כדכד כתב:איך הוא מעגן ע"י כך?
הוא יכול לתת גט לאשתו בין אם קדש את בתו ובין אם לאו. הבעיה היא שהוא מעגן את בתו ולא את אשתו וזה לא קשור לגט של אשתו
שמש כתב:לכאו' אפשר להערים עליו שיבוא איזה פלוני ויאמר שהוא המקדש ואם ישתוק או יאמר שאינו יודע נאמן לתת גט ולהתירה ואם יכחישו יאמר הטוען שיש לו עדים ואז יאלץ האב להביא את עדיו (או להודות שלא קידש).
שמש כתב:האב נאמן, רק שחושדים שהוא משקר ועי"כ יכריחו אותו להביא את עדי הקידושין לוודא שאכן קידש ואם כן גם להוציא מהם למי קידש.
אמיר כרמי כתב:יש מישהו שחלק על הגריש"א?
לכאורה כדי להאמין לסיפור צריך לומר שיש פה עוד שלשה אנשים(מקדש ושני עדים) שיודעים על זה ולא אומרים כלום וזה ודאי לא מסתבר שכולם רשעים שמוכנים לעוול הזה
בור ריק כתב:אמיר כרמי כתב:יש מישהו שחלק על הגריש"א?
לכאורה כדי להאמין לסיפור צריך לומר שיש פה עוד שלשה אנשים(מקדש ושני עדים) שיודעים על זה ולא אומרים כלום וזה ודאי לא מסתבר שכולם רשעים שמוכנים לעוול הזה
הדין הוא שאב נאמן לומר קדשתי את בתי וא"א להכחיש דבריו ע"י שלא שומעין כלום מהעדים או המקדש
אמיר כרמי כתב:יש מישהו שחלק על הגריש"א?
לכאורה כדי להאמין לסיפור צריך לומר שיש פה עוד שלשה אנשים(מקדש ושני עדים) שיודעים על זה ולא אומרים כלום וזה ודאי לא מסתבר שכולם רשעים שמוכנים לעוול הזה
מבקש לדעת כתב:ככולם שמעתי את הסיפור לפני זמן רב. ואינני מבינו, כאשר אדם אומר דבר שהוא נאמן בו, האין יכולת וחובה לביה"ד לחקור אותו במה מדובר, הרי נאמן הוא לא יותר מעדות. ולכאורה חובה על ביה"ד להזמינו ויספר בדיוק למי קידש אותה.
צופר הנעמתי כתב:שמש כתב:האב נאמן, רק שחושדים שהוא משקר ועי"כ יכריחו אותו להביא את עדי הקידושין לוודא שאכן קידש ואם כן גם להוציא מהם למי קידש.
לא יכריחו שום דבר, יאמר שאינו יודע או שאינו רוצה לומר למי קידש, וגטו של העד כמובן שאינו מועיל כלום כיוון שידוע שהוא משקר.
שמש כתב:צופר הנעמתי כתב:שמש כתב:האב נאמן, רק שחושדים שהוא משקר ועי"כ יכריחו אותו להביא את עדי הקידושין לוודא שאכן קידש ואם כן גם להוציא מהם למי קידש.
לא יכריחו שום דבר, יאמר שאינו יודע או שאינו רוצה לומר למי קידש, וגטו של העד כמובן שאינו מועיל כלום כיוון שידוע שהוא משקר.
נו באמת מדובר כמובן שהאב לא ידע שזו תרמית ויחשוב שהדיינים יתירו את ביתו על סמך הגט הזה ואז יביא את עדיו כדי להכחיש את עדי הטוען לקידושין.
שש ושמח כתב:לגבי טענת אאמע"ר: לא מובן כלל, הרי מותר לו לקדשה, וכל האיסור הוא במה שאינו מגלה לנו כעת למי קידשה, ולמה לא נאמין לו שקידשה?
שש ושמח כתב:מבקש לדעת כתב:ככולם שמעתי את הסיפור לפני זמן רב. ואינני מבינו, כאשר אדם אומר דבר שהוא נאמן בו, האין יכולת וחובה לביה"ד לחקור אותו במה מדובר, הרי נאמן הוא לא יותר מעדות. ולכאורה חובה על ביה"ד להזמינו ויספר בדיוק למי קידש אותה.
לא מובן. הוא לא רצה לומר למי קידשה. מה תעשה לו?
איש יהודי1 כתב:[
חוץ מזה, אם הוא חוזר בו הוא נאמן?יש לו נאמנות שלא קידש? ואם עברה את הגיל שיכול לקדשה, יש לו נאמנות למי קידשה?
שמש כתב:איש יהודי1 כתב:[
חוץ מזה, אם הוא חוזר בו הוא נאמן?יש לו נאמנות שלא קידש? ואם עברה את הגיל שיכול לקדשה, יש לו נאמנות למי קידשה?
לכאורה אם הוא חוזר בו לגמרי שלא קדש צריך אמתלא (וכאן יש - המריבה עם אשתו...). בפרטי הדינים עי' אבה"ע סי' לז.
עזריאל ברגר כתב:שש ושמח כתב:לגבי טענת אאמע"ר: לא מובן כלל, הרי מותר לו לקדשה, וכל האיסור הוא במה שאינו מגלה לנו כעת למי קידשה, ולמה לא נאמין לו שקידשה?
א. אסור לאדם שיקדש את בתו כשהיא קטנה עד שתגדיל ותאמר לפלוני אני רוצה.
ב. יש תקנה מלפני שנים רבות שלא לקדש אשה אלא בשעת החופה.
שש ושמח כתב:עזריאל ברגר כתב:שש ושמח כתב:לגבי טענת אאמע"ר: לא מובן כלל, הרי מותר לו לקדשה, וכל האיסור הוא במה שאינו מגלה לנו כעת למי קידשה, ולמה לא נאמין לו שקידשה?
א. אסור לאדם שיקדש את בתו כשהיא קטנה עד שתגדיל ותאמר לפלוני אני רוצה.
ב. יש תקנה מלפני שנים רבות שלא לקדש אשה אלא בשעת החופה.
א. אתה חושב שבזמן הגמ' אם אמר קדשתי את בתי קטנה לפלוני אינו נאמן??? [מה שכתוב בגמ' אסור לאדם שיקדש וכו' אינו איסור גמור וכמבו' בר"מ ובשו"ע, ופשוט שע"ז לא נאמר אאמע"ר].
ב. יש תקנה רק בירושלים [חוץ מכמה שוטים שחשבו שיש להם כח לתקן תקנות לכל ישראל] והמעשה לא היה בירושלים. וגם אם היה תקנה לא ברור לי שאומרים ע"ז אאמע"ר. יבואו הבקיאים וילמדוני.
לגבי שאר דבריך, עד כמה שידוע לי המציאות כעת היא שיש אי אלו אנשים שאינם שומעים בקול שום בי"ד, ובפרט כשמשוכנעים שנעשה להם עוולה.
עזריאל ברגר כתב:שש ושמח כתב:לגבי טענת אאמע"ר: לא מובן כלל, הרי מותר לו לקדשה, וכל האיסור הוא במה שאינו מגלה לנו כעת למי קידשה, ולמה לא נאמין לו שקידשה?
א. אסור לאדם שיקדש את בתו כשהיא קטנה עד שתגדיל ותאמר לפלוני אני רוצה.
ב. יש תקנה מלפני שנים רבות שלא לקדש אשה אלא בשעת החופה.שש ושמח כתב:מבקש לדעת כתב:ככולם שמעתי את הסיפור לפני זמן רב. ואינני מבינו, כאשר אדם אומר דבר שהוא נאמן בו, האין יכולת וחובה לביה"ד לחקור אותו במה מדובר, הרי נאמן הוא לא יותר מעדות. ולכאורה חובה על ביה"ד להזמינו ויספר בדיוק למי קידש אותה.
לא מובן. הוא לא רצה לומר למי קידשה. מה תעשה לו?
תטיל עליו נידוי וחרם וכו' כדין מסרב לב"ד, או ע"פ חוק אפשר להכניס אותו לכלא על ביזוי בית המשפט כאשר בית המשפט ישאל אותו למי קידש את בתו והוא לא ירצה לענות, אא"כ יאמר "שכחתי למי קידשתיה", ואז המצב בעייתי מאוד...
מבקש לדעת כתב:הרי כל היודע לחקור, כזה סיפור-עדות 'קדשתי את בתי' שאיננו נכון, לא יחזיק רגע (גם אם יאמר שכחתי).
הפשטן כתב:מבקש לדעת כתב:הרי כל היודע לחקור, כזה סיפור-עדות 'קדשתי את בתי' שאיננו נכון, לא יחזיק רגע (גם אם יאמר שכחתי).
אבל איך תוכיח שהסיפור איננו נכון? אולי הוא כן נכון! האמנם לא יתכן שאדם יקדש את בתו ואח"כ ישכח למי קידש? או שאח"כ לא יוכל למצוא את הבעל? במיוחד אם אינו מכיר את הבעל!
בור ריק כתב:הפשטן כתב:מבקש לדעת כתב:הרי כל היודע לחקור, כזה סיפור-עדות 'קדשתי את בתי' שאיננו נכון, לא יחזיק רגע (גם אם יאמר שכחתי).
אבל איך תוכיח שהסיפור איננו נכון? אולי הוא כן נכון! האמנם לא יתכן שאדם יקדש את בתו ואח"כ ישכח למי קידש? או שאח"כ לא יוכל למצוא את הבעל? במיוחד אם אינו מכיר את הבעל!
אחר שכבר העיד אינו יכול לחזור בו אלא ע"י אמתלא וגם בזה נחלקו הראשונים
ההוא גברא כתב:העניין הוא שבמציאות ברור שלא קידש באמת. באותם דורות היה דרך העולם שאדם מקדש ילדה קטנה ונושא אותה כשתגיע לבת מצוה. בדור הזה מבחינה מציאותית רק סאדיסט או סחטן יסכים לקדש אשה, כי ברור מראש שהילדה לא תסכים להתחתן עד שתגיע לגיל שמונה עשרה בערך (לפחות שש שנים), וגם אז לא תסכים להינשא לאדם מבוגר ממנה שאינה מכירה, אבל המקדש לא יוכל לשאת אשה אחרת כבר מעכשו, ולמה יקדש אדם אשה אם הוא יודע שלא יוכל להתחתן איתה? לא יהיה מקדש כזה אלא אם כן הוא סאדיסט שרוצה להתעלל בילדה כשתגדל, או שרוצה לסחוט ממנה כסף אז בשביל גט, וכולי האי ואולי. וגם אם האבא רשע מרושע כדי לסחוט עכשו, מאיפה יזדמן לו רשע מרושע אחר כמותו? ובפרט שאם באמת יקדש לא תהיה לאשתו סיבה לתת לו כלום אלא תשלם כסף לרשע השני שישחרר את הבת ולא לו, ולא הועיל האבא הרשע כלום..
יושב סתר כתב: כשתראה אדם יוצא מהמערה וסכין נוטף דם בידו ובפנים אדם הרוג - אין לך עדות בידים, ככה זה. נאמנות זה "ברזל", כל עוד לא הוכח אחרת [לא אומדנא] האדם נאמן, כמה שזה יהיה אכזרי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 432 אורחים