חד ברנש כתב:האם מישהו כתב סיכום על תולדות המנהג לומר 'עלינו לשבח' בסופי התפילות מנחה וערבית?
חד ברנש כתב:הוא לא התייחס לזה. ואפילו לא סיכם את תולדות מנהג אמירתו בסיומה של תפילת שחרית.
(י"מ תא שמע, בכללותו, לא היה 'סכמן' [מלשון סיכום], שהוא לא תיאר את השתלשלותו המפורטת של מנהג מסויים, אלא הוא יותר התמקד בכמה פרטים בודדים ממנו).
הא לחמא עניא כתב:גם אמירת אדון עולם בסיום כל התפילות יש לדון על כך.
כמדומני שבבעלז אומרים אדון עולם אחר כל הג' תפילות.
מה המקור לכאן ולכאן????
חיימקה כתב:הא לחמא עניא כתב:גם אמירת אדון עולם בסיום כל התפילות יש לדון על כך.
כמדומני שבבעלז אומרים אדון עולם אחר כל הג' תפילות.
מה המקור לכאן ולכאן????
א"ר סי' קלג: "נוהגים לומר אדון עולם אחר הקדיש. והטעם כתב מטה משה [סי' רטז] כיוון שמתחילין בו אז אחר שמסיימין חוזרין ומתחילין שלא יקטרג השטן, כמו בשמח"ת שמתחילין בראשית מהאי טעמא".
חיימקה כתב:מבירור בבעלז עולה שהם נוהגים לומר אדון עולם אחר שחרית ואחר מעריב, ועדיין לא מבואר מדוע לומר האדון עולם אחרי מעריב.
הא לחמא עניא כתב:חיימקה כתב:מבירור בבעלז עולה שהם נוהגים לומר אדון עולם אחר שחרית ואחר מעריב, ועדיין לא מבואר מדוע לומר האדון עולם אחרי מעריב.
במנחה אינם אומרים אדון עולם???
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 73 אורחים