גיורא בשמי שמיא כתב:ומענין לענין, האם גם לאחרים יש הרגשת צער ואכזבה (וקצת ביקורת), כאשר כל הפירושים על הירושלמי יפרשו באיזהו מקומן בהעלמת דברי הראשונים מפרשי הבבלי (או המשנה) אשר מפיהם אנו חיים, כמו תוס' והר"ש משאנץ ועוד. האם חו"ר את"ק הדין נקלעו בזה ג"כ?
לוצאטי כתב:כולם נצמדים לבבלי, מי פחות ומי יותר, וזה אכן מצער. עיין בהקדמת ס' ירושלים הצרופה.
http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.as ... t=&pgnum=4
החתן סופר כתב:פעם ראיתי מאמר מהרב שמואל הרשקוביץ (לא מכירו) שמקיף בצורה יפה היסטורית הירושלמי וגם מונה את הפירושים ומחלק בין אותם הנצמדים לבבלי ואותם שהחליטו להפריד בין הדבקים
גיורא בשמי שמיא כתב:לוצאטי כתב:כולם נצמדים לבבלי, מי פחות ומי יותר, וזה אכן מצער. עיין בהקדמת ס' ירושלים הצרופה.
http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.as ... t=&pgnum=4
ראי' לסתור. שם כתוב שהראשונים לבם רחב להבין ד' הירושלמי
וע"כ כמה מצער הוא כמש"כ כשהפירושים מתעלמים מהראשונים שאכן פירשו הירושלמי באו"א.
גיורא בשמי שמיא כתב:לוצאטי כתב:וכי אמרתי שאין לב הראשונים רחב? בד"כ כשהמפרשים מתעלמים מדבריהם (שלא כדרכם) יש להם סיבה טובה, או מחוסר ידיעה.
אבקש מחילתך, כעת אני מבין שכנראה תגובתך סבב על מש"כ פלגינן, ולא על מה שכתבתי אני- כאשר דמיתי, ואתך הסליחה. [אני הבנתי שתגובתך הוסב על מש"כ שלפעמים הפירושים מתעלמים מפי' הראשונים, ולדעתך היו צריכים להתעלם מן הבבלי מכל וכל כולל דברי הראשונים, ולהתמקד לדרכה של הירושלמי. וע"ז השבתי שמהקדמת ס' ירושלים הצרופה (לא קראתי כולה...) מבואר שאלולי היו פירושי הראשונים על הירושלמי לא היה צריך לחיבורו וכו'. אקוה שהבהרתי את דברי, והבנתי לנכון את דבריך, והאמת והשלום אהבו.]
בברכה המשולשת כתב:לכאורה, המפרשים עשו זאת בשל דברי הרא"ש בזה
בן מיכאל כתב:בברכה המשולשת כתב:לכאורה, המפרשים עשו זאת בשל דברי הרא"ש בזה
איזה רא"ש?
בן עזאי כתב:ברוב הענינים שעלו פה דן רל״ג במבוא ל״פירושים וחידושים בירושלמי״ למסכ׳ ברכות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 734 אורחים