מורה צדק כתב:באמת מעניינת דעת הרח"ק, לוותר על תפילה בציבור בשביל כובע וחליפה.
מורה צדק כתב:לא כתבתי את דברי מיד, שלא יטען הטוען שאני שולף טענות בלי לחשוב.
חשבתי על זה כמה פעמים במשך היום, ובמחילה מכבוד תורת המורים אין לוותר על תפלה במנין בשביל כובע וחליפה, שעם שגדולה מעלתם אין זה מצדיק תפלה ביחיד. ובפרט שלא מצינו לדבריהם סימוכין בהלכה.
יאיר כתב:אגב מה שכתבת נזכרתי בדבר שברצוני לברר. האם מישהו שמע שהכיפה השחורה מורכבת משתי שכבות בגלל שצריך ללכת (/לברך ברכת המזון כמ"ש) עם שני כיסויים?
דער בריסקר כתב:ע' מ''ב או''ח צ'א ס''ק י'ב ז''ל '' צריך לשים בעת התפילה כובע בראשו וכו'''
ואני תמה על אלה שמתפללים עם סנדלים ורגליהם מגולים , האם זה ''דרך לעמוד לפני הגדולים?
ובפרט שהמ''ב הנ''ל מדגיש וז''ל ''ומכש''כ כשלובשים סנדל והעקב מגולה
על מה הם סומכים?
דער בריסקר כתב:ע' מ''ב או''ח צ'א ס''ק י'ב ז''ל '' צריך לשים בעת התפילה כובע בראשו וכו'''
ואני תמה על אלה שמתפללים עם סנדלים ורגליהם מגולים , האם זה ''דרך לעמוד לפני הגדולים?
ובפרט שהמ''ב הנ''ל מדגיש וז''ל ''ומכש''כ כשלובשים סנדל והעקב מגולה
על מה הם סומכים?
מורה צדק כתב:באמת מעניינת דעת הרח"ק, לוותר על תפילה בציבור בשביל כובע וחליפה.
מורה צדק כתב:היכון זה לאו דוקא כובע וחליפה.
תולעת ספרים07 כתב:מורה צדק כתב:באמת מעניינת דעת הרח"ק, לוותר על תפילה בציבור בשביל כובע וחליפה.
צר לי שלא למדת לקח - אני ממתין עד בוש.
מנין לך שתפלה בצבור עדיף מכובע וחליפה - כאשר אין כל חיוב להתפלל בצבור וכפי שמבואר במחבר ישתדל וכו' וכבר ציינתי לך לעיין בשו"ת יד אליהו ובעוד שו"תים וכולם פה אחד התנבאו שאין חיוב להתפלל בציבור...
איני רוצה להרחיב בנושא - שלא ליתן פתח לאנשים להתיר לעצמם.
אך בטרם אתה שואל קושיות על שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א חשוב פעמיים...
אני מבקש לא ציטוט מילקוט יוסף ולא מאבני ישפה - אני מדבר מהפוסקים הקדמונים כמו יד אליהו חת"ס ועוד.
רבי חיים הוא לא חבר שלך...
דער בריסקר כתב:ע' מ''ב או''ח צ'א ס''ק י'ב ז''ל '' צריך לשים בעת התפילה כובע בראשו וכו'''
ואני תמה על אלה שמתפללים עם סנדלים ורגליהם מגולים , האם זה ''דרך לעמוד לפני הגדולים?
ובפרט שהמ''ב הנ''ל מדגיש וז''ל ''ומכש''כ כשלובשים סנדל והעקב מגולה
על מה הם סומכים?
איסתרא בלגינא כתב:מורה צדק כתב:היכון זה לאו דוקא כובע וחליפה.
או"ח צ"א ו' דרך החכמים ותלמידיהם שלא יתפללו אלא כשהם עטופים.
ויל"ע במש"כ שם ברמ"א בשם הטור בעת שלום יש להתקשט בבגדים נאים ולהתפלל ולפ"ז בעת שלום יהיה הדין להתקשט כגון ללבוש עניבה וכדו' ובעידנא דריתחא אדרבא דווקא בלא עניבה וצ"ע מה נקרא עת שלום ומהו עת הזעם.
תולעת ספרים07 כתב:מורה צדק כתב:באמת מעניינת דעת הרח"ק, לוותר על תפילה בציבור בשביל כובע וחליפה.
