שש ושמח כתב:תצילינה האוזניים מלשמוע, לא רק ש"התירו" לעובדי ח"ח לחלל את השבת מול עיניהם (!!!) ובשבילם, ה"חרדים" (!!!!),
שש ושמח כתב:עוד הוסיפו חטא על פשע ועברו על איסור אמירה לעכו"ם, וכמובן שלא הרויחו כלום ואין כאן שום היתר למעשה שבת כלל.
ממרומי היער כתב:זה שבחברת חשמל על דעתם החליטו לעבוד בשבת, זה אוסר עלי להשתמש בחשמל? למה?
ממרומי היער כתב:דומה הדבר למקרה שקורה בבית הכנסת שלנו בכל שבת, בסוף סעודה שלישית, (לפני זמן צאת השבת) עובר יהודי אחד ואוסף את הניילונים לאשפה ועובר על איסור 'מכין', כל הדיבורים לא הועילו, מדובר ביהודי שעושה על דעת עצמו ואם אומרים לו מה לעשות הוא תוקף בחריפות את המבקרים אותו, נו, לכן יהיה אסור לנו לאכול בבית הכנסת?
מיכאל1 כתב:שש ושמח כתב:תצילינה האוזניים מלשמוע, לא רק ש"התירו" לעובדי ח"ח לחלל את השבת מול עיניהם (!!!) ובשבילם, ה"חרדים" (!!!!),
ההיתר ניתן בהתחלה כאשר היה חשש גדול ופשטות שבסדר גודל של 15 בניינים ישנו חולה שיש בו סכנה אחד לפחות.
שש ושמח כתב:עוד הוסיפו חטא על פשע ועברו על איסור אמירה לעכו"ם, וכמובן שלא הרויחו כלום ואין כאן שום היתר למעשה שבת כלל.
אמירה לעכו"ם מערב שבת לעשות בשינוי היא שבות דשבות, ולצורך מצווה או קטנים המצויים או חולה שאין בו סכנה וכדו' יש להתיר
מה שנכון נכון כתב:כמדומני שחברת החשמל מחויבת ע"פ החוק לתקן את התקלה (גם אם אין במניעת התיקון סכנה, אלא רק כדי לספק חשמל לדירים), וכן משקולים ממוניים (15 בנינים שאינם צורכים ומשלמים, ומאידך אי"ז חוסך לחברה כלום), ואיסור הרבנים וויתור הדירים לא היו משנים כלל. המו"מ (מצד ח"ח) היה ע"מ שהתיקון יעבור בשלום, בלי הפגנות ומחאות, או סתם מתוך רצון טוב לעשות בהדברות. הרב הב' ידע כל זה והתייחס בהיתרו רק לענין מה יעשו התושבים, שח"ח על כרחם עושה מה שעושה, בשביל שיהיה מותר להם ליהנות מהחשמל ולא יאסר משום מעשה שבת.
כך הרושם שלי. ואוסיף על דרך התגובות הקודמות: אקוה שאיני טועה.
מה שנכון נכון כתב:הרב הב' ידע כל זה והתייחס בהיתרו רק לענין מה יעשו התושבים, שח"ח על כרחם עושה מה שעושה, בשביל שיהיה מותר להם ליהנות מהחשמל ולא יאסר משום מעשה שבת.
מעט דבש כתב:מה שנכון נכון כתב:הרב הב' ידע כל זה והתייחס בהיתרו רק לענין מה יעשו התושבים, שח"ח על כרחם עושה מה שעושה, בשביל שיהיה מותר להם ליהנות מהחשמל ולא יאסר משום מעשה שבת.
אם הנידון מול הרב הנ"ל היה בליל שבת - מה לעשות עתה, אחרי שכבר ח"ח עשו מה שעשו, ניחא.
אבל לומר לח"ח מראש: אחרי שתגמרו (כי אין לנו שליטה על מעשיכם), בבקשה תשלחו גוי, להרים את המפסקים הדירתיים, זה נשמע גרוע מאד.
למה הדבר דומה? אלך לנהג אגד, ואומר לו: אתה הרי נוסע לשכונה פלונית בשבת (ועל זה אין לי שליטה), אז בבקשה תביא משם גוי של שבת.
מה שנכון נכון כתב:כמדומני שחברת החשמל מחויבת ע"פ החוק לתקן את התקלה (גם אם אין במניעת התיקון סכנה, אלא רק כדי לספק חשמל לדירים), וכן משקולים ממוניים (15 בנינים שאינם צורכים ומשלמים, ומאידך אי"ז חוסך לחברה כלום),
מעט דבש כתב:אקווה שאני טועה בהבנת הסיפור.
הרב השני התיר לעובדי חברת החשמל להמשיך במלאכתם, למרות שהיה ידוע שאין חולה שיש בו סכנה?
על סמך מה ההיתר?
מיכאל1 כתב:תאורטית איני יודע מה היה קורה אם באמצע העבודות היו מכריחים את עובדי ח"ח לעצור את העבודות בכניסת שבת ולהשאיר חשמל חי בעוצמות גבוהות כ"כ פתוח, האם היו מסכימים או לא.
מעט דבש כתב:
סיפור מזעזע, ובפרט לאור העובדה שאמנם לפי הסיפור העובדים הבינו שהם עובדים בהיתר, ובפרט שהיו מסורתיים, וכן היה אכפת להם לא לעבוד סתם בשבת (ראה כאן).
יוצא פוניבז' כתב:כעת קראתי את הסיפור נשוא האשכול.
והדברים נוקבים: עקב העבודות החשמל היה מנותק כ-11 שעות (!), ובכל אותן שעות לא עלתה על דעת אף אחד לבדוק אולי יש חולה שזקוק לחשמל ועלול להגיע לידי פיקו"נ, ורק מחמת השבת המתקרבת וחיפוש ההיתר להמשיך במלאכה נזכרו לחפש את אותם חולים!
יוצא פוניבז' כתב:אם יש חשש פיקו"נ בחסרון החשמל אז חשש זה קיים גם בימות החול, ואם כל הגורמים הציבוריים לרבות ארגוני המתנדבים (משטרה/מד"א/מכבי אש/הצלה/איחוד הצלה/זק"א/ידידים/וכו') לא מתייחסים לכך כפיקו"נ, ולא הולכים "לחפש לכודים" היינו חולים הזקוקים לחשמל שלפתע נדם להם החשמל, למה כאשר השבת פורשת כנפיה, לפתע נזכרים שיש כאן פיקוח נפש שדוחה שבת?
יוצא פוניבז' כתב:אם יש חשש פיקו"נ בחסרון החשמל אז חשש זה קיים גם בימות החול, ואם כל הגורמים הציבוריים לרבות ארגוני המתנדבים (משטרה/מד"א/מכבי אש/הצלה/איחוד הצלה/זק"א/ידידים/וכו') לא מתייחסים לכך כפיקו"נ, ולא הולכים "לחפש לכודים" היינו חולים הזקוקים לחשמל שלפתע נדם להם החשמל, למה כאשר השבת פורשת כנפיה, לפתע נזכרים שיש כאן פיקוח נפש שדוחה שבת?
יש למישהו תשובה או שמדשתקי רבנן שמע מינה אודויי קא מודו לי?חשבונות רבים כתב:במבט שני, אני לא מבין למה ההוראה הזו לא ניתנה מראש. העובדה שצריך לתקן לצורך חושיב"ס אינה מתירה לכל אחד ואחד מהתושבים אשר ב"ה אין בביתו כנ"ל, להותיר את חשמליו מחוברים. וכן אסור בהנאה משום מעשה שבת וגרע טפי ממבשל בשבת לחולה.
דרומי כתב:ליושבי חו"ל אין בעיות כאלה.
מעט דבש כתב:אקווה שאני טועה בהבנת הסיפור.
הרב השני התיר לעובדי חברת החשמל להמשיך במלאכתם, למרות שהיה ידוע שאין חולה שיש בו סכנה?
על סמך מה ההיתר?
שש ושמח כתב:במקום שיש קטנים שמפחדים מותר אמירה לנכרי בעבורם, אך ברור שלא בכל בית יש קטנים כאלו, ולכן א"א להתיר לעשות מלאכה בכל בית.
בברכה המשולשת כתב:יוצא פוניבז' כתב:אם יש חשש פיקו"נ בחסרון החשמל אז חשש זה קיים גם בימות החול, ואם כל הגורמים הציבוריים לרבות ארגוני המתנדבים (משטרה/מד"א/מכבי אש/הצלה/איחוד הצלה/זק"א/ידידים/וכו') לא מתייחסים לכך כפיקו"נ, ולא הולכים "לחפש לכודים" היינו חולים הזקוקים לחשמל שלפתע נדם להם החשמל, למה כאשר השבת פורשת כנפיה, לפתע נזכרים שיש כאן פיקוח נפש שדוחה שבת?
לא הבנתי את דברי כתר"ה.
ביום חול לא מחפשים לכודים כה"ג כי מיד מטפלים בתקלה.
יוצא פוניבז' כתב:בברכה המשולשת כתב:יוצא פוניבז' כתב:אם יש חשש פיקו"נ בחסרון החשמל אז חשש זה קיים גם בימות החול, ואם כל הגורמים הציבוריים לרבות ארגוני המתנדבים (משטרה/מד"א/מכבי אש/הצלה/איחוד הצלה/זק"א/ידידים/וכו') לא מתייחסים לכך כפיקו"נ, ולא הולכים "לחפש לכודים" היינו חולים הזקוקים לחשמל שלפתע נדם להם החשמל, למה כאשר השבת פורשת כנפיה, לפתע נזכרים שיש כאן פיקוח נפש שדוחה שבת?
לא הבנתי את דברי כתר"ה.
ביום חול לא מחפשים לכודים כה"ג כי מיד מטפלים בתקלה.
גם כאן טיפלו מיד בתקלה (למעט עיכוב קטן של כמה שיחות טלפון), ואעפ"כ החשמל חזר רק כעבור כ-11 שעות.
אשמח לדעת האם כפי מציאות הדברים יש חשש פיקו"נ רק בניתוק חשמל מעבר ל-11 שעות.
בברכה המשולשת כתב:יוצא פוניבז' כתב:בברכה המשולשת כתב:יוצא פוניבז' כתב:אם יש חשש פיקו"נ בחסרון החשמל אז חשש זה קיים גם בימות החול, ואם כל הגורמים הציבוריים לרבות ארגוני המתנדבים (משטרה/מד"א/מכבי אש/הצלה/איחוד הצלה/זק"א/ידידים/וכו') לא מתייחסים לכך כפיקו"נ, ולא הולכים "לחפש לכודים" היינו חולים הזקוקים לחשמל שלפתע נדם להם החשמל, למה כאשר השבת פורשת כנפיה, לפתע נזכרים שיש כאן פיקוח נפש שדוחה שבת?
לא הבנתי את דברי כתר"ה.
ביום חול לא מחפשים לכודים כה"ג כי מיד מטפלים בתקלה.
גם כאן טיפלו מיד בתקלה (למעט עיכוב קטן של כמה שיחות טלפון), ואעפ"כ החשמל חזר רק כעבור כ-11 שעות.
אשמח לדעת האם כפי מציאות הדברים יש חשש פיקו"נ רק בניתוק חשמל מעבר ל-11 שעות.
תלוי במציאות.
יוצא פוניבז' כתב:בברכה המשולשת כתב:יוצא פוניבז' כתב:בברכה המשולשת כתב:יוצא פוניבז' כתב:אם יש חשש פיקו"נ בחסרון החשמל אז חשש זה קיים גם בימות החול, ואם כל הגורמים הציבוריים לרבות ארגוני המתנדבים (משטרה/מד"א/מכבי אש/הצלה/איחוד הצלה/זק"א/ידידים/וכו') לא מתייחסים לכך כפיקו"נ, ולא הולכים "לחפש לכודים" היינו חולים הזקוקים לחשמל שלפתע נדם להם החשמל, למה כאשר השבת פורשת כנפיה, לפתע נזכרים שיש כאן פיקוח נפש שדוחה שבת?
לא הבנתי את דברי כתר"ה.
ביום חול לא מחפשים לכודים כה"ג כי מיד מטפלים בתקלה.
גם כאן טיפלו מיד בתקלה (למעט עיכוב קטן של כמה שיחות טלפון), ואעפ"כ החשמל חזר רק כעבור כ-11 שעות.
אשמח לדעת האם כפי מציאות הדברים יש חשש פיקו"נ רק בניתוק חשמל מעבר ל-11 שעות.
תלוי במציאות.
איזו תשובה זו? יש חשש או לא?
אם יש מציאות של חשש פיקו"נ, למה אף אחד מהגופים שהזכרתי לא מתייחס לכך בהתאם?
ואם לא חוששים, למה לחלל שבת כן מתירים?
יוצא פוניבז' כתב:השאלה שלי היתה על הזמן הרב עד שהתקלה תטופל.
יוצא פוניבז' כתב:אני לא מבין מה לא מובן. לפעמים לוקח זמן רב לתקן תקלה וכפי המעשה הנזכר כאן, שלקח כ-11 שעות לתקן. זה היה לוקח אותו זמן בין אם זה היה בשבת בין אם זה היה בחול.
בכל אותו זמן רב עד התיקון, אף אחד מהגופים הציבוריים לא חשש לפיקו"נ, ולא הלך לחפש אם יש חולים שעד שיחזור החשמל עלולים למות ח"ו.
עם כל זאת, בכל פעם שנופל חשמל בשבת, נזעקים שחייבים לתקן בטענת "פיקוח נפש". ואני הקטן שואל, יש פיקוח נפש או אין? ולמה ה"פיקוח נפש" הוא רק לגבי תיקון החשמל, ולא לחפש את החולים שיכולים להכנס לחשש סכנה גם עד שיחזור החשמל (תלוי כמובן באורך הזמן הנדרש לתיקון)?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 261 אורחים