לעומקו של דבר כתב:הופס, לי זכור שלפחות בחלק מהסידורים כתוב שאפשר גם פסוק שהשם שלו בעצמו מופיע, גם אם בלי אות פותחת וסוגרת (ובכ"ש)
אבל החידון מעניין הוא, לא אקלקל
גימפעל כתב:ממציאים חומרה על הנהגה שמקורה מקיצור של"ה ?
הוד_והדר כתב: רציתי רק להוסיף שאדרבה לפי דברי ר"ש וויטאל בכוות אלקי נצור אדרבה אין לומר אז הפסוק, ראה שם שכותב שאין להפסיק קודם יהי לרצון
מה שנכון נכון כתב:המקורות הראשונים שכותבים לאומרו בשמו"ע הם קצור השל"ה, ספר זכירה וההגהה ברש"י מיכה.
לעומקו של דבר כתב:מה שנכון נכון כתב:המקורות הראשונים שכותבים לאומרו בשמו"ע הם קצור השל"ה, ספר זכירה וההגהה ברש"י מיכה.
כמדומה רק אחד ממדפיסי קיצור של"ה ולא נמצא בחיבור המקורי וגם אח"כ לא נמצא בכל המהדורות
יש מאמר מקיף על זה של הרב מאיר כץ שפעם הועלה כאן או עכ"פ לונקק
בקרו טלה כתב:לעומקו של דבר כתב:מה שנכון נכון כתב:המקורות הראשונים שכותבים לאומרו בשמו"ע הם קצור השל"ה, ספר זכירה וההגהה ברש"י מיכה.
כמדומה רק אחד ממדפיסי קיצור של"ה ולא נמצא בחיבור המקורי וגם אח"כ לא נמצא בכל המהדורות
יש מאמר מקיף על זה של הרב מאיר כץ שפעם הועלה כאן או עכ"פ לונקק
viewtopic.php?f=7&t=22817&p=227096#p227096
בן_אליעזר כתב:הנה ידוע (בספרי הפוסקים?) אשר לשמות שאינם מתחילים/מסיימים באותיות השם, ניתן הרי להביא פסוק אשר השם מוזכר בתוכו. כי הרי אותו ענין נפעל עי"ז (להטעם שלא ישכח שמו לעוה"ב).
ואכן, ניתן להוסיף לרשימת פותח האשכול - שם אשר נמצא בתוך הפסוק - את עמוס ז, יד: ויען עמוס ויאמר אל אמציה לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי כי בוקר אנכי ובולס שקמים.
ושו"ר מפורשות, אשר הרבי מליובאוויטש (באגרות-קודש שלו, כרך כט עמ' קמא), הציע פסוק זה למי ששמו עמוס.
בן_אליעזר כתב:ומענין לענין באותו ענין: העירוני שב'שולחן מנחם' (ח"א עמ' רמ - נמצא באוצר בגירסאות האחרונות, וגם במקוון), הרבי מליובאוויטש גם הציע למי ששמו "זעליג", לומר פסוק דתיבות "ז..ק" (כי 'זעליק' זהה לה בספרי הלכה לענין גט וכיו"ב, וכפי שנסמן שם), שהוא הפסוק בתהלים קיב,ד. ומסיים: "עד שימצא פסוק מתאים בדיוק". ובהערות המו"ל, ציינו כאן: "ראה בארוכה בענין פסוק לשם זה - קובץ ארו ישראל [מאנסי] גליון לא עמ' רלט ואילך".
ואמנם לא הספקתי לעי' שם, אך ייתכן ששם הצעה גרידא לשם "זעליג".
לייטנר כתב:בן_אליעזר כתב:הנה ידוע (בספרי הפוסקים?) אשר לשמות שאינם מתחילים/מסיימים באותיות השם, ניתן הרי להביא פסוק אשר השם מוזכר בתוכו. כי הרי אותו ענין נפעל עי"ז (להטעם שלא ישכח שמו לעוה"ב).
ואכן, ניתן להוסיף לרשימת פותח האשכול - שם אשר נמצא בתוך הפסוק - את עמוס ז, יד: ויען עמוס ויאמר אל אמציה לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי כי בוקר אנכי ובולס שקמים.
ושו"ר מפורשות, אשר הרבי מליובאוויטש (באגרות-קודש שלו, כרך כט עמ' קמא), הציע פסוק זה למי ששמו עמוס.
אם אינני טועה, זה הפסוק היחיד שבו מוזכר עמוס ולא מוזכרת שם פורענות (אגב, לפסוק זה אין קשר לרשימה של פותח האשכול).בן_אליעזר כתב:ומענין לענין באותו ענין: העירוני שב'שולחן מנחם' (ח"א עמ' רמ - נמצא באוצר בגירסאות האחרונות, וגם במקוון), הרבי מליובאוויטש גם הציע למי ששמו "זעליג", לומר פסוק דתיבות "ז..ק" (כי 'זעליק' זהה לה בספרי הלכה לענין גט וכיו"ב, וכפי שנסמן שם), שהוא הפסוק בתהלים קיב,ד. ומסיים: "עד שימצא פסוק מתאים בדיוק". ובהערות המו"ל, ציינו כאן: "ראה בארוכה בענין פסוק לשם זה - קובץ ארו ישראל [מאנסי] גליון לא עמ' רלט ואילך".
