אוצר החכמה כתב:איש ימיני היה צריך ללכת לישיבה אחרת ולא לחברון.
בישיבת חברון הרמי"ם מתייחסים לבחורים כמבוגרים וזו השיטה ומי שמחפש שיטה אחרת ויש שיטות אחרות צריך ללכת למקום אחר.
אוצר החכמה כתב:באמת..
יש הרבה אנשים שזה בדיוק מה שהם צריכים מקום שלא ישגעו אותם ויתנו להם לגדול לפי עניינם. והרבה גדלו מזה. אין אחריות הרמי"ם לשבת ולבדוק על כל בחור אם הוא הגיע למקום המתאים לו או שלא.
הגע בעצמך אחד שיגיע לישיבת אור ישראל ויגיד שהוא חיפש מקום שאין בו משטר כלל ואינו מבין איך "בבין אדם לחבירו" לא הבינו שזה מה שהוא רוצה.
אוצר החכמה כתב:כל אחד ואיך שהוא רואה את הישיבה. אני ראיתי הצלחות גדולות בגלל שיטת הפעולה בישיבה. אם השיטה אינה מוצאת חן בעיניכם לא חסר ישיבות.
האמת היא שאני די נדהם מהדברים ומהסגנון כאן.
בשבילי ובשביל חברי בני תקופתי כמו בשביל אבי זללה"ה (ואני חושב שגם סבי זללה"ה) ונראה לי שגם בשביל בני שלמדו ולומדים שם, הישיבה היתה הבית שגם אחרי שנים רבות שבהם לא דרכה רגלינו שם היא נשארה "הישיבה" עם הטעם הטוב של המקום.
אוצר החכמה כתב:כל אחד ואיך שהוא רואה את הישיבה. אני ראיתי הצלחות גדולות בגלל שיטת הפעולה בישיבה. אם השיטה אינה מוצאת חן בעיניכם לא חסר ישיבות.
האמת היא שאני די נדהם מהדברים ומהסגנון כאן.
בשבילי ובשביל חברי בני תקופתי כמו בשביל אבי זללה"ה (ואני חושב שגם סבי זללה"ה) ונראה לי שגם בשביל בני שלמדו ולומדים שם, הישיבה היתה הבית שגם אחרי שנים רבות שבהם לא דרכה רגלינו שם היא נשארה "הישיבה" עם הטעם הטוב של המקום.
שמחו כתב:אוצר החכמה כתב:איש ימיני היה צריך ללכת לישיבה אחרת ולא לחברון.
בישיבת חברון הרמי"ם מתייחסים לבחורים כמבוגרים וזו השיטה ומי שמחפש שיטה אחרת ויש שיטות אחרות צריך ללכת למקום אחר.
וכי זו תשובה בדיני בין אדם לחבירו? נניח שעשה טעות והגיע לישיבת חברון האם הוא אינו ראוי ליחס לפחות כמו עובדי המטבח כי כאן השיטה שלא להייחס לבחורים?
אני דן לכף זכות שראשי הישיבה לא באמת ידעו איך לגשת לבחורים ולא נתנו ליבם לענין, לא כל מי שיודע ללמוד [והוא חתן של...] הופך למבין בנפש הבחור.
אוצר החכמה כתב:באמת..
יש הרבה אנשים שזה בדיוק מה שהם צריכים מקום שלא ישגעו אותם ויתנו להם לגדול לפי עניינם. והרבה גדלו מזה. אין אחריות הרמי"ם לשבת ולבדוק על כל בחור אם הוא הגיע למקום המתאים לו או שלא.
הגע בעצמך אחד שיגיע לישיבת אור ישראל ויגיד שהוא חיפש מקום שאין בו משטר כלל ואינו מבין איך "בבין אדם לחבירו" לא הבינו שזה מה שהוא רוצה.
וההנחה שראש ישיבה הוא אדם שמבין לנפש בחורים היא משהו שגוי. ראש ישיבה הוא לא פסיכולוג. כמו הרבה ת"ח יש כאלה עם הרבה הבנה ויש כאלה שאין להם הבנה אבל התנאי לראש ישיבה הוא שיידע ללמד תורה ולא שיהיה מטפל.
מה תאמר? ראש הישיבה לא בא אלא למסור שיעור וללכת הביתה ואין זה מתפקידו לדאוג לעליית הבחור, במצב שכזה אל תתפלא על מי שאומר אני משמש כקישוט לשטעלע של ראש הישיבה.
ממרומי היער כתב:שומע ומשמיע כתב:אם במקלחות עסקינן, ניסיתי פעם לעורר על המנהג לשורר, שמביא לעיתים בטעות להזכיר דברי קודש חלילה.
וכבר ידוע שר' אברהם סלומון זצ"ל היה מזהיר את הבחורים לבל ישירו במקלחת בכיון שאם ישירו עלולים להיגרר לשירה בציבור, ושירה בציבור עלולה לגלוש לריקודים במקלחת, וכשירקדו עלולים להרים אחד את השני על הכתפיים, ואז עלולים ח"ו ח"ו להחליק...
