לענין כתב:האם יש למישהו הסבר חד ובהיר למה הלמדנים הגדולים ביותר אצלנו בשכונה ובכולל מתפללים שחרית במניינים המאוחרים ביותר?
למה בעלי המוסר הגדולים ביותר שהרכתי לרובם המוחלט אין גנרטור?
למה רוב מתפללי הנץ הם 'משונים' גם בשאר חייהם האזרחיים?
יתכן, שישנו כח מסוים הגורם לאנשים מסוימים לעשות או לא לעשות דברים דומים או שונים, אך הצגת הדברים בפתיחת האשכול היא עוול. כל משוגע על הר הבית, אין לו חמצן בלי תכלת, אך לא כל בעל תכלת הוא אכן הזוי ומשוגע. כל מי שסוגר את הכפתור העליון בחולצה יש לו גנרטור, אך לא כל בעל גנרטור סוגר את הכפתור העליון.
דרומי כתב:סתם שאלה בשביל הסקרנות והבנת הלך הרוח (אני באופן אישי לא מכיר אף אחד שהולך עם תכלת, לכן אני שואל):
האם נכון לומר שיהודי ההולך עם תכלת - יש סבירות גבוהה שאשתו לא תלך עם פאה נכרית?
משום מה נשמע לי שיש איזה קשר בין שתי הסוגיות, גם אם לא במודע
ממרומי היער כתב:ראיתי באשכול סמוך דברים קרובים:דרומי כתב:סתם שאלה בשביל הסקרנות והבנת הלך הרוח (אני באופן אישי לא מכיר אף אחד שהולך עם תכלת, לכן אני שואל):
האם נכון לומר שיהודי ההולך עם תכלת - יש סבירות גבוהה שאשתו לא תלך עם פאה נכרית?
משום מה נשמע לי שיש איזה קשר בין שתי הסוגיות, גם אם לא במודע
איש_ספר כתב:אמרתי פעם לת"ח מופלג המטיל תכלת, מן הסתם אתה אומר גם "למשומדים", הלה השיב, אכן אבל מה הקשר?! טענתי שעובדתית אני מניח שרוב לובשי התכלת מסתמא מתפללים במטבע זה. (הקשר העקרוני די גלוי), חזר הת"ח ואמר, אינני רואה שום קשר! אמרתי אני, העובדה שאינך רואה את הקשר, היא עוד סיבה למנות אותך בין מטילי התכלת. וד"ל.
ממרומי היער כתב:האם למשהו יש הסבר חד ובהיר לחיבור הלזה, הרבה מהאנשים שמתלהבים ותומכים בהנהגת לבישת התכלת בציצית, הם בעלי דעות ימניות ותומכים או אינם מתנגדים נחרצות לעליית יהודים להר הבית?
האם יש קשר כלשהו? האם התזה של תכלת קשורה להשקפה של 'אתחלתא דגאולה'??
אודה למי שיאיר את עיני בנושא.
ספרים וועלט כתב:אלו שלבשו תכלת יש בהם מידת אומץ לילך נגד הזרם, לא נכנעים לדעת לדעת "הגדולים",
הרואה כתב:אתה יכול למצוא לאנשים האלו עוד הרבה מכנים משותפים,
המכנה המשותף היחיד הוא עצמאיות בבירור ההלכה, ואכן מי שיברר את ההלכה בלי דעות קדומות יבין שעדיף עכ"פ שאשתו תלבש מטפחת, וסביר מאד שהמורקס הוא חילזון התכלת ועכ"פ אין מה להפסיד, ואין איסור כרת בעליה להר הבית (אם כי זה לא מחייב שצריך לעלות וכפי שדייק פותח השרשור), וכן בעוד סוגיות שלא הובאו פה.
סגי נהור כתב:נדמה לי שרבים מהמצדדים בתכלת ממשיכים להקפיד על (שיעור הנוב"י המכונה) שיעור חזו"א, אף שלכאורה הראיות מן המציאות הסותרות אותו אינן נופלות מן הראיות התומכות בזיהוי האק"ק כחלזון התכלת. האם אני טועה?
אוצר החכמה כתב:ג. אני מסופק מאד על הלכאורה שכתבת.
אוצר החכמה כתב:היו ראיות חזקות למידת הנפח של רח"נ. מדידת הביצים.
אוצר החכמה כתב:הרואה כתב:אתה יכול למצוא לאנשים האלו עוד הרבה מכנים משותפים,
המכנה המשותף היחיד הוא עצמאיות בבירור ההלכה, ואכן מי שיברר את ההלכה בלי דעות קדומות יבין שעדיף עכ"פ שאשתו תלבש מטפחת, וסביר מאד שהמורקס הוא חילזון התכלת ועכ"פ אין מה להפסיד, ואין איסור כרת בעליה להר הבית (אם כי זה לא מחייב שצריך לעלות וכפי שדייק פותח השרשור), וכן בעוד סוגיות שלא הובאו פה.
למה אתם עושים צחוק בתשעת הימים.
מי שעצמאי בבירור ההלכה יגיע למסקנות מסויימות?? אם הוא עצמאי הוא יגיע למסקנות שלו ולא למסקנות שלך, אפילו אם אתה הגעת להם מתוך עצמאות.
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי מה קשה לך להבין. מה אפשר לעשות שכל המודדים או כמעט כולם לא הצליחו למדוד אגודל ברוחב 2 ס"מ. אלא בין 2.2 (הגרמ"פ) ל 2.4
אוצר החכמה כתב:זו היתה השאלה. אבל איך יכולת להגיד את התשובה שלך שכוללת סתירה פנימית.
סגי נהור כתב:אוצר החכמה כתב:לא הבנתי מה קשה לך להבין. מה אפשר לעשות שכל המודדים או כמעט כולם לא הצליחו למדוד אגודל ברוחב 2 ס"מ. אלא בין 2.2 (הגרמ"פ) ל 2.4
על פניו זו ראיה אחת כנגד ראיות רבות וחזקות יותר, ולכן קשה להבין את ההכרעה לצד זה.
לענין כתב:מה יש להשוות בין מה שהכריעו בו גדולי עולם, וגם המ''ב הביאו, שבזה אין אנו נכנסים לענין הראיות כלל (מה גם שדוקא הארכיאולוגיה, בהר הבית למשל, מוכיחה בבירור כהחזו''א), לבין זיהוי הארגמון שהשטח הוא פתוח לגמרי ואין לנו אלא רק מה שרואים בעינינו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענד ו־ 95 אורחים