בברכה המשולשת כתב:כי אם לא התגייר כדין אסור לבוא בקהל ה'
איש בער כתב:היש מי שעמד למה בחר הרמב"ם להעמיד את הל' גירות בתוך הל' איסורי ביאה?
אבןטובה כתב:שילוח הקן בה' שחיטה
עזריאל ברגר כתב:איש בער כתב:היש מי שעמד למה בחר הרמב"ם להעמיד את הל' גירות בתוך הל' איסורי ביאה?
יש כמה ענינים שהרמב"ם בחר לשים אותם במקום הראשון שבהם יש להם משמעות הלכתית גדולה, מתוך הסתמכות על הלומד שילמד את הספר לפי הסדר (שזהו כמדומני כלל מפורסם בכללי הרמב"ם שצריכים ללמוד את ספרו לפי הסדר).
פלוריש כתב:עזריאל ברגר כתב:איש בער כתב:היש מי שעמד למה בחר הרמב"ם להעמיד את הל' גירות בתוך הל' איסורי ביאה?
יש כמה ענינים שהרמב"ם בחר לשים אותם במקום הראשון שבהם יש להם משמעות הלכתית גדולה, מתוך הסתמכות על הלומד שילמד את הספר לפי הסדר (שזהו כמדומני כלל מפורסם בכללי הרמב"ם שצריכים ללמוד את ספרו לפי הסדר).
זכור לי שבאחד הההדרנים על הרמב"ם, הרבי מליובאוויטש זצ"ל כותב שזו מחלוקת בין המפרשים, והוא מביא שהכס"מ לא נמנע מלבאר את דברי הרמב"ם כך שיהיו מובנים רק לפי הלכה שתופיע בהמשך.
דרומי כתב:הרבי סבור כהשיטות החולקות על הכס"מ בענין זה.
דרומי כתב:הרבי סבור כהשיטות החולקות על הכס"מ בענין זה. ראה לקוטי שיחות חלק כז עמ' 102 (בתחילת העמוד).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 120 אורחים