שמר כתב:ג. עזבו פילוסופיה מה לא טוב ומה צריך שינוי, עזבו פסיכולוגיה הרגשת הבגרות שניתנת לבחור וכו' וכו', על דבר אחד לית מאן דפליג מבחן התוצאה התוצאות מדברות בעד עצמם 120 שנה עברו מאז הוקמה ישיבת סלבודקא אי שם בפלך קובנה רה"י התחלפו ונפטרו, מיקומה הגאוגרפי השתנה, כמות הבחורים עלתה או ירדה, רמי"ם עזבו ורמי"ם נתמנו, מחלוקות היו ונשנו, אך החברונערס' נשארו כן השיטה עדיין חייה ובועטת סלתה ושמנה של עולם הישיבות נמצא ברובו בחברון צורת הלימוד השאיפה לגדלות ולרוממות קיימת שידוכים של בנות ת"ח וגדולי תורה עדיין מפארים את שמה, גדולי תורה, מורי הוראה, ראשי ישיבות, דיינם ורמ"ים מבוגרי הישיבה לדורותיה מפארים את כותל המזרח של עולם התורה במאה השנים האחרונות, ואף לאו דווקא בעולם התורני, עסקנים, מהפכנים, דרשנים, עו"ד ועוד שהשפיעו ומשפעים על כלל היהדות החרדית בארץ ובעולם יצאו מבין כותליה של ישיבה זו, אכן שיטתו של הסבא מסלבודקא קשה להבנה וקלה להתקפה ואכן ישנם דברים שאינם מובנים אף לבוגרי הישיבה, אולם ההצלחה מוכיחה את עצמה בכל מקום ובכל זמן, סיעתא דשמיא גדולה מאד מלווה את חברון איני יודע למה אבל זו העובדה, א"כ מציע אני בואו לא ניגע בקיים שמא נהרסנו.
ארי שבחבורה כתב:גם אני שמעתי שבשנים האחרונות המצב השתפר לאין ערוך עם הוספת הרמי"ם המשיבים והמשגיח החדש, אבל קודם לכן המצב היה פשוט קטסטרופלי. ר' יצחק לנדא אכן היה מיוחד במינו, וגם ר' דוד, אולם הם היוצאים מן הכלל שלא מלמדים על הכלל, וגם הם לא יכלו להציע מענה לכל מאות הבחורים שלמדו בישיבה, וכך בשורה התחתונה למרביתם של הבחורים לא היה שום קשר או שייכות עם איש צוות כלשהו.
פלגינן כתב:שמר כתב:מה גרם לירידת מעמדה של חברון בעיני העם, שבעוד שלפני 10 שנה ואחורה, שמה של 'חברון' האליטיסטית היה נזכר בערגה ובהערצה, כיום רבים רואים בה ישיבה לא מאוד מכובדת ואף מלאת רוח על לא דבר.
- - -
.
שמר כתב:כמה נקודות:
א. ראשית כל מי שלא היה בישיבת חברון וגדל על ההוי המיוחד שלה לא יבין מה עושה השיטה הזו שלכאורה צריכה תיקון.
ב. כידוע 95% מהסיפורים והאמרות (המשמיצים) על הישיבה אינן נכונים ו5% היו יכולים להיות.
ג. עזבו פילוסופיה מה לא טוב ומה צריך שינוי, עזבו פסיכולוגיה הרגשת הבגרות שניתנת לבחור וכו' וכו', על דבר אחד לית מאן דפליג מבחן התוצאה התוצאות מדברות בעד עצמם 120 שנה עברו מאז הוקמה ישיבת סלבודקא אי שם בפלך קובנה, רה"י התחלפו ונפטרו, מיקומה הגאוגרפי השתנה, כמות הבחורים עלתה או ירדה, רמי"ם עזבו ורמי"ם נתמנו, מחלוקות היו ונשנו, מלחמות עולם ופוגרומים, אך החברונערס' נשארו כן השיטה עדיין חייה מצליחה ובועטת סלתה ושמנה של עולם הישיבות נמצא ברובו בחברון צורת הלימוד השאיפה לגדלות ולרוממות קיימת בה, שידוכים של בנות ת"ח וגדולי תורה עדיין מפארים את שמה, גדולי תורה, מורי הוראה, ראשי ישיבות, דיינם רמ"ים ו"סתם" אברכים מבוגרי הישיבה לדורותיה מפארים את כותל המזרח של עולם התורה במאה השנים האחרונות ועד ימינו אנו, ואף לאו דווקא בעולם התורני, עסקנים, מהפכנים, דרשנים, עו"ד ועוד שהשפיעו ומשפעים על כלל היהדות החרדית בארץ ובעולם יצאו מבין כותליה של ישיבה זו, אכן שיטתו של הסבא מסלבודקא קשה להבנה וקלה להתקפה ואכן ישנם דברים שאינם מובנים אף לבוגרי הישיבה, אולם ההצלחה מוכיחה את עצמה בכל מקום ובכל זמן, סיעתא דשמיא גדולה מאד מלווה את חברון איני יודע למה אבל זו העובדה, ההתעסקות בוילון המקלחת בגינדיילים הוא קיום התוהו וההעדר ואינו נוגע בנקודה עצמה זהו פשוט קטנות המוחין, [b]א"כ מציע אני בואו לא ניגע בקיים כלל לטוב ולמוטב שמא נהרסנו.[/b]
שמר כתב:כמה נקודות:
א. ראשית כל מי שלא היה בישיבת חברון וגדל על ההוי המיוחד שלה לא יבין מה עושה השיטה הזו שלכאורה צריכה תיקון.
