א גאליציאנער כתב:אין המדובר ביהודי דהיה מחשובי הרמי"ם בישיבת בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים לפני כחמישים שנה? זכורני ששמעתי פעם בשמו תירוץ על הקושיא במעשה דאתה בנציבין ומצודתך פרוסה דפסחים, ובישיבה אמרו משמו התירוץ ההוא והיו כולם משיחים בגדלות תורתו.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
חד ברנש כתב:מדוע רק אחרי שאנשים כאלו נפטרים לבית עולמם נודע לנו על קיומם?
בן ירושלים כתב:חד ברנש כתב:מדוע רק אחרי שאנשים כאלו נפטרים לבית עולמם נודע לנו על קיומם?
מספרים על ר' איסר זלמן כשהגיע לירושלים וראה את צעירי הצורבים היה מלא התפעלות מהכשרונות, עמל התורה וכו'. לאחר שנים היתה לו קושיה : הרי הסתובבו גדולי עולם בין הספסלים, איפה הם היום אחרי 15-20 שנה? ותשובתו בצידה : הם נשארו מתגלגלים בין הספסלים. בירושלים אפשר היה למצוא גאוני עולם וגדולי תורה שהיו בין הספסלים , לא החשיבו עצמם לכלום, התנהגו בצורה טבעית ולא כחלק מ"התפקיד" (אף אחד מהם כשהיה בן 30+ לא רקד בדבקות "ימים" ששרו לכבודו בחתונות...) וזו גדולתם שנשארו נסתרים. אבל כאמור, אצל חלקם היה לזה מחיר. העידוד וההכרה מצד הציבור מוסיפים הרבה פעמים דרבון ותמיכה. כל אחד בסביבתו מכיר כאלו שהתפקיד והשטעלע רוממו אותם ו"הכריחו" אותם לגדול.
א גאליציאנער כתב:אין המדובר ביהודי דהיה מחשובי הרמי"ם בישיבת בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים לפני כחמישים שנה? זכורני ששמעתי פעם בשמו תירוץ על הקושיא במעשה דאתה בנציבין ומצודתך פרוסה דפסחים, ובישיבה אמרו משמו התירוץ ההוא והיו כולם משיחים בגדלות תורתו.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
יבנה כתב:בן ירושלים כתב:חד ברנש כתב:מדוע רק אחרי שאנשים כאלו נפטרים לבית עולמם נודע לנו על קיומם?
מספרים על ר' איסר זלמן כשהגיע לירושלים וראה את צעירי הצורבים היה מלא התפעלות מהכשרונות, עמל התורה וכו'. לאחר שנים היתה לו קושיה : הרי הסתובבו גדולי עולם בין הספסלים, איפה הם היום אחרי 15-20 שנה? ותשובתו בצידה : הם נשארו מתגלגלים בין הספסלים. בירושלים אפשר היה למצוא גאוני עולם וגדולי תורה שהיו בין הספסלים , לא החשיבו עצמם לכלום, התנהגו בצורה טבעית ולא כחלק מ"התפקיד" (אף אחד מהם כשהיה בן 30+ לא רקד בדבקות "ימים" ששרו לכבודו בחתונות...) וזו גדולתם שנשארו נסתרים. אבל כאמור, אצל חלקם היה לזה מחיר. העידוד וההכרה מצד הציבור מוסיפים הרבה פעמים דרבון ותמיכה. כל אחד בסביבתו מכיר כאלו שהתפקיד והשטעלע רוממו אותם ו"הכריחו" אותם לגדול.
כמדומני כוונתו לומר שהם היו גדולים ונשארו גדולים, אך לא לימדו אחרים הן מצד עצמם והן מצד המקבלים, ובכך לא העבירו מתורתם לאחרים. [הרבה רבנים הגיעו לירושלים להתעלות עלייה עצמית ולא להשפיע על אחרים]. וכן היה בדרך כלל עד שבא ר' איסר זלמן ועמד בראשות עץ חיים והצמיח רבנים חשובים, וגם הם הועילו בתורתם לאחרים.
