ירחון האוצר כתב:בספר מעשי למלך להאדר"ת כת"י כותב "ועי' בס"ק תולדת יעקב על מסכת ברכות ח', ב', ד"ה תנא הקשה על ברייתא דר"ח מדפתי דדילמא אתי ועינתם לתויה"כ דדאורייתא ובמכת"ה אשתמיטי' סוגיא דר"ה הנזכרת"
איזה ספר תולדת יעקב?
מה שנכון נכון כתב:ירחון האוצר כתב:בספר מעשי למלך להאדר"ת כת"י כותב "ועי' בס"ק תולדת יעקב על מסכת ברכות ח', ב', ד"ה תנא הקשה על ברייתא דר"ח מדפתי דדילמא אתי ועינתם לתויה"כ דדאורייתא ובמכת"ה אשתמיטי' סוגיא דר"ה הנזכרת"
איזה ספר תולדת יעקב?
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=S0017
ברור שבכתה"י כתוב 'בס"ק'?
משה1 כתב:החיד"א ז"ל בכסא דוד [קכ"ה טור ב'] מצטט: ודרך הלצה אמר הרב ר' הירש נר"ו מצה דאורייתא מרור דרבנן, כלומר שדבר תורה לטפשים הוא כמצה, שלא נאפית ונתבשלה כראוי, וכך הוא להם שהמצוות נראות בעיני ההמון כאלו אינן מתוקנות, ודבר חכמים מרור כי מרים הם בעיניהם עכ"ד.
מיהו רבי הירש ?
מה שנכון נכון כתב:ר' צבי הירש לוין אב"ד ברלין.
פרנצויז כתב:משה1 כתב:החיד"א ז"ל בכסא דוד [קכ"ה טור ב'] מצטט: ודרך הלצה אמר הרב ר' הירש נר"ו מצה דאורייתא מרור דרבנן, כלומר שדבר תורה לטפשים הוא כמצה, שלא נאפית ונתבשלה כראוי, וכך הוא להם שהמצוות נראות בעיני ההמון כאלו אינן מתוקנות, ודבר חכמים מרור כי מרים הם בעיניהם עכ"ד.
מיהו רבי הירש ?מה שנכון נכון כתב:ר' צבי הירש לוין אב"ד ברלין.
מה המקור שמדובר ברבי צבי הירש לוין אב"ד ברלין?
בס' מקורות לפסקי הרמב"ם (ירושלים תש"ז - ובכרכי ג-ו של סדרת הר המלך על הרמב"ם - על שם הנ"ל) מציין לכמה הלכות של הרמב"ם שלקוחים מפי' רבינו חננאל ועו', ובקו"ס (כרך כ ב ולג) פירסם הנ"ל מאמר בשם "רבינו חננאל והרמב"ם" לפי סדר מסכת שבת...
פלוריש כתב:בית ועד לחכמים - סאטמר, אב תשס"ט, שמג-שדמ:בס' מקורות לפסקי הרמב"ם (ירושלים תש"ז - ובכרכי ג-ו של סדרת הר המלך על הרמב"ם - על שם הנ"ל) מציין לכמה הלכות של הרמב"ם שלקוחים מפי' רבינו חננאל ועו', ובקו"ס (כרך כ ב ולג) פירסם הנ"ל מאמר בשם "רבינו חננאל והרמב"ם" לפי סדר מסכת שבת...
מהו הספר?
תודה
פלוריש כתב:תודה רבה!
כל פעם אני מתלבט ממה להתפעל יותר, האם מהתורה שלך או מהגמילות חסדים שלך... מדהים!
משהד כתב:בתוספות יום טוב [שביעית ז, ג], באמצע דיון אם האיסור לעשות סחורה באיסורי אכילה הוא מדאורייתא או לא, כתוב:וכך כתבו בנדרים ס"פ הנודר מן הירק דמכירת איסורים מדאורייתא אסור
משפט הנ"ל בא מיד לאחר ציטוט מדברי התוספות בבבא קמא, כך שחשבתי ש"וכך כתבו" מרמז ג"כ לתוספות בנדרים שם. אבל לצערי לא מצאתי שום אזכור לנידון זו שם.
כל עזרה באיתור מקורו של התוי"ט בזה, יתקבל בברכה
ירחון האוצר כתב:בספר מעשי למלך להאדר"ת כת"י מזכיר "תוס' שנדפס בויין עם הגהות מבעל מג"א" במה מדובר?
מעשי למלך
ואגב אודיע שיש בתוספתא פ"א דסנהדרין ט"ס, דהכי אי' התם דיני ממונות בג' ר' אומר בה' כדי שיגמור הדין בג' דר"מ וחכ"א ביחיד עכ"ל התוספתא וניכר שחסר דברים ונ"ל פשוט דצ"ל הכי כדי שיגמור הדין בג', פשרה בג' דר"מ וחכ"א ביחיד, וכן הוא בסנהדרין ו', א', וחידוש ראיתי שבתוס' שנדפס בויין עם הגהות מבעל מג"א ובזה לא התעורר והוא נלענ"ד אמת וישר ואין להאריך:
ובזה י"ל קו' הש"ש סי' {...} שהקשה ע"ד הכ"מ שכ' דאף באיסורא אין דנין את המלך דהקשה דמאי טעמא מפני שהוצרך לעמוד ומלך שמחל ע"כ כו' אבל באיסורא שצריך למחול א"כ כבודו מחול וא"כ למה לא ידונוהו באיסורא הא מצוה שאני. ולפמ"ש בס"ד א"ש דאף דמצוה שאני מ"מ הרי צריך לעמוד מפני הב"ד, זה אינו שרי. וק"ל.
ירחון האוצר כתב:עוד מקור שאני מחפש במעשי למלךובזה י"ל קו' הש"ש סי' {...} שהקשה ע"ד הכ"מ שכ' דאף באיסורא אין דנין את המלך דהקשה דמאי טעמא מפני שהוצרך לעמוד ומלך שמחל ע"כ כו' אבל באיסורא שצריך למחול א"כ כבודו מחול וא"כ למה לא ידונוהו באיסורא הא מצוה שאני. ולפמ"ש בס"ד א"ש דאף דמצוה שאני מ"מ הרי צריך לעמוד מפני הב"ד, זה אינו שרי. וק"ל.
מה שנכון נכון כתב:ירחון האוצר כתב:עוד מקור שאני מחפש במעשי למלךובזה י"ל קו' הש"ש סי' {...} שהקשה ע"ד הכ"מ שכ' דאף באיסורא אין דנין את המלך דהקשה דמאי טעמא מפני שהוצרך לעמוד ומלך שמחל ע"כ כו' אבל באיסורא שצריך למחול א"כ כבודו מחול וא"כ למה לא ידונוהו באיסורא הא מצוה שאני. ולפמ"ש בס"ד א"ש דאף דמצוה שאני מ"מ הרי צריך לעמוד מפני הב"ד, זה אינו שרי. וק"ל.
שאילות שמואל לרש"א תוספאה או"ח ס"א ד"ה הנה מדברי.
ירחון האוצר כתב:מה שנכון נכון כתב:שאילות שמואל לרש"א תוספאה או"ח ס"א ד"ה הנה מדברי.
נ"ל שצ"ל שאילת שמואל.
מה שנכון נכון כתב:ירחון האוצר כתב:מה שנכון נכון כתב:שאילות שמואל לרש"א תוספאה או"ח ס"א ד"ה הנה מדברי.
נ"ל שצ"ל שאילת שמואל.
לא.
ובאו"ע נ"ל ליישב קו' התו"ח {...} שהקשה לדעת רב אחא בד"א דבחד כשר א"כ למה אר"מ מה ריבים בג'
ירחון האוצר כתב:עוד מקור אחד בעניין הראשון שםובאו"ע נ"ל ליישב קו' התו"ח {...} שהקשה לדעת רב אחא בד"א דבחד כשר א"כ למה אר"מ מה ריבים בג'
בקרו טלה כתב:ירחון האוצר כתב:עוד מקור אחד בעניין הראשון שםובאו"ע נ"ל ליישב קו' התו"ח {...} שהקשה לדעת רב אחא בד"א דבחד כשר א"כ למה אר"מ מה ריבים בג'
תורת חיים סנהדרין דף לד ע"ב
אי מה ריבים בשלשה וכו'. קצת תימא לרב אחא בריה דרב איקא דאמר בריש מכילתין דמדאורייתא חד נמי כשר מדכתיב בצדק תשפוט עמיתך א"כ מאי קאמר אי מה ריבים בשלשה כיון דמדאורייתא בחדא סגי ואע"ג דרש"י ז"ל פי' דדוקא בהודאות והלואות קאמר משמע דבגזלות וחבלות בעינן שלשה מכל מקום מנא לן לאקשויי נגעים לגזילות וחבלות טפי מהודאות והלואות וכיון דאיכא למימר הכי ואיכא למימר הכי לא מקשינן כלל להך מילתא:
איש פלוני כתב:בספר פרי אליעזר (קשר תפילין) מציין לספר "ציורים ללימוד" שי"ל ע"י הרב וינפלד (ובספר מובאת הדרכה לעשיית קשרי תפילין וגם קשר צאנז)
מישהו יודע לאיזה ספר הכוונה ואיפה אפשר להשיגו?
דרומי כתב:לא הכונה לדרך החיים?
מה שנכון נכון כתב:רי"ל פוחביצר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 327 אורחים