ב. כידוע 95% מהסיפורים והאמרות (המשמיצים) על הישיבה אינן נכונים ו5% היו יכולים להיות.
ג. עזבו פילוסופיה מה לא טוב ומה צריך שינוי, עזבו פסיכולוגיה הרגשת הבגרות שניתנת לבחור וכו' וכו', על דבר אחד לית מאן דפליג מבחן התוצאה התוצאות מדברות בעד עצמם 120 שנה עברו מאז הוקמה ישיבת סלבודקא אי שם בפלך קובנה, רה"י התחלפו ונפטרו, מיקומה הגאוגרפי השתנה, כמות הבחורים עלתה או ירדה, רמי"ם עזבו ורמי"ם נתמנו, מחלוקות היו ונשנו, מלחמות עולם ופוגרומים, אך החברונערס' נשארו כן השיטה עדיין חייה מצליחה ובועטת סלתה ושמנה של עולם הישיבות נמצא ברובו בחברון צורת הלימוד השאיפה לגדלות ולרוממות קיימת בה, שידוכים של בנות ת"ח וגדולי תורה עדיין מפארים את שמה, גדולי תורה, מורי הוראה, ראשי ישיבות, דיינם רמ"ים ו"סתם" אברכים מבוגרי הישיבה לדורותיה מפארים את כותל המזרח של עולם התורה במאה השנים האחרונות ועד ימינו אנו, ואף לאו דווקא בעולם התורני, עסקנים, מהפכנים, דרשנים, עו"ד ועוד שהשפיעו ומשפעים על כלל היהדות החרדית בארץ ובעולם יצאו מבין כותליה של ישיבה זו, אכן שיטתו של הסבא מסלבודקא קשה להבנה וקלה להתקפה ואכן ישנם דברים שאינם מובנים אף לבוגרי הישיבה, אולם ההצלחה מוכיחה את עצמה בכל מקום ובכל זמן, סיעתא דשמיא גדולה מאד מלווה את חברון איני יודע למה אבל זו העובדה, ההתעסקות בוילון המקלחת בגינדיילים הוא קיום התוהו וההעדר ואינו נוגע בנקודה עצמה זהו פשוט קטנות המוחין, [b]א"כ מציע אני בואו לא ניגע בקיים כלל לטוב ולמוטב שמא נהרסנו.[/b]
אוצר החכמה כתב:איש ימיני היה צריך ללכת לישיבה אחרת ולא לחברון.
בישיבת חברון הרמי"ם מתייחסים לבחורים כמבוגרים וזו השיטה ומי שמחפש שיטה אחרת ויש שיטות אחרות צריך ללכת למקום אחר.
אני זוכר שפעם היה מקרה אסון עם בחורים שהלכו לטיול וראיינו ברדיו את ר' אברהם פרבשטיין והמראיין שאל אותו למה הישיבה לא אוסרת על הבחורים לצאת לטיול. אמר לו ר' אברהם התלמידים בישיבה הם אנשים מבוגרים אנחנו יכולים להוציא המלצות אנחנו לא יכולים לאסור על אנשים מבוגרים לעשות דברים.
לצערנו המצב פוחת והולך והיום יש פחות גישה כזאת וחבל.
הדבר המגוחך הוא הטענה שלו שהוא עשה את ר' שלמה כ"ץ. איני מכיר את ר' שלמה כ"ץ שכן למדתי לפני זמנו אבל באמת? איש ימיני עשה אותו??
לא נ"ל שמישהו התכוון לציין זאת לשבח, ודאי לא לקדושה.אורי אגסי כתב:אשכול הזוי מההזויים שהכרתי.
למשל, ציון העובדה שבחורי חברון מתעלים בקדושתם בזכות המנהג והמסורת להתקלח במקלחת ללא וילון! והמנהג והמסורת לשיר או לרקוד תוך כדי...
(מזכיר לי יותר שפלות האדם מאשר גדלותו... )
איש גלילי כתב:תמהני מפני מה עדיין לא נמחק האשכול.
בברכה המשולשת כתב:איש גלילי כתב:תמהני מפני מה עדיין לא נמחק האשכול.
גא"מ
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 250 אורחים