הא לחמא עניא כתב:היה לי את הזכיה הגדולה לנסוע במשך כמה וכמה שנים לשבת מירון - אשר הנהיג וערך במקהלות עם רב - לפני יום י"א תמוז היא"צ של זקנו הק' בעל העטרת צבי מזידיטשויב זיע"א.
איי, כמה מתיקות והנאה רוחנית היתה בשבת זו לכל המשתתפים.
כמה תענוג עילאי לאכול עמו בצוותא חדא את סעודות השבת, כשבין מנה למנה פיו ממלל דברי תורה מתוקים וערבים
כל אחד ואחד היה מוצא את מקומו בשבת זו, עשרות שלא היו קשורים לחסידות ספינקא היו נוסעים עמו לשבת זו לשהות עמו בהאי שבתא עילאה.
לשמו ולזכרו תאוות נפש.
כדכד כתב:הא לחמא עניא כתב:היה לי את הזכיה הגדולה לנסוע במשך כמה וכמה שנים לשבת מירון - אשר הנהיג וערך במקהלות עם רב - לפני יום י"א תמוז היא"צ של זקנו הק' בעל העטרת צבי מזידיטשויב זיע"א.
איי, כמה מתיקות והנאה רוחנית היתה בשבת זו לכל המשתתפים.
כמה תענוג עילאי לאכול עמו בצוותא חדא את סעודות השבת, כשבין מנה למנה פיו ממלל דברי תורה מתוקים וערבים
כל אחד ואחד היה מוצא את מקומו בשבת זו, עשרות שלא היו קשורים לחסידות ספינקא היו נוסעים עמו לשבת זו לשהות עמו בהאי שבתא עילאה.
לשמו ולזכרו תאוות נפש.
לא היה זקנו. סבו של האדמו"ר זצ"ל האדמו"ר רצ"ה כהנא היה חתן אצל רבי ברך רובין שהוא יה חתן אצל רבי מנחם מנדל מזידיטשויב שהיה בנו של רבי יצחק איזיק מידיטשויב. רבי יצחק אייזיק היה בן אחיו של העטרת צבי. זאת מלבד שהאמרי יוסף מספינקא היה תלמיד של רבי יצחק אייזיק מזידיטשויב
כדכד כתב:היה נוהג גם לנסוע לערים ולישובים שונים לחזקם ביהדות ובחסידות
בן ירושלים כתב:מפורסם הסיפור שהיה לו עם הסטייפלר כשהסטייפלר הוזמן להיות סנדק והתעוררה שאלה הלכתית , דומני לגבי שהחיינו, והוא התערב בענין. הסטייפלער גער בו מה בעלבוס מתערב. אח"כ כשנודע לו שמדובר בת"ח הסטייפלער שלח מכתב מלא התנצלויות ובקשת מחילה. המכתב מודפס (בקריינא דאיגרתא?).
הסרפד כתב:לא כי, הסיפור הידוע (לי, עכ"פ) אירע עם דודו ר' נחמן כהנא מספינקא-ב"ב.
בקרו טלה כתב:בן ירושלים כתב:מפורסם הסיפור שהיה לו עם הסטייפלר כשהסטייפלר הוזמן להיות סנדק והתעוררה שאלה הלכתית , דומני לגבי שהחיינו, והוא התערב בענין. הסטייפלער גער בו מה בעלבוס מתערב. אח"כ כשנודע לו שמדובר בת"ח הסטייפלער שלח מכתב מלא התנצלויות ובקשת מחילה. המכתב מודפס (בקריינא דאיגרתא?).
מופיע [במהדורה חדשה א עמ' 264] תחת השם "יענה ויאמר סלחתי".הסרפד כתב:לא כי, הסיפור הידוע (לי, עכ"פ) אירע עם דודו ר' נחמן כהנא מספינקא-ב"ב.
אכן פניני רבינו הקהלות יעקב א עמ' 25 - 26
גביר כתב:בזמנו היא מגיע אדמו"ר מספינקא לרחובות לשבת פעם בשנה, אאל"ט התאכסן בביתו של הזגג כהנא [את שמו הפרטי איני זוכר, היה תלמיד חכם מופלג שנהנה מיגיע כפיו וראוי לאשכול בפני עצמו] והתפלל וערך את שולחנו ב'צריף', את דברי תורתו אמר בהתלהבות כשהוא אוחז בידו קופסת טבק קטנה. האם זהו הרב נושא האשכול דנן?
גביר כתב:בזמנו היא מגיע אדמו"ר מספינקא לרחובות לשבת פעם בשנה, אאל"ט התאכסן בביתו של הזגג כהנא [את שמו הפרטי איני זוכר, היה תלמיד חכם מופלג שנהנה מיגיע כפיו וראוי לאשכול בפני עצמו] והתפלל וערך את שולחנו ב'צריף', את דברי תורתו אמר בהתלהבות כשהוא אוחז בידו קופסת טבק קטנה. האם זהו הרב נושא האשכול דנן?
איש_ספר כתב:בקרו טלה כתב:בן ירושלים כתב:מפורסם הסיפור שהיה לו עם הסטייפלר כשהסטייפלר הוזמן להיות סנדק והתעוררה שאלה הלכתית , דומני לגבי שהחיינו, והוא התערב בענין. הסטייפלער גער בו מה בעלבוס מתערב. אח"כ כשנודע לו שמדובר בת"ח הסטייפלער שלח מכתב מלא התנצלויות ובקשת מחילה. המכתב מודפס (בקריינא דאיגרתא?).
מופיע [במהדורה חדשה א עמ' 264] תחת השם "יענה ויאמר סלחתי".הסרפד כתב:לא כי, הסיפור הידוע (לי, עכ"פ) אירע עם דודו ר' נחמן כהנא מספינקא-ב"ב.
אכן פניני רבינו הקהלות יעקב א עמ' 25 - 26
לסיפור יש המשך יפה ואופייני, אותו שמעתי מב"א הגה"צ ר' אלתר מזידיטשוב זצ"ל:
הסטייפלר נהג מני אז לשלוח לו כל ער"ה (או עריו"כ) מכתב ברכה לשנה החדשה, ואולי גם הזכיר עצמו לברכה, כשהוא מצרף למכתב מתנת יד (פדיון?). כעבור מספר שנים, נבנה מקווה בבית הכנסת ספינקא שלא כהוראת החזו"א (היינו גם עם השקה), מאותו זמן שלח הסטייפלער מתנת יד בלי מכתב נלווה....
עתניאל בן קנז כתב:מענין הכתיב 'גאלדה' עם ה' בסוף... נישט אהער און נישט אהין
באידיש - גאלדא.
ומ'עוברת' - גולדה.
הסרפד כתב:עתניאל בן קנז כתב:מענין הכתיב 'גאלדה' עם ה' בסוף... נישט אהער און נישט אהין
באידיש - גאלדא.
ומ'עוברת' - גולדה.
בכ"מ הקפידו לכתוב שמות נשים בה"א מטעם הידוע להם, אפילו כשלפי הכללים אין לעשות כן. וכעי"ז תמצא פייגה, בלומה, וכו' במשפחות שלא הושפעו ע"י כתיב מעוברת כלל.
הסרפד כתב:בכ"מ הקפידו לכתוב שמות נשים בה"א מטעם הידוע להם
הסרפד כתב:עתניאל בן קנז כתב:
ומ'עוברת' - גולדה.
בכ"מ הקפידו לכתוב שמות נשים בה"א מטעם הידוע להם, אפילו כשלפי הכללים אין לעשות כן. וכעי"ז תמצא פייגה, בלומה, וכו' במשפחות שלא הושפעו ע"י כתיב מעוברת כלל.
הסרפד כתב:כן, נזכרתי, ה"א לכם זרע. (שמעתי שבזידיטשוב הקפידו ע"ז, וא"כ ודאי את"ש, וכן שם אמו נכתב 'מירל גאלה')
הסרפד כתב:אני חושב שהמקפידים בזה מספיק להם שיהיה לאשה שם אחד שמסתיים בה"א (וכדוגמת 'מירל גאלה'), והרי יש.
כדכד כתב:הסרפד כתב:כן, נזכרתי, ה"א לכם זרע. (שמעתי שבזידיטשוב הקפידו ע"ז, וא"כ ודאי את"ש, וכן שם אמו נכתב 'מירל גאלה')
שם אמו של מי הוא "מירל גאלה"?
כדכד כתב:תודה
ההזמנה שפורסמה כאן (מלבד זו של האדמו"ר זצ"ל) היא של יוסף מאיר נכד האדמו"ר זצ"ל שנקרא ע"ש אבי האדמו"ר זצ"ל ושם אמו אינו "מירל גאלה" ולא של אבי האדמו"ר זצ"ל ולכן תמהתי "שם אמו של מי".
אגב, השם "מירל גאלה" חזר שם בכמה דורות. איני זוכר בדיוק
נוסח שכבר עבר חלף מן העולם לגמרי....היה עלי למשא שהפריז הרבה מאד בתארים ובשבחים עלי במה שאין בי. כאן בארה"ק יש הרבה גדולים ממני מפורסמים שעומדים על המשמר ומשיבים על כל דבר שפונים אליהם. ואני בהיותי תמיד מיראי הוראה הרחקתי עצמי מכל משרה רבנית רשמית ואני יושב סתם כבנש"ק בד' אמות בביהמ"ד שלי, וממילא שרק לעתים רחוקים פונים אלי. מ"מ מתוך אהבה קדמונית ומצד הקרבות אשיב לכבודו מה שנלענ"ד
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 301 אורחים