ואמנם לא הספקתי לעי' שם, אך ייתכן ששם הצעה גרידא לשם "זעליג".
האם לדעת הרבי ייתכן שיימצא פסוק המתחיל בז' ומסתיים בג'?
כל אדם יאמר כל יום פסוק אחד שמדבר בטוב, המתחיל כמו תחלת שמו ומסיים כמו סוף שמו, כמו שאני אומר: שלום רב לאוהבי תורתיך ואין למו מכשול. הרי תחלה וסוף כמו שמי שמואל.
לייטנר כתב:אין כל חידוש בפסוקים שהבאת.
כולם מתחילים באות שבה מתחיל השם המיועד, ומסתיימים באות שמסתיים אותו שם (גם אם הדגשותיך אחרות).
מתישהוא כתב:בספר קסת יהונתן (נדפס בשנת תנ"ז) מביא את זה וכותב שהוא "ידוע".
אגב, הוא מביא שם רשימה של פסוקים המתאימים לשמות שונים. אך רשימה זו שונה מרשימות אחרות שנדפסו במקומות אחרים. האם יש מקור לרשימות אלו? על פי מה נקבע מנהג בדבר? או שאין מנהג וכל אחד בוחר בפסוק שרוצה?
מרחביה כתב:טובה - טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב וְחוֹטֶא אֶחָד יְאַבֵּד טוֹבָה הַרְבֵּה
בן_אליעזר כתב:הנה ידוע (בספרי הפוסקים?) אשר לשמות שאינם מתחילים/מסיימים באותיות השם, ניתן הרי להביא פסוק אשר השם מוזכר בתוכו. כי הרי אותו ענין נפעל עי"ז (להטעם שלא ישכח שמו לעוה"ב).
ואכן, ניתן להוסיף לרשימת פותח האשכול - שם אשר נמצא בתוך הפסוק - את עמוס ז, יד: ויען עמוס ויאמר אל אמציה לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי כי בוקר אנכי ובולס שקמים.
ושו"ר מפורשות, אשר הרבי מליובאוויטש (באגרות-קודש שלו, כרך כט עמ' קמא), הציע פסוק זה למי ששמו עמוס.
לייטנר כתב:בן_אליעזר כתב:הנה ידוע (בספרי הפוסקים?) אשר לשמות שאינם מתחילים/מסיימים באותיות השם, ניתן הרי להביא פסוק אשר השם מוזכר בתוכו. כי הרי אותו ענין נפעל עי"ז (להטעם שלא ישכח שמו לעוה"ב).
ואכן, ניתן להוסיף לרשימת פותח האשכול - שם אשר נמצא בתוך הפסוק - את עמוס ז, יד: ויען עמוס ויאמר אל אמציה לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי כי בוקר אנכי ובולס שקמים.
ושו"ר מפורשות, אשר הרבי מליובאוויטש (באגרות-קודש שלו, כרך כט עמ' קמא), הציע פסוק זה למי ששמו עמוס.
אם אינני טועה, זה הפסוק היחיד שבו מוזכר עמוס ולא מוזכרת שם פורענות (אגב, לפסוק זה אין קשר לרשימה של פותח האשכול).בן_אליעזר כתב:ומענין לענין באותו ענין: העירוני שב'שולחן מנחם' (ח"א עמ' רמ - נמצא באוצר בגירסאות האחרונות, וגם במקוון), הרבי מליובאוויטש גם הציע למי ששמו "זעליג", לומר פסוק דתיבות "ז..ק" (כי 'זעליק' זהה לה בספרי הלכה לענין גט וכיו"ב, וכפי שנסמן שם), שהוא הפסוק בתהלים קיב,ד. ומסיים: "עד שימצא פסוק מתאים בדיוק". ובהערות המו"ל, ציינו כאן: "ראה בארוכה בענין פסוק לשם זה - קובץ ארו ישראל [מאנסי] גליון לא עמ' רלט ואילך".
ואמנם לא הספקתי לעי' שם, אך ייתכן ששם הצעה גרידא לשם "זעליג".
האם לדעת הרבי ייתכן שיימצא פסוק המתחיל בז' ומסתיים בג'?
מנצפך כתב:שמחה [ תהילים פרק-צ-טו ]: שַׂמְּחֵנוּ כִּימוֹת עִנִּיתָנוּ שְׁנוֹת רָאִינוּ רָעָה:
[ תהילים פרק-צז-ח ]: שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יְהוָה:
ע. התשבי כתב:בן_אליעזר כתב:הנה ידוע (בספרי הפוסקים?) אשר לשמות שאינם מתחילים/מסיימים באותיות השם, ניתן הרי להביא פסוק אשר השם מוזכר בתוכו. כי הרי אותו ענין נפעל עי"ז (להטעם שלא ישכח שמו לעוה"ב).
ואכן, ניתן להוסיף לרשימת פותח האשכול - שם אשר נמצא בתוך הפסוק - את עמוס ז, יד: ויען עמוס ויאמר אל אמציה לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי כי בוקר אנכי ובולס שקמים.
ושו"ר מפורשות, אשר הרבי מליובאוויטש (באגרות-קודש שלו, כרך כט עמ' קמא), הציע פסוק זה למי ששמו עמוס.
יש להעיר, כי בהערות המו״ל לשם כתבו שלא נמצא פסוק המתחיל בע׳ ומסתיים בס׳, אמנם ברשימות שלפנינו יש שני פסוקים:
[ישעיה פרק-יג-ז] עַל כֵּן כָּל יָדַיִם תִּרְפֶּינָה וְכָל לְבַב אֱנוֹשׁ יִמָּס:
[יחזקאל פרק-ז-כג] עֲשֵׂה הָרַתּוֹק כִּי הָאָרֶץ מָלְאָה מִשְׁפַּט דָּמִים וְהָעִיר מָלְאָה חָמָס:
עזריאל ברגר כתב:ע. התשבי כתב:בן_אליעזר כתב:הנה ידוע (בספרי הפוסקים?) אשר לשמות שאינם מתחילים/מסיימים באותיות השם, ניתן הרי להביא פסוק אשר השם מוזכר בתוכו. כי הרי אותו ענין נפעל עי"ז (להטעם שלא ישכח שמו לעוה"ב).
ואכן, ניתן להוסיף לרשימת פותח האשכול - שם אשר נמצא בתוך הפסוק - את עמוס ז, יד: ויען עמוס ויאמר אל אמציה לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי כי בוקר אנכי ובולס שקמים.
ושו"ר מפורשות, אשר הרבי מליובאוויטש (באגרות-קודש שלו, כרך כט עמ' קמא), הציע פסוק זה למי ששמו עמוס.
יש להעיר, כי בהערות המו״ל לשם כתבו שלא נמצא פסוק המתחיל בע׳ ומסתיים בס׳, אמנם ברשימות שלפנינו יש שני פסוקים:
[ישעיה פרק-יג-ז] עַל כֵּן כָּל יָדַיִם תִּרְפֶּינָה וְכָל לְבַב אֱנוֹשׁ יִמָּס:
[יחזקאל פרק-ז-כג] עֲשֵׂה הָרַתּוֹק כִּי הָאָרֶץ מָלְאָה מִשְׁפַּט דָּמִים וְהָעִיר מָלְאָה חָמָס:
אוי"ל שלא אבה לומר פסוקים כאלו, שמשמעותם איננה נעימה...
ובפרט, שמעתי שהפסוק הנ"ל שבו מוזכר "עמוס" - הוא הפסוק היחיד בו מוזכר שמו של הנביא עמוס, ואיננו פסוק של פורענות וכיו"ב.
עזריאל ברגר כתב:ע. התשבי כתב:בן_אליעזר כתב:הנה ידוע (בספרי הפוסקים?) אשר לשמות שאינם מתחילים/מסיימים באותיות השם, ניתן הרי להביא פסוק אשר השם מוזכר בתוכו. כי הרי אותו ענין נפעל עי"ז (להטעם שלא ישכח שמו לעוה"ב).
ואכן, ניתן להוסיף לרשימת פותח האשכול - שם אשר נמצא בתוך הפסוק - את עמוס ז, יד: ויען עמוס ויאמר אל אמציה לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי כי בוקר אנכי ובולס שקמים.
ושו"ר מפורשות, אשר הרבי מליובאוויטש (באגרות-קודש שלו, כרך כט עמ' קמא), הציע פסוק זה למי ששמו עמוס.
יש להעיר, כי בהערות המו״ל לשם כתבו שלא נמצא פסוק המתחיל בע׳ ומסתיים בס׳, אמנם ברשימות שלפנינו יש שני פסוקים:
[ישעיה פרק-יג-ז] עַל כֵּן כָּל יָדַיִם תִּרְפֶּינָה וְכָל לְבַב אֱנוֹשׁ יִמָּס:
[יחזקאל פרק-ז-כג] עֲשֵׂה הָרַתּוֹק כִּי הָאָרֶץ מָלְאָה מִשְׁפַּט דָּמִים וְהָעִיר מָלְאָה חָמָס:
אוי"ל שלא אבה לומר פסוקים כאלו, שמשמעותם איננה נעימה...
ובפרט, שמעתי שהפסוק הנ"ל שבו מוזכר "עמוס" - הוא הפסוק היחיד בו מוזכר שמו של הנביא עמוס, ואיננו פסוק של פורענות וכיו"ב.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 210 אורחים