אליסף כתב:שמעתי בבחרותי שמקפידים בחברון להתקלח בלי וילון על המקלחת
אני עדיין מסרב להאמין
פרי יהושע כתב:דווקא בהקשר לדברי מרומי היער, יש לציין את המנהג הרווח בישיבה הק', שמיד אחרי כל נדרי מתחלים כולם לאחל זה לזה "גמר חת"ט סליחה מחילה וכפרה", שהוא מעין שילוב של איחול עם בקשת מחילה מוצנעת, (יש כאילו שהדרו לאחל בדווקא זול מיט זוכה זייען מיט סליחה וכו', ויש שדרשו מחילה מפורשת כפי העניין..). העיקר שהיה מתפרק המתח, וברצוני לומר שאף ראשי הישיבה ור' הירש זצ"ל היו שותפים לזה, (ר' הירש היה צוחק ובוכה חליפות בין איחול לבוגרים ובין השלמת תפילה זכה).
שומע ומשמיע כתב:אולי כדאי גם לשנות את המסורת לקנות את ההקפות ב'גולדיינרים' ואת תקיעות לעשות ב'11 פחות עשר דקות'
פלגינן כתב:במחילה, אין לחברון איזה דף פייסבוק לטיפול בבעיותיה הרבות? ומה לכם לערב את כלל הציבור?
[אולי משום שחלק מהבעיות ניכר רק מבחוץ?]
איש ימיני כתב:איני יודע מה קורה בחברון היום, וזה גם לא מעניין אותי.
אך הדבר הנורא שחוויתי בשנות לימודי בישיבת חברון הוא חוסר האיכפתיות המדהים מצד רובו של הצוות לעצם קיומך. יבואו ויאמרו שזו השיטה וכו' וכך התלמיד מעצב את עולמו וכו'. לדעתי שורש הדברים היה שהרמים ועוד אנשי צוות היו שקועים בענייניהם ולא עניינו אותם צרכי התלמידים.
הם התייחסו למשרתם כאל זכות אותה ירשו או קבלו במתנה אשר אינה יוצרת שום מחוייבות כלפי התלמידים מלבד מה שכדאי להם להעניק.
איני מבין מה רע שהר"מ שלך בדרכו למקומו בביה"מ יעיף מבט לצדדים ויאמר שלום/ בוקר טוב/ חיוך לתלמידים הצמאים לייחס /חום /תשומת לב.
בני הלומד בישיבה גדולה מסויימת חלה באמצע הזמן למשך שבוע. ולאחר מספר ימים התקשר המשגיח לדרוש בשלומו ולמחרת התקשר גם הר"מ.
אמרתי לר"מ בטלפון שאני ממש מתפעל. והוספתי, כשלמדתי בישיבת חברון גם אם הייתי "מת" זה לא היה מעניין את אף אחד.
לפני כמה שנים פגשתי את ר' שלמה כץ באחת מערי השדה ולא ניגשתי לומר שלום. זו היתה ההרגשה שלי כשראיתי אותו: "שימשתי כלי עבורך בשביל שתהיה ר"מ בישיבה מפורסמת וחשובה..."
איש ימיני כתב:איני יודע מה קורה בחברון היום, וזה גם לא מעניין אותי.
אך הדבר הנורא שחוויתי בשנות לימודי בישיבת חברון הוא חוסר האיכפתיות המדהים מצד רובו של הצוות לעצם קיומך. יבואו ויאמרו שזו השיטה וכו' וכך התלמיד מעצב את עולמו וכו'. לדעתי שורש הדברים היה שהרמים ועוד אנשי צוות היו שקועים בענייניהם ולא עניינו אותם צרכי התלמידים.
הם התייחסו למשרתם כאל זכות אותה ירשו או קבלו במתנה אשר אינה יוצרת שום מחוייבות כלפי התלמידים מלבד מה שכדאי להם להעניק.
איני מבין מה רע שהר"מ שלך בדרכו למקומו בביה"מ יעיף מבט לצדדים ויאמר שלום/ בוקר טוב/ חיוך לתלמידים הצמאים לייחס /חום /תשומת לב.
בני הלומד בישיבה גדולה מסויימת חלה באמצע הזמן למשך שבוע. ולאחר מספר ימים התקשר המשגיח לדרוש בשלומו ולמחרת התקשר גם הר"מ.
אמרתי לר"מ בטלפון שאני ממש מתפעל. והוספתי, כשלמדתי בישיבת חברון גם אם הייתי "מת" זה לא היה מעניין את אף אחד.
לפני כמה שנים פגשתי את ר' שלמה כץ באחת מערי השדה ולא ניגשתי לומר שלום. זו היתה ההרגשה שלי כשראיתי אותו: "שימשתי כלי עבורך בשביל שתהיה ר"מ בישיבה מפורסמת וחשובה..."
אום אני חומה כתב:על ביזוי ת"ח אי אפשר לשתוק, ואסור לשתוק.
ההתייחסות לגדולי ראשי הישיבות כאל מצליחנים אגואיסטים מזעזעת כל לב מרגיש. איך כתבו היום באשכול על בני הרע"א - יש לך קושיה? תישאר בצ"ע, אין לך רשות ואף יכולת לחרוץ דין וק"ו שלא להתייחס בזילות לת"ח מופלגים.
ומחאה נוספת על ביזוי כבודו של הגר"ש כץ. למען ה', מה כבר היה קורה אם לא היית מזכיר שמות?? 'פעם ראיתי את אחד מראשי הישיבה', נשמע כזה גרוע??
עקביה כתב:אום אני חומה כתב:על ביזוי ת"ח אי אפשר לשתוק, ואסור לשתוק.
ההתייחסות לגדולי ראשי הישיבות כאל מצליחנים אגואיסטים מזעזעת כל לב מרגיש. איך כתבו היום באשכול על בני הרע"א - יש לך קושיה? תישאר בצ"ע, אין לך רשות ואף יכולת לחרוץ דין וק"ו שלא להתייחס בזילות לת"ח מופלגים.
ומחאה נוספת על ביזוי כבודו של הגר"ש כץ. למען ה', מה כבר היה קורה אם לא היית מזכיר שמות?? 'פעם ראיתי את אחד מראשי הישיבה', נשמע כזה גרוע??
אין כאן ביזוי ת"ח אלא תיאור מציאות גלויה (לא למדתי בחברון אבל נאמנים עלי דברי הרב איש ימיני).
זה קצת משעשע להגדיר את ראשי הישיבה, ע"פ דברי איש ימיני, כ'מצליחנים אגואיסטים' ואז לזעוק חי-וקיים על ביזוי ת"ח. באותה מידה יכולת להגדיר אותם, ע"פ תיאורו, כ'רשעים ארורים הרוקדים על דמם של תלמידי הישיבה' ואז לזעוק פי שבעים ושבע.
העובדות המתוארות בדברי איש ימיני מוכרות ואינן לגמרי חריגות. לא במלאכים עסקינן, ואפשר לדון אותם לכף זכות. אבל המציאות לא תשתנה עקב כך.
זכורני שלפני שנים הייתי צריך לדבר עם ת"ח גדול וחשוב בעניין הנוגע לפרנסתי. הלה, אדם השקוע בלימודו, שידר קור וחוסר אמפתיה להחריד. אין צורך להגדיר אותו ע"פ תיאור זה כרוצח שפל או כרשע מרושע. זה אופיו, ומי שמתחשק לו יעסוק בהגדרות.
כל אחד יודע שר' שלמה כץ הוא אחד מראשי הישיבה, ואין בהזכרת שמו משום ביזוי כבודו.
יאיר כתב:מיהו אותו ת"ח???...
אברהם כתב:בקיצור, הוצאת שם רע.
עקביה כתב:יאיר כתב:מיהו אותו ת"ח???...
לאיזה צורך אכתוב זאת?
כאן זה אשכול העוסק בישיבת חברון, וטבעי ומתבקש שבוגר הישיבה יכתוב את זיכרונותיו והרגשתו בעת לומדו בה.אברהם כתב:בקיצור, הוצאת שם רע.
איש ימיני בפירוש דיבר על הזמן שהוא למד בישיבה. לא על מה שנכון לאחמ"כ. אתה מדבר על תקופה מאוחרת יותר, כך שאין כאן שום הוצאת שם רע.
יאיר כתב:לצורך סקרנותי...לא מספיק??
אברהם כתב:האמת שלא זכיתי ללמוד בחברון, אבל אבי וכמה מאחי ומגיסי למדו שם. ובעיקר - יוצא לי פעמים רבות ללמוד עם חתנים מהישיבה הקדושה - ואני מוכרח לומר לפחות בכל הנוגע לצוות דהיום שהרושם שעלה כאן ממש ממש לא נכון.
ההיפך הגמור - רבי דוד מסוגל להתקשר לאיזו מורה כבודה מהסמינר ("קשה להשיג אותה, אבל אני מנדנד עד שהיא עונה לי...") כדי לברר על שידוך לאחד התלמידים. רבי חיים יצחק משקיע את כולו בבעיות פרטיות של בחורים, וכן הלאה והלאה.
הכרתי את הגאון הבלתי נשכח רבי יצחק לנדא מכמה וכמה סיפורים אישיים של בחורים, שהשקיע את כל כולו, במחשבה ובמעשה ואף בממון, בשביל לסייע ולייעץ נכונה. כך גם אני יודע על כמה עניינים המטופלים באופן מסור מאד על ידי רבי משה-מרדכי [ורעייתו הרבנית תליט"א...].
בקיצור, הוצאת שם רע.
מיכאל1 כתב:מנהג הישיבה במנחה קטנה אחרי שיעור כללי נשאר רק כהתרפקות על זכרון הריתחא דאורייתא מימים עברו.
ולא נדבר על המנחה קטנה הקבועה בכולל או באקווריום
אליסף כתב:שמעתי בבחרותי שמקפידים בחברון להתקלח בלי וילון על המקלחת
אני עדיין מסרב להאמין
איש גלילי כתב:אדרבה
שומע ומשמיע כתב:אם במקלחות עסקינן, ניסיתי פעם לעורר על המנהג לשורר, שמביא לעיתים בטעות להזכיר דברי קודש חלילה.
עקביה כתב:
העובדות המתוארות בדברי איש ימיני מוכרות ואינן לגמרי חריגות. לא במלאכים עסקינן, ואפשר לדון אותם לכף זכות. אבל המציאות לא תשתנה עקב כך.
זכורני שלפני שנים הייתי צריך לדבר עם ת"ח גדול וחשוב בעניין הנוגע לפרנסתי. הלה, אדם השקוע בלימודו, שידר קור וחוסר אמפתיה להחריד. אין צורך להגדיר אותו ע"פ תיאור זה כרוצח שפל או כרשע מרושע. זה אופיו, ומי שמתחשק לו יעסוק בהגדרות.
אליסף כתב:אליסף כתב:שמעתי בבחרותי שמקפידים בחברון להתקלח בלי וילון על המקלחת
אני עדיין מסרב להאמין
פנימיה זה הרי מקום מועד לפורענות. מי יודע כמה קלקולים יצאו מזה רח"ל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 322 אורחים