ממרומי היער כתב:אוי ווי, ברוך דיין האמת.
מאות ואלפי תלמידי ישיבת חברון חייבים לו מבלי שידעו על כך, מאור הפנים שהקרין לבחורים, שעשוע בדברי תורה עם תלמידים צעירים ומבוגרים, והמידות הטובות שלו, אה מי יתן לנו תמורתו. אדם בר מעלה מיוחד שתמיד תמיד התמיד למחול לכל אחד, בלב רך כחמאה, ובאהבה רבה לתלמידי הישיבה.
מן הראוי להרחיב ולפרסם את הווארטים המיוחדים שהיו לו על פרשיות השבוע, כשבלילי שבת (במיוחד בחורף) הוא היה עולה לישיבה למשך כמה וכמה שעות ומפרסם את הגיגיו על הפרשה.
זכור לי סוגיא מיוחדת שהייתה אהובה עליו באופן מיוחד - "עדות שאי אתה יכול להזימה".
נשמח מאד להשתעשע בדברי תורתו.
סטפנסקי כתב:חלק מהנקודה בוורטים שלו זה היה המנגינה. וידוע שאמר על מה שאמרו חז''ל ליצנים שבאותו הדור היו
אומרים מאבימלך נתעברה שרה ומקשים מה הבדיחה פה ? ות' הר''י לא משנה מה אמר השאלה מי אמר
מלאעולם כתב:כמה ווארטים וחידודים המתבדרין בבי מדרשא בשמו:
פעם כשדיבר על השפעות של חבר רע
הביא את הפסוק " ויתרוצצו הבנים בקרבה" ושאל במילא עשיו מובן שרצה לצאת כדי לעבוד ע"ז אך למה יעקב רצה לצאת, וכי לא מספיק לו ללמוד תורה מפי המלאך?
ואמר הגר"נ שעם כזה חברותא כמו עשיו עדיף להפסיד לימוד אפי' ממלאך..
עד כדי כך צריך להתרחק מחבר רע!
----------------------------
כשאברהם גירש את הגר וישמעאל מעל פניו כתוב שהגר חזרה לגילולי בית אביה והנה כתיב בסוף הפרשה שאברהם החזיר אותה. ושאל הגר"נ טוקר זצ"ל היתכן שאברהם יחזיר אשה שמיד כשפרשה ממנו חזרה לגילולי בית אביה ולעבוד עבודה זרה? כזו אשה אברהם מחזיר לחיקו ? ואמר שע"פ הפשט הפשוט שבוודאי עשתה תשובה. ועוד אמר מורינו זצ"ל שכשפורשים מאברהם אזי באופן אוטומטי חוזרים לגילולים..
אין אפשרות להיות במצב סטטי. צריך לדעת שזה או אברהם או גילולים רח"ל.
בחור ישיבה כשהוא לא בתוך עולמו של התורה (פורש מאברהם) מיד דבקים בו הגילולים וכל זה במידה שאינו דבק באופן מוחלט באברהם אבינו ובתורתו.
------------------------------
כשרבקה ראתה את יצחק כתוב "ותפל מעל הגמל" וביאר מורינו הגר"נ טוקר זצ"ל את סיבת נפילתה שהוא משום שאז עדיין לא תיקנו הרי את תפילת מנחה, והנה היא רואה את חתנה המיועד שכולם גמרו עליו את ההלל מתפלל בצהריים, חשבה שזה שחרית.. לכן מיד "ותיפול מעל הגמל"...
------------------------------
ויתרוצצו הבנים בקרבה ותאמר אם כן למה זה אנוכי" ומפרש רש"י שכשעברה על בתי תורה של שם ועבר מפרכס לצאת וגם כשעברה על פתחי ע"ז מפרכס לצאת.
ולכאורה קשה מה הדאגה, בפתחי תורה רוצה לצאת כי רוצה ללמוד ובפתחי ע"ז רוצה לצאת כדי להפגין ולעשות מחאה? אלא אמר הגר"נ זצ"ל, מכאן מוכח שבן ישיבה לא הולך מעצמו להפגנות ומחאות...
------------------------------
שיצחק הגיע לגרר אמר על רבקה אחותי היא, וקשה שהרמב"ן אוחז שכשאברהם עשה כך היה זה חטא ונענש על כך, וא"כ מדוע יצחק חוזר על זה?
ותירץ הגר"נ זצ"ל שבבריסק היו אומרים 'טאטע האט אזוי געמאכט' וא"כ עושים בלי לשאול שאלות...
-----------------------------
פעם אמר ר' נחמן זצ"ל "על שלושה דברים העולם עומד".... נכון על אלה הוא "עומד" אבל "כסף" מזיז אותו...
סטפנסקי כתב:חלק מהנקודה בוורטים שלו זה היה המנגינה. וידוע שאמר על מה שאמרו חז''ל ליצנים שבאותו הדור היו
אומרים מאבימלך נתעברה שרה ומקשים מה הבדיחה פה ? ות' הר''י לא משנה מה אמר השאלה מי אמר
שמר כתב:סטפנסקי כתב:חלק מהנקודה בוורטים שלו זה היה המנגינה. וידוע שאמר על מה שאמרו חז''ל ליצנים שבאותו הדור היו
אומרים מאבימלך נתעברה שרה ומקשים מה הבדיחה פה ? ות' הר''י לא משנה מה אמר השאלה מי אמר
והראיה ליסוד זה הוא מכתובות סוגיא דפ"פ אמר רבי אלעזר ....
מלאעולם כתב:כשאברהם גירש את הגר וישמעאל מעל פניו כתוב שהגר חזרה לגילולי בית אביה והנה כתיב בסוף הפרשה שאברהם החזיר אותה. ושאל הגר"נ טוקר זצ"ל היתכן שאברהם יחזיר אשה שמיד כשפרשה ממנו חזרה לגילולי בית אביה ולעבוד עבודה זרה? כזו אשה אברהם מחזיר לחיקו ? ואמר שע"פ הפשט הפשוט שבוודאי עשתה תשובה. ועוד אמר מורינו זצ"ל שכשפורשים מאברהם אזי באופן אוטומטי חוזרים לגילולים..
עקביה כתב:מלאעולם כתב:כשאברהם גירש את הגר וישמעאל מעל פניו כתוב שהגר חזרה לגילולי בית אביה והנה כתיב בסוף הפרשה שאברהם החזיר אותה. ושאל הגר"נ טוקר זצ"ל היתכן שאברהם יחזיר אשה שמיד כשפרשה ממנו חזרה לגילולי בית אביה ולעבוד עבודה זרה? כזו אשה אברהם מחזיר לחיקו ? ואמר שע"פ הפשט הפשוט שבוודאי עשתה תשובה. ועוד אמר מורינו זצ"ל שכשפורשים מאברהם אזי באופן אוטומטי חוזרים לגילולים..
ייש"כ על הווארטים הנחמדים.
על ווארט זה יש להעיר: 1. ע"פ הפשט הפשוט הגר לא חזרה לגילולי בית אביה. 2. ע"פ הפשט הפשוט קטורה אינה הגר.
יושב סתר כתב:על הנוסעים האובססיביים לקברי צדיקים - מה יעשו אחר תחיית המתים, לאיפה יסעו?
ענה - אל דאגה, לא כולם יקומו...
איש טלז כתב:קושיה מענינת שלו
הקשו התוס' בקידושין דאמאי לא אכלו מצה משום איסור חדש נימא עשה דאכילת מצה וידחה ל"ת דחדש
והקשה דהא קי"ל דא"א לצמצם ואיך אדם יכול לאכול בדיוק שיעור של כזית מצה וע"כ יאכל או קצת פחות או יותר וא"כ איך ע"י דין דחיה נתיר לו ופלפל בזה טובא
איש טלז כתב:קושיה מענינת שלו
הקשו התוס' בקידושין דאמאי לא אכלו מצה משום איסור חדש נימא עשה דאכילת מצה וידחה ל"ת דחדש
והקשה דהא קי"ל דא"א לצמצם ואיך אדם יכול לאכול בדיוק שיעור של כזית מצה וע"כ יאכל או קצת פחות או יותר וא"כ איך ע"י דין דחיה נתיר לו ופלפל בזה טובא
יזל מדליו כתב:יושב סתר כתב:על הנוסעים האובססיביים לקברי צדיקים - מה יעשו אחר תחיית המתים, לאיפה יסעו?
ענה - אל דאגה, לא כולם יקומו...
החידוש שגם מ"הקברי צדיקים" יהיו כמה שלא יקומו.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 400 אורחים