כהמשך לדברי הרב סילמן:
חיפשתי ולא מצאתי הסכם חתום בין משרד התחבורה לאגד, שהם צריכים לפצות נוסעים במקרים מסויימים.
יש לכל קו רישיון ממשרד התחבורה - רישיון זה אינו כולל פרט כזה;
אפשר לראות באתר משרד התחבורה את חלקי הרישיון (ובאתר זה בהסבר פשוט יותר).
יש גם מכרזים שמשרד התחבורה מפרסם מדי פעם, ושם מפורטים תנאים רבים למי שיזכה במכרז, אבל גם שם הקנסות והפיצויים הם מול משרד התחבורה - לא מול הנוסעים. (ראה כאן בקובץ המצורף, בנספח כ"ו).
מה שבבית משפט מחייבים לתת פיצוי לנוסע במקרים מסויימים (ראה כאן), אינו מחמת סעיף בהסכם שבין משרד התחבורה לחברות, אלא מחמת שיש חוקים הקובעים מה מחוייבת חברת ציבורית ('תקנות התעבורה'), וקונסים את מי שעובר על החוק (כמו שקונסים גם מי שנוסע ברכב פרטי בצורה לא חוקית). והנוסע לא יכול לתבוע על פי דין תורה קנס על מה שעוברים על החוק (וזו כוונת הרב סילמן בקטע שהבאתי: "אבל אם החיוב נובע מחוק - פטורים").