תענית כ"ו סע"א: חמשה דברים אירעו את אבותינו בשבעה עשר בתמוז, נשתברו הלוחות. ובוטל התמיד. והובקעה העיר. ושרף אפוסטמוס את התורה והעמיד צלם בהיכל"
ופירש רבינו עובדיה מברטנורא ז"ל שם: ובטל התמיד, שלא היו שם כבשים להקריב, שבאה העיר במצור: והעמיד צלם בהיכל, פליגי בה אמוראי בירושלמי, חד אמר צלם של מנשה ובבית ראשון מיירי. וחד אמר צלם של אפוסטמוס שהיה משרי היונים ובבית שני היה" ועיין תוספות יום טוב וגבורת ארי.
ושמעתי ממו"ר הגריח"ס שליט"א שיש להבין דברי רש"י ז"ל בפירושו לדניאל (ח יד) שכתב: יום י"ז בתמוז היה ששרף אפוסטמוס את התורה ובטל את התמיד והעמיד צלם בהיכל כמו ששנינו במסכת תענית". וזה שאפוסטמוס עצמו העמיד צלם בהיכל שמענו לחד מאן דאמר בירושלמי הנ"ל, אבל שאפוסטמוס עצמו ביטל את התמיד, זה חידוש שלא שמענו וצ"ב.
ואולי יש לדחוק ולמחוק תיבת את מדברי רש"י ז"ל הנ"ל, ויש לבדוק בכת"י ודפוסים ישנים.