הרואה כתב:לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.
הרואה כתב: טענו שם שהוא רפורמי בערך.
בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב:לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.
עולם קטן הוא אולטרא פלורליסטי??
בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב:לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.
עולם קטן הוא אולטרא פלורליסטי??
לייטנר כתב:דומני שבהסכמתו לספרו, ציין הרב עבדיה שהמחבר היחיד שהבין אל נכון את משנתו.
בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב: טענו שם שהוא רפורמי בערך.
לא צריכים "לטעון" כאן כלום, זה פשוט כך, ויעויין בכה"ג:
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 95#p294818
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב: טענו שם שהוא רפורמי בערך.
לא צריכים "לטעון" כאן כלום, זה פשוט כך, ויעויין בכה"ג:
viewtopic.php?f=19&t=10521&p=294786&hilit=%D7%A9%D7%A8%D7%9C%D7%95#p294818
אין להזכיר ל'בעל תשובה' (הלכתית) מעשיו הראשונים, הרי בפרט זה הדר הוא לכל חסידיו וכו' וכו' כמבואר בהמשך האשכול.
אך כדאי לעיין כאן.
הרואה כתב:מאז הדוקטורט שלו עברו הרבה שנים
בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב:לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.
עולם קטן הוא אולטרא פלורליסטי??
מנין כתב:לא ראיתי עכשיו את הקובץ שצירפת, אבל ראיתי בעבר את הספר וראיתי שהוא פשוט משקר שם במילתא דגלויי.
הוא רוצה להוכיח שעד זמן עזרא הסופר לא היה המון העם קורא בתורה כלל אלא רק הכהנים ידעו תורה,
ומצטט לשם כך את הגמ' (ב"ק פ"ב), שעזרא תיקן קריאת התורה.
אבל בגמ' שם שורה אח"כ מפורש שמשה תיקן קריאת התורה בשני וחמישי ועזרא רק תיקן שלשה עולים!
בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב:מאז הדוקטורט שלו עברו הרבה שנים
וגם הוא בעייתי מאוד
איתן כתב:מנין כתב:לא ראיתי עכשיו את הקובץ שצירפת, אבל ראיתי בעבר את הספר וראיתי שהוא פשוט משקר שם במילתא דגלויי.
הוא רוצה להוכיח שעד זמן עזרא הסופר לא היה המון העם קורא בתורה כלל אלא רק הכהנים ידעו תורה,
ומצטט לשם כך את הגמ' (ב"ק פ"ב), שעזרא תיקן קריאת התורה.
אבל בגמ' שם שורה אח"כ מפורש שמשה תיקן קריאת התורה בשני וחמישי ועזרא רק תיקן שלשה עולים!
שקר? אולי שיטת הרבדים
איתן כתב:קראתי את "ממרן עד מרן" לפני הרבה שנים, ולא זכור לי משהו בעייתי במיוחד. אולי שכחתי משהו, או לא שמתי לב.
אפשר דוגמא?
פלוריש כתב: יש לדון במצב בו מעשיו של אדם על פי ההלכה, אך השקפתו הומניסטית-מערבית.
יש לדון גם האם אין להשקפה השפעה על פסיקת ההלכה (כגון הדוגמא שהביאו לגבי ברכת כהנים בישיבה לבעלי מוגבלויות גופניות).
וכמובן, יש לדון האם ניתן להוביל בדרך זו ציבור שם ולאורך יותר מדור אחד...
בברכה המשולשת כתב: וכגון ה(חצי) מחיצה בבית הכנסת שלו.
לייטנר כתב:בברכה המשולשת כתב: וכגון ה(חצי) מחיצה בבית הכנסת שלו.
האם המחיצה כלל לא עומדת בדרישות ההלכה?
תוכן כתב:האח בארה"ב הוא מתועב מפורסם, קיבל סמיכה מהתנועה הקונסרבטיבית, והיום מחתן גוים ויהודים. האח בא"י הוא בבואה של האח בארה"ב, הוא מקרב בעלי תועבה, אוהד התנועה הקונסרבטיבית והריפורמית, וגם הוא שור המזיק ברה"ר. מה שמעניין הוא, שהיו שני אחים ניצולי שואה, אחד הצליח ב"ה והשני העמיד שני צאצאים מחריבי יהדות. מה קרה שם?