ונתנו ידידים כתב:רוב בניו הם קרלינר חסידים, יש לו בן אחד ר' מרדכי אקער שהי' ר"מ הרבה שנים בישיבתו של הרב אטיק ז"ל.
גרשון כתב:ונתנו ידידים כתב:רוב בניו הם קרלינר חסידים, יש לו בן אחד ר' מרדכי אקער שהי' ר"מ הרבה שנים בישיבתו של הרב אטיק ז"ל.
הרב מענדיל אטיק שליט"א
בן ירושלים כתב:יבנה כתב:בן ירושלים כתב:מספרים על ר' איסר זלמן כשהגיע לירושלים וראה את צעירי הצורבים היה מלא התפעלות מהכשרונות, עמל התורה וכו'. לאחר שנים היתה לו קושיה : הרי הסתובבו גדולי עולם בין הספסלים, איפה הם היום אחרי 15-20 שנה? ותשובתו בצידה : הם נשארו מתגלגלים בין הספסלים. בירושלים אפשר היה למצוא גאוני עולם וגדולי תורה שהיו בין הספסלים , לא החשיבו עצמם לכלום, התנהגו בצורה טבעית ולא כחלק מ"התפקיד" (אף אחד מהם כשהיה בן 30+ לא רקד בדבקות "ימים" ששרו לכבודו בחתונות...) וזו גדולתם שנשארו נסתרים. אבל כאמור, אצל חלקם היה לזה מחיר. העידוד וההכרה מצד הציבור מוסיפים הרבה פעמים דרבון ותמיכה. כל אחד בסביבתו מכיר כאלו שהתפקיד והשטעלע רוממו אותם ו"הכריחו" אותם לגדול.
כמדומני כוונתו לומר שהם היו גדולים ונשארו גדולים, אך לא לימדו אחרים הן מצד עצמם והן מצד המקבלים, ובכך לא העבירו מתורתם לאחרים. [הרבה רבנים הגיעו לירושלים להתעלות עלייה עצמית ולא להשפיע על אחרים]. וכן היה בדרך כלל עד שבא ר' איסר זלמן ועמד בראשות עץ חיים והצמיח רבנים חשובים, וגם הם הועילו בתורתם לאחרים.
יבנה וחכמיה.
מסכים לדבריך לחלוטין. אבל מה אעשה והמציאות היא שלפעמים כח הציבור על הפימפום שמסביב הוא גורם שדוחף אנשים קדימה גם בתורה כיון שזה מחייבם הרבה יותר . לכשעצמי היהודים המתוקים מדבש דוגמת הירושלמים האלה הם הרבה יותר מעוררי השראה וענין.
יבנה כתב: לא הובנו דבריי.
לדעתי ר' איסר זלמן שאל איך יתכן שהיו בירושלים כ"כ הרבה רבנים חשובים (שהגיעו מחו"ל), ומאידך לא היו ילידי ירושלים שצמחו ועלו להיות רבנים חשובים. וע"ז השיב שאותם רבנים לא ניסו ללמד את הירושלמים ולהשפיע עליהם, ולכן לא הצליחו הירושלים לצמוח לגדולים. ודברי ראז"מ על גדולים המתגלגלים בין הספסלים מדברים על המלמדים שכבר הגיעו לדרגת גדולים, ולא לילידי ירושלים שלא הגיעו כלל לדרגת גדולים.
אלו שרצו ללמוד ברמה גבוהה נאלצו ללכת לאירופה, ולאחר מכן נסעו לישיבות בא"י שמחוץ לירושלים.
וידוע על הרידב"ז שהגיע לירושלים והתאכזב מרמת הלומדים.
תוכן כתב:ביום ראשון בשעה 8.30 בערב יספידוהו ר' שלמה פישר ור' מאיר הייזלר ועוד.
איש פלוני כתב:תוכן כתב:ביום ראשון בשעה 8.30 בערב יספידוהו ר' שלמה פישר ור' מאיר הייזלר ועוד.
איפה?
תוכן כתב:איש פלוני כתב:תוכן כתב:ביום ראשון בשעה 8.30 בערב יספידוהו ר' שלמה פישר ור' מאיר הייזלר ועוד.
איפה?
בית כנסת בשיכון אוריאל, אהל לאה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 512 אורחים