צר לי שלא למדת לקח - אני ממתין עד בוש.
מנין לך שתפלה בצבור עדיף מכובע וחליפה - כאשר אין כל חיוב להתפלל בצבור וכפי שמבואר במחבר ישתדל וכו' וכבר ציינתי לך לעיין בשו"ת יד אליהו ובעוד שו"תים וכולם פה אחד התנבאו שאין חיוב להתפלל בציבור...
איני רוצה להרחיב בנושא - שלא ליתן פתח לאנשים להתיר לעצמם.
אך בטרם אתה שואל קושיות על שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א חשוב פעמיים...
אני מבקש לא ציטוט מילקוט יוסף ולא מאבני ישפה - אני מדבר מהפוסקים הקדמונים כמו יד אליהו חת"ס ועוד.
רבי חיים הוא לא חבר שלך...
מורה צדק כתב:תולעת ספרים07 כתב:מורה צדק כתב:באמת מעניינת דעת הרח"ק, לוותר על תפילה בציבור בשביל כובע וחליפה.
צר לי שלא למדת לקח - אני ממתין עד בוש.
מנין לך שתפלה בצבור עדיף מכובע וחליפה - כאשר אין כל חיוב להתפלל בצבור וכפי שמבואר במחבר ישתדל וכו' וכבר ציינתי לך לעיין בשו"ת יד אליהו ובעוד שו"תים וכולם פה אחד התנבאו שאין חיוב להתפלל בציבור...
איני רוצה להרחיב בנושא - שלא ליתן פתח לאנשים להתיר לעצמם.
אך בטרם אתה שואל קושיות על שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א חשוב פעמיים...
אני מבקש לא ציטוט מילקוט יוסף ולא מאבני ישפה - אני מדבר מהפוסקים הקדמונים כמו יד אליהו חת"ס ועוד.
רבי חיים הוא לא חבר שלך...
ומנין לך שכובע וחליפה עדיף מתפילה בציבור, בספרים הקדושים כבר מובא מעלת תפלה בציבור, וכדאיתא בזה"ק פרשת פקודי דף רמה: שתפלת רבים אין מדקדקים בה כ"כ ועולה למעלה ללא עיכובים, בשונה מתפלת יחיד שנבחנת בדקדוק רב אם היא ראוייה.
ואם כך מה עדיף לך, להפלל עם כובע וחליפה ביחיד, ואז צריכים הרב מעלות בשביל שהתפלה תתקבל, או להתפלל בציבור בלי כובע וחליפה (כשהלבוש שאנו לובשים הוא די מכובד, ומופיעים בו גם לפני מלכים וגם לפני רבנים), והתפלה תעלה ללא עיכובים?
ובהיות ואני רואה שהתולעת תוקפת אותי בכמה עניינים, אומר מעט ממה שעל לבי, בשנים האחרונות נכנסה מגמה בקרב הציבור שהייתי משווה אותה לתהליך של תחילת תקופת החסידות, תופסים כל מיני עניינים וזונחים את עיקרי ההלכות. היום במקום לשאול רבנים ומורי הוראות, המנווטים נהיו המשגיחים, וכך נהפך מצב שהמשגיחים נהפכו למורי צדק. אין לזלזל בלימוד מוסר חצי שעה ביום, אך אי אפשר להפוך את כל ההלכה על פיה, כי רוצים לכוון את הישיבה לפי הרצונות של ההנהלה.
נהייתה מגמה, שכל אחד מחפש להיות משתוקק ומחפש איזה רב להידבק אליו, ואם זה היה נגמר בשמירת ההלכה כתיקנה, מילא, אך זה נהפך לתחרות של חסידים וחצרות של באבות ואדמורי"ם חדשים למיניהם, וכשמישהו מתפלל בבית עם כובע וחליפה, הוא לא עושה את זה בגלל שככה הוא חושב שההלכה, אלא הוא מרגיש שבזה הוא נהיה יותר חסיד של רב מסויים, וזה רק דוגמא, כי יש הרבה דברים דומים, ואמכ"ל.
אני מתנצל אם מישהו נפגע מזה, אך זה דברים שצריכים להאמר.
מורה צדק כתב:אבל מי אמר שהצורה היא כובע וחליפה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 259 אורחים