לענין כתב:בלי קשר לתפיסותי האישיות - שהם כנראה קיצוניות יותר משל פותח האשכול...
אני בטוח שצריך להרים את המורל של השוטרים, וגם לתת לתפקידם יתר חשיבות בעיניהם ובעיני כלל הציבור.
אם המי שברך זה מה שעושה את זה אז בכיף.
דרומי כתב:לצערנו זה בכלל לא מצחיק.
מה שנכון, שראיתי כבר כמה גבאים שהוסיפו כן על דעת עצמם זה מכמה שנים
ברוז כתב:דרומי כתב:לצערנו זה בכלל לא מצחיק.
מה שנכון, שראיתי כבר כמה גבאים שהוסיפו כן על דעת עצמם זה מכמה שנים
מה עם "משנה ממטבע שטבעו חכמים" ? ? ?
מאיר סובל כתב:זה כולל את שוטרי משטרת התנועה והשיטור הקהילתי?
אם כן אז אני לא אומר!
הא לחמא עניא כתב:ברוז כתב:דרומי כתב:לצערנו זה בכלל לא מצחיק.
מה שנכון, שראיתי כבר כמה גבאים שהוסיפו כן על דעת עצמם זה מכמה שנים
מה עם "משנה ממטבע שטבעו חכמים" ? ? ?
איזה "חכמים" טבעו מטבע זו???
איש גלילי כתב:מאיר סובל כתב:זה כולל את שוטרי משטרת התנועה והשיטור הקהילתי?
אם כן אז אני לא אומר!
עד עכשיו אמרת? אם כן, אתה יכול להמשיך עם הנוסח הישן.[/size]
בברכה המשולשת כתב:הא לחמא עניא כתב:איזה "חכמים" טבעו מטבע זו???
מרן הגרצפ"פ
ר' חיים ב"ר עוזר (ויצמן), ר' דוד ב"ר אביגדור (בן גוריון), ולרב אלוף ר' יעקב בן רא"צ (יעקב דורי)".
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:הא לחמא עניא כתב:איזה "חכמים" טבעו מטבע זו???
מרן הגרצפ"פ
למען הדיוק: הרצפ"פ לא טבע מטבע זו, אלא הסכים לנוסח שטבע הר"ש גורן (כמסופר במשואה לדור).
הנוסח הראשוני חובר כנראה ע"י ש' אבידור, ונדפס ע"י הרש"ג בער"ה תש"י. נוסח מי שבירך זה כלל ברכה ל:ר' חיים ב"ר עוזר (ויצמן), ר' דוד ב"ר אביגדור (בן גוריון), ולרב אלוף ר' יעקב בן רא"צ (יעקב דורי)".
על כך, ועל מי שבירכ'ים נוספים במאמרו של ארנד (עלי ספר כד-ה) המצו"ב.
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:הא לחמא עניא כתב:איזה "חכמים" טבעו מטבע זו???
מרן הגרצפ"פ
למען הדיוק: הרצפ"פ לא טבע מטבע זו, אלא הסכים לנוסח שטבע הר"ש גורן (כמסופר במשואה לדור).
הנוסח הראשוני חובר כנראה ע"י ש' אבידור, ונדפס ע"י הרש"ג בער"ה תש"י. נוסח מי שבירך זה כלל ברכה ל:ר' חיים ב"ר עוזר (ויצמן), ר' דוד ב"ר אביגדור (בן גוריון), ולרב אלוף ר' יעקב בן רא"צ (יעקב דורי)".
על כך, ועל מי שבירכ'ים נוספים במאמרו של ארנד (עלי ספר כד-ה) המצו"ב.
איש גלילי כתב:לא שאלתי בשביל לדעת משהו.
פשוט היה לי איכפת הזלזול ב'אחר', שהודגש יותר בהודעה הנוספת.
מאיר סובל כתב:איש גלילי כתב:לא שאלתי בשביל לדעת משהו.
פשוט היה לי איכפת הזלזול ב'אחר', שהודגש יותר בהודעה הנוספת.
איפה ראית אותי מזלזל במישהו? לא זלזלתי באיש. ולא ידעתי מיהו האחר שהכנסת למירכאות.
אני נהנה מהרעיון, ובגלל האבלות נזהר לא לגחך. זה הכל.
האם קיים או יש מי שמחזיק את שמואל אבידור למתחרה של אנשי כנסת הגדולה? ומה שהוא או משלים ומשדרג שלו ינסחו יועלה למעלה ע"י המלאכים המלווים את התפילות? רחוק מאוד מאוד מההגיון שלי שקיים מישהו שאומר את זה ומאמין בזה.
ובן חשוב נוסף, הג"ר יעקב דוד הכהן, השתתף בעריכת הפירוש ע"ש שוטנשטיין, באוצר מפה"ת, ערך את הגדה של פסח עם אוצר מפרשי הגדה של מכון ירושלים ולאחרונה את אוצר מפרשי התורה שלהם. וזו מקצת שבחו.פרנקל תאומים כתב:מאיר סובל כתב:איש גלילי כתב:לא שאלתי בשביל לדעת משהו.
פשוט היה לי איכפת הזלזול ב'אחר', שהודגש יותר בהודעה הנוספת.
איפה ראית אותי מזלזל במישהו? לא זלזלתי באיש. ולא ידעתי מיהו האחר שהכנסת למירכאות.
אני נהנה מהרעיון, ובגלל האבלות נזהר לא לגחך. זה הכל.
האם קיים או יש מי שמחזיק את שמואל אבידור למתחרה של אנשי כנסת הגדולה? ומה שהוא או משלים ומשדרג שלו ינסחו יועלה למעלה ע"י המלאכים המלווים את התפילות? רחוק מאוד מאוד מההגיון שלי שקיים מישהו שאומר את זה ומאמין בזה.
זכה להעמיד בן ת"ח חשוב (הנמנה על המגזר החסידי).
ההוא גברא כתב:יש שמועה שהטעם שבשני וחמישי כל הציבור אומרים "אחינו כל בית ישראל" ולא רק החזן, הוא כדי להתפלל על החיילים. מישהו יודע משהו בזה? אני מחפש ראיות מסוג: אם גם בסאטמר בחו"ל אומרים כך סימן שזה מנהג ישן, או להיפך אם בחו"ל המנהג לא ידוע גם אצל הליטאים זה מנהג מיוחד לא"י.
כמדומני שהגרש''ד מונק כתב באחד מספרי "פאת שדך" שהמנהג התחיל בא"י בתקופת השואה, שאמרו כל הקהל בהתעוררות, ונשאר גם אח"כ.ההוא גברא כתב:יש שמועה שהטעם שבשני וחמישי כל הציבור אומרים "אחינו כל בית ישראל" ולא רק החזן, הוא כדי להתפלל על החיילים. מישהו יודע משהו בזה? אני מחפש ראיות מסוג: אם גם בסאטמר בחו"ל אומרים כך סימן שזה מנהג ישן, או להיפך אם בחו"ל המנהג לא ידוע גם אצל הליטאים זה מנהג מיוחד לא"י.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים