לא היה לו כ"כ זמן לפתוח ספר תורני מחמת טרדות, כשבאה לפניו הזדמנות - באה מנוחה והרחבת הדעת, וכל אחד עיין לפום חורפא דיליה. מי בגמרא עם מפרשים, מי בחומש רש"י עם פירוש אבן עזרא או אור החיים, מי בספר חסידי אחר על התורה, ומי בספרים תורניים אחרים.
אבל כיום 'איכשר דרא' וצרה צרורה התרגשה ובאה לעולם - הפורומים התורניים, שכדי לעיין בהם לא יספיקו שתי שבועות רצופות עם לילותיהן. אינני מדבר על תפילתן של אותם מעייני פורומים, שיש לה 'פנים חדשות' ומכוערות... אבל מה עם הזמן הרב המושקע בעיון בעלונים התורניים על חשבון לימוד בספר תורני נורמלי?!
חד ברנש כתב:השאלה היא, מה חפץ הקורא?
אם ברצונו להעביר את הזמן תוך כדי הרגשה שהוא ניצלו לדבר טוב (בחינת 'לצאת ידי חובה') - מתאים לו בהחלט לעיין במוספים התורניים וגם בשאר העלונים התורניים (שהם מכה מיוחדת בפני עצמה. צרה צרורה!!),
----
פעם, לפני שנים, אפילו האדם שבמשך כל השבוע לא היה לו כ"כ זמן לפתוח ספר תורני, כשבאה שבת - באה מנוחה והרחבת הדעת, וכל אחד עיין לפום חורפא דיליה. מי בגמרא עם מפרשים, מי בחומש רש"י עם פירוש אבן עזרא או אור החיים, מי בספר חסידי אחר על התורה, ומי בספרים תורניים אחרים.
אבל כיום 'איכשר דרא' וצרה צרורה התרגשה ובאה לעולם - העלונים התורניים, שכדי לקרוא את כולם לא יספיקו שתי שבתות רצופות עם לילותיהן. אינני מדבר על תפילתן של אותם מעייני עלונים, שיש לה 'פנים חדשות' ומכוערות... אבל מה עם הזמן הרב המושקע בעיון בעלונים התורניים על חשבון לימוד בספר תורני נורמלי?!
דרומי כתב:ומי באמת אמר שחייבים לקחת ווארטים דוקא מ'מעינה של תורה'?...
חד ברנש כתב:בתור התחלה:
1. דייקנות גם על חשבון נוחות הקריאה
2. חומרים חדשים ולא ממוחזרים. להקפיד שלכל הפחות חצי מהכתבות יהיו כאלו.
מכון חכמי ספרד כתב:דרומי כתב:ומי באמת אמר שחייבים לקחת ווארטים דוקא מ'מעינה של תורה'?...
אכן, מאי אולמיה 'מעיינה' מהמוסף?
הא לחמא עניא כתב:באם תראה ספר מעינה של תורה ומוסף תורני על הרצפה, תהיה לך התלבטות מה להרים קודם???
מכון חכמי ספרד כתב:הא לחמא עניא כתב:באם תראה ספר מעינה של תורה ומוסף תורני על הרצפה, תהיה לך התלבטות מה להרים קודם???
ברור.
הכריכה הקשה לא מקדשת את הכתוב יותר מדף עיתון.
הא לחמא עניא כתב:האם לשיטתך ספר מעינה של תורה נמצא באותו דרגא כמו עיתון????? אתמהה עליך מאוד???? באם תראה ספר מעינה של תורה ומוסף תורני על הרצפה, תהיה לך התלבטות מה להרים קודם???
פרנצויז כתב:הא לחמא עניא כתב:האם לשיטתך ספר מעינה של תורה נמצא באותו דרגא כמו עיתון????? אתמהה עליך מאוד???? באם תראה ספר מעינה של תורה ומוסף תורני על הרצפה, תהיה לך התלבטות מה להרים קודם???
כמדומה שהווארטים שנדפסו בס' מעינה של תורה (בשמו המקורי דער תורה קוואל) נדפסו לראשונה בעיתון בפולין, ע"י רבי א. ז. פרידמן הי"ד, ואח"כ נאספו לספר.
[גם ספרי הרב זוין נדפסו לראשונה בעיתון].
מענה איש כתב:בהרבה מקרים משמש המוסף התורני כפלטפורמה תורנית לשיווק וקידום השקפותיהם ואינטרסיהם של בעלי העיתון
פרנצויז כתב:הא לחמא עניא כתב:האם לשיטתך ספר מעינה של תורה נמצא באותו דרגא כמו עיתון????? אתמהה עליך מאוד???? באם תראה ספר מעינה של תורה ומוסף תורני על הרצפה, תהיה לך התלבטות מה להרים קודם???
כמדומה שהווארטים שנדפסו בס' מעינה של תורה (בשמו המקורי דער תורה קוואל) נדפסו לראשונה בעיתון בפולין, ע"י רבי א. ז. פרידמן הי"ד, ואח"כ נאספו לספר.
[גם ספרי הרב זוין נדפסו לראשונה בעיתון].
שייף נפיק כתב:אגרות חזון איש חלק א'
מענין על מי נאמר. ומה הרקע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים