עושה חדשות כתב:לגבי מחיצות היה אפשר לומר שזה הגובה שקשה לדלג עליו, לגבי רה"ר אפ"ל שזה המקום שמשתמשים בו בהנחת משאות וכד', לגבי גובה סוכה וכד', י"ל שזה הגובה המינימלי ששייך להסתדר איתו, וכו'. אבל נראה שיש כאן נקודה עקרונית שהתחום של הארץ הוא עד גובה י' טפחים. וזאת שאלתי, מה יש בטפח התשיעי שאין בטפח השנים-עשר?
פרי יהושע כתב:בהחלט נראה שיש כאן נקודה עקרונית, ונראה שעד עשרה טפחים שהוא השלמת המספר בעל ספרה אחת, נחשב "למטה", ומשם נחשב "למעלה".
יבנה כתב:י"ח טפחים שאמרו הם בלי ראשו.
זה רעיון מצויין. ויש היגיון למדוד את האדם דוקא בישיבה ולא כאשר הוא זקוף על רגליו-מעמידיו. מעניין למצוא מקורות לרעיון הזה.יבנה כתב:אך הענין נראה שאדם היושב על הקרקע תופס עד י' טפחים
עזריאל ברגר כתב:וראה גמ' ריש סוכה, שמאריכה במקור הדבר, ומסכמת:
שיעורין חציצין ומחיצין הלכה למשה מסיני.
אלא לר' יהודה דאמר אמה של בנין ששה טפחים ושל כלים חמשה מאי איכא למימר ארון וכפורת כמה הוי להו תמניא ופלגא פשו להו חד סרי ופלגא אימא סוכה עד דהויא חד סרי ופלגא אלא לרבי יהודה הלכתא גמירי לה דאמר ר' חייא בר אשי אמר רב שיעורין חציצין ומחיצין הלכה למשה מסיני
צורב מתחיל כתב:עזריאל ברגר כתב:וראה גמ' ריש סוכה, שמאריכה במקור הדבר, ומסכמת:
שיעורין חציצין ומחיצין הלכה למשה מסיני.
לשון הגמ' שם (ה' ע"ב):אלא לר' יהודה דאמר אמה של בנין ששה טפחים ושל כלים חמשה מאי איכא למימר ארון וכפורת כמה הוי להו תמניא ופלגא פשו להו חד סרי ופלגא אימא סוכה עד דהויא חד סרי ופלגא אלא לרבי יהודה הלכתא גמירי לה דאמר ר' חייא בר אשי אמר רב שיעורין חציצין ומחיצין הלכה למשה מסיני
עושה חדשות כתב:זה רעיון מצויין. ויש היגיון למדוד את האדם דוקא בישיבה ולא כאשר הוא זקוף על רגליו-מעמידיו. מעניין למצוא מקורות לרעיון הזה.יבנה כתב:אך הענין נראה שאדם היושב על הקרקע תופס עד י' טפחים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 168 אורחים