איש גלילי כתב:תוכן כתב:האח בארה"ב הוא מתועב מפורסם, קיבל סמיכה מהתנועה הקונסרבטיבית, והיום מחתן גוים ויהודים. האח בא"י הוא בבואה של האח בארה"ב, הוא מקרב בעלי תועבה, אוהד התנועה הקונסרבטיבית והריפורמית, וגם הוא שור המזיק ברה"ר. מה שמעניין הוא, שהיו שני אחים ניצולי שואה, אחד הצליח ב"ה והשני העמיד שני צאצאים מחריבי יהדות. מה קרה שם?
למיטב ידיעתי, אביהם דרבן את אחיו לגדול אחרת ממנו (ואגב, יש גם אח שלישי, אם כי מאם אחרת).
בשנת 2013 החל את עבודתו במכון הישראלי לדמוקרטיה כאחראי על פרויקט זכויות אדם ביהדות בשטח. במסגרת זו עוסק לאו בליווי מדיניות ציבורית במשרדי ממשלה ובארגונים חברתיים בתחומים הקשורים לפרויקט.
שיטת הלימוד שלו מבוססת על שילוב של עולם התורה הקלאסי עם עולם המחקר האקדמי, שילוב המתבטא בסדרת הספרים "חכמים" שכתב, שבה מחוברים המקורות התלמודיים להקשר ההיסטורי, ובשיעורי התנ"ך שהוא מעביר מדי שבת בבית כנסת הרמב"ן. הוא עוסק רבות בניסיון לקרב בין הציבור החילוני לדתי. פסיקת ההלכה שלו מקלה יחסית. תוכנית ההלכה בבית מורשה, שבראשה הוא עומד, מיועדת לגברים ולנשים ועוסקת ביחס בין ההלכה והמודרנה.
הרב לאו תובע מהציבור הדתי השתלבות אזרחית מלאה במדינת ישראל על כל מערכותיה. כתוצאה מהשקפה זו הוא תופס את "ההסדר" כמסגרת שנועדה ליחידים המצטיינים בלימוד התורה. הוא רואה חשיבות בלימוד במערכת החינוך הממלכתית.
בתקופת ההתנתקות הופיע בפני חיילי צה"ל שעברו הכנה מנטלית לקראת הפינוי על מנת לשכנעם שלא לסרב פקודה וכדי לתאר להם את השקפת עולמם של המתיישבים. זאת אף על פי שהתנגד לתוכנית וטען כי "תהליך קבלת ההחלטה של ראש הממשלה על ההתנתקות היה חד צדדי ולא דמוקרטי". בסרט וידאו שהוצג בפני החיילים הביע את השקפת עולמו במילים: "אני לא דתי בגלל שאני ציוני ואני לא ציוני בגלל שאני דתי. אני גם וגם, וזה מה שיוצר את כל התסבוכת הזו". את הנוער שפעל והפגין כנגד התוכנית בדרכים בלתי חוקיות תיאר בדוא"ל ששלח ליונה גודמן, מזכ"ל בני עקיבא בעבר, כ"אוסף נערים ונערות מוסתים על ידי קומץ שחצנים, שאינם מהססים לפגוע ברקמת החיים של המדינה, מאיים להבעיר עלינו את הבית"[4]. בליל תשעה באב התשע״ב (2012) חזר בו מהמילים הקשות. נמנה עם החותמים על העצומה המתנגדת לכל סוג של סרבנות פוליטית.
בפברואר 2012, כשהרב אלישיב אושפז בבית החולים ונאבק על חייו, פרסם הרב לאו בדף הפייסבוק שלו קריאה "להתפלל שהרב אלישיב ימצא שקט ומנוחה ויסתלק מכל ייסורי הגוף", בהסתמכו על המסופר על שפחתו של בית רבי שבשוכבו על ערש דווי התפללה למותו[5]. בעקבות הסערה שעוררו דבריו בכלי התקשורת החרדיים, אמר כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי המסר בדבריו היה "לא לומר לקב"ה ולדרוש ממנו תעשה כך או אחרת, אלא תעשה הטוב בעיניך"[6].
בינואר 2013 ביקר את אגודת אפרת: "האגודה לוחמת נגד כל סוגי ההפלות והופכת כל הפלה לרצח. ... במהלך המלחמה הזו נגרמים נזקים רבים לנשים, לזוגות ולמשפחות. מקרים שבהם ההלכה הסבירה הייתה מתירה הפלה אך העמדה הקתולית של אגודת אפרת משפיעה על דעת הקהל הדתי ואינה מאפשרת כל דיון ענייני בנושא." בתגובה הכחישה האגודה כי אמרה אי פעם שהפלה היא רצח[7][8].
במאי 2013 כתב, על רקע פרשת נשות הכותל, שהתעטפות בטלית והנחת תפילין בידי נשים אינה איסור הלכתי ואף מוכרת מהמקורות, אך אין הוא תומך בשום הפגנה או הפגנה שכנגד ברחבת הכותל המערבי[9].
בנובמבר 2014 קרא למאבק על זכותם של יהודים להתפלל בהר הבית[10]. באוגוסט 2016, בעקבות פרסום סקר על התמיכה בנישואים אזרחיים, אמר שיהודים רבים "בוחרים בנתיבי מילוט מהרבנות רק בגלל ששוללים מהם את אפשרות הבחירה. פתיחת המסלול החלופי ישחרר את סיר הלחץ הזה ויחזיר הרבה צעירים יהודים לנישואים בדרכי אבותם [...] כל זה בלי לדבר על אותם רבבות שאינם יכולים להינשא ברבנות כלל ושעבורם נישואים אזרחיים הם הכרח"[11].
דרומי כתב:מעניין גם מה קרה אצל יצחק אבינו, עשו המבוגר הלך בדרך אחת ואילו יעקב הצעיר הלך בדרך אחרת.
גם אצל דוד המלך לא כל בניו הלכו באותה דרך.
מעניין מה קרה שם.
לייטנר כתב:מעבר לכך, נראה לי שהאשכול יותר מדי עוסק באנשים בחיים...
איש גלילי כתב:תוכן כתב:האח בארה"ב הוא מתועב מפורסם, קיבל סמיכה מהתנועה הקונסרבטיבית, והיום מחתן גוים ויהודים. האח בא"י הוא בבואה של האח בארה"ב, הוא מקרב בעלי תועבה, אוהד התנועה הקונסרבטיבית והריפורמית, וגם הוא שור המזיק ברה"ר. מה שמעניין הוא, שהיו שני אחים ניצולי שואה, אחד הצליח ב"ה והשני העמיד שני צאצאים מחריבי יהדות. מה קרה שם?
למיטב ידיעתי, אביהם דרבן את אחיו לגדול אחרת ממנו (ואגב, יש גם אח שלישי, אם כי מאם אחרת).
פרנקל תאומים כתב:האח השלישי היה ר' יהושע הגר לאו ז"ל. הוא נולד להגרמ"ח לאו הי"ד כבן בכור מנישואיו הראשונים לבתו של ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זי"ע.
למעשה, אחרי פטירת אימו, הוא גדל בחצרו של סבו מויז'ניץ, ולא אצל אביו שנישא בנישואין שניים (מהם היו שאר ילדיו).
שמר כתב:במקום לדון על השקפתו של האיש, דרך עבודת ה' שלו, מבחן המעשה זהו הדבר הקובע - האם ישנה חבורה של המדובר בעניין "נשפך הדם על הרצפה" "חבוט רמי" "פתח פתוח" "כל התדיר וכל המוקדש" וכו' (בהנחה שהנ"ל יודע במה עוסקות סוגיות אלו).
שים-שלום כתב:קובץ שקיבלתי
ראוי ונכון לפרסם ולהרחיק את הציבור השומר תו"מ מהאיש ומספריו...
בהתחלה קשה להבחין בבעיתיות, אך הדברים מחריפים לאורך הקובץ
איש_ספר כתב:שמר צודק בכל דבריו. ולמה ללייטנר להצטייר ולו למראית העין כמגן הלץ-נבל הזה?
[/quote]איש_ספר כתב:לגוף האשכול, לענ"ד הוא מיותר לחלוטין, מה לקוראי פורום זה ולאדם כמוהו? איפה בכלל נקודת המפגש?
איש_ספר כתב:לאחרונה שמעתי את הברנש מספר על שולחן ליל השבת המיוחד שלו.
אחרי קידוש, קודם י-ה רבון הקוסבאי, הוא מקפיד לשורר בנעימה את: ירדה שבת על בקעת גינוסר. כדי להתכלל עם יהודים רבים ששובתים את השבת ב"דרכם שלהם".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 310 אורחים