מאתר דין
http://din.org.il/2012/07/05/%D7%94%D7% ... 0%D7%91/6/
ובספר נטעי גבריאל וכן בספר פסקי תשובות מביאים הגבלות בדין זה.
יחידי. מה שכתב בשו"ע שלא לילך יחידי כו', ע"ש. פשוט שאין זה במקום שהאנשים מצויים, אין צריך לומר בבנינים שיש בהם מזוזה. אך גם באחורי הבתים כל שהוא עדיין בכלל שם העיר או הכפר או אולי גם עיבורו, נראה שאין חשש, וכמ"ש בכמה דוכתי דהבא להוסיף בכגון זה חשש, עליו הראיה. וכל הספיקות הם בכלל דלא ידע שומר פתאים ה'. וכן בהרמת הרצועה, נראה גם כן שהקפידא דוקא בהכאה במקום סכנה נגד איברים הפנימים ממש, ומכל מקום ברצועה דוקא, כי ביד אפשר לפלס נתיב לאפו. ולזה ראינו שאין העולם מקפידין בזה עכשיו ולית דחש בזה, כיון שנהגו להכות במקום שאין סכנה וכיון שאסור לנטור האיבה להתינוק מחשש איבוד לדעת כמו שאמרו חז"ל [מסכת שמחות פ"ב הלכה ו] הכי עדיף טפי. ואודות הכאה מפורש במדרש שוחר טוב צ"א [פסוק ג] ובאיכה ישבה (פסוק ג') [פ"א אות כט] ובפרשה י"ב בבמדבר [אות ג]
שווארצעוואלף כתב:עכשיו נשאר לנו לדון מה הדין במזוזה עם צד"י הפוכה והמלמד מאלו שלא סומכים על זה האם בתר המכה אזלינן וליכא או בתר המוכה אזלינן והאיכא.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים