איש גלילי כתב:והטעם, מפני ששתיהן ממוצא האף (יחד עם המוצא המיוחד לכל אחד מהן - לשון או שפתים).
סגי נהור כתב:איש גלילי כתב:והטעