גלאגוזים כתב:התיאור שהובא במשואה הוא פרי דמיון הכותב ותו לא.
לא היה מדובר בשיעור ירושלמי, אלא שיחה בנושאים תורניים שונים.
הכותב [שככל הנראה התבסס על התמונה שהיתה לפניו] לא ציין כמה מחשובי
המשתתפים הקבועים כגון הרב מחרקוב הרב קלמס.
ספק רב אם עדותו היא בכלל הדברים שאדם נאמן להגיד בגדלו מה שראה בקטנותו...
הא לחמא עניא כתב:גלאגוזים כתב:התיאור שהובא במשואה הוא פרי דמיון הכותב ותו לא.
לא היה מדובר בשיעור ירושלמי, אלא שיחה בנושאים תורניים שונים.
הכותב [שככל הנראה התבסס על התמונה שהיתה לפניו] לא ציין כמה מחשובי
המשתתפים הקבועים כגון הרב מחרקוב הרב קלמס.
ספק רב אם עדותו היא בכלל הדברים שאדם נאמן להגיד בגדלו מה שראה בקטנותו...
האם ידוע עוד מי היו אלו שהשתתפו באופן קבוע, ובמשך איזה שנים התקיים המפגש התורני הזה???
הא לחמא עניא כתב:גלאגוזים כתב:התיאור שהובא במשואה הוא פרי דמיון הכותב ותו לא.
לא היה מדובר בשיעור ירושלמי, אלא שיחה בנושאים תורניים שונים.
הכותב [שככל הנראה התבסס על התמונה שהיתה לפניו] לא ציין כמה מחשובי
המשתתפים הקבועים כגון הרב מחרקוב הרב קלמס.
ספק רב אם עדותו היא בכלל הדברים שאדם נאמן להגיד בגדלו מה שראה בקטנותו...
האם ידוע עוד מי היו אלו שהשתתפו באופן קבוע, ובמשך איזה שנים התקיים המפגש התורני הזה???
דודי צח כתב:אולי קפידת גדולי הדור - מרן החזו"א והגרי"ז שהתנגדו לאישיותו בחריפות עצומה - או על כל פנים אבחנתם על פי חכמתם ורוח קדושתם במהותו הפנימית, שצעירי הת"ח דאז לא זיהו בו.
תוכן כתב:דודי צח כתב:אולי קפידת גדולי הדור - מרן החזו"א והגרי"ז שהתנגדו לאישיותו בחריפות עצומה - או על כל פנים אבחנתם על פי חכמתם ורוח קדושתם במהותו הפנימית, שצעירי הת"ח דאז לא זיהו בו.
האם יש מקור מבוסס שהחזו"א והגרי"ז התנגדו לאישיותו ב"חריפות עצומה"?
דודי צח כתב:בנו יעקב לא היה 'תלמיד חכם' במובן הפשוט של המילה.
הוא אכן הוסמך לרבנות וכו', אבל למעשה היה ציר מדיני, ובסוף ימיו מנכ"ל ראש הממשלה, בקיצור נישט א גרויסע מציאה.
מוזר באמת שכזה ת"ח כישרוני כהרב הרצוג לא השאיר שום זרע כשר בעולם התורה.
אולי קפידת גדולי הדור - מרן החזו"א והגרי"ז שהתנגדו לאישיותו בחריפות עצומה - או על כל פנים אבחנתם על פי חכמתם ורוח קדושתם במהותו הפנימית, שצעירי הת"ח דאז לא זיהו בו.
אם כי בכגון דא יש להיזהר, מכיון שהרבה גדול"י באותה תקופה לא הניחו בן כמותם.
תוכן כתב:דודי צח כתב:אולי קפידת גדולי הדור - מרן החזו"א והגרי"ז שהתנגדו לאישיותו בחריפות עצומה - או על כל פנים אבחנתם על פי חכמתם ורוח קדושתם במהותו הפנימית, שצעירי הת"ח דאז לא זיהו בו.
האם יש מקור מבוסס שהחזו"א והגרי"ז התנגדו לאישיותו ב"חריפות עצומה"?
דודי צח כתב:בנו יעקב לא היה 'תלמיד חכם' במובן הפשוט של המילה.
הוא אכן הוסמך לרבנות וכו', אבל למעשה היה ציר מדיני, ובסוף ימיו מנכ"ל ראש הממשלה, בקיצור נישט א גרויסע מציאה.
מוזר באמת שכזה ת"ח כישרוני כהרב הרצוג לא השאיר שום זרע כשר בעולם התורה.
דודי צח כתב:אולי קפידת גדולי הדור - מרן החזו"א והגרי"ז שהתנגדו לאישיותו בחריפות עצומה - או על כל פנים אבחנתם על פי חכמתם ורוח קדושתם במהותו הפנימית, שצעירי הת"ח דאז לא זיהו בו.
אם כי בכגון דא יש להיזהר, מכיון שהרבה גדול"י באותה תקופה לא הניחו בן כמותם.
גם זו לטובה כתב:אאל"ט המשתתפים שם לא באו רק לש"ש.
איש_ספר כתב:בשביל האיזון והצדק ההיסטורי, יש להוסיף שאחרי כניעתו של הרב הרצוג לפישמן בפרשת ילדי טהרן והחרם על קרן היסוד וכו', היתה אכזבה גדולה מהרב הרצוג. וידוע מה שאמר הרב מבריסק לעסקנים שהציעו לו להכנס לרב הרצוג, שאם יפצירו בו יכנס, ויאמר לו את הפסוק הבא: ונתתי וגו'. רח"ל.
הבטחתי כתב:גם זו לטובה כתב:אאל"ט המשתתפים שם לא באו רק לש"ש.
כבודו לא טועה.
פרנקל תאומים כתב:
אינני זוכר היכן למד יעקב הרצוג, אבל חיים הרצוג למד בישיבת חברון...
גלאגוזים כתב:מר אמר חדא ומר אמר חדא ולא פליגי...
פרנקל תאומים כתב:הבטחתי כתב:גם זו לטובה כתב:אאל"ט המשתתפים שם לא באו רק לש"ש.
כבודו לא טועה.
כלומר?
המשתתפים היו מקבלים על כך איזו שהיא מלגה? או שמא זו היתה הזדמנות טובה לראות ולהיראות ע"מ לזכות בהמשך במשרה של רב או דיין?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 103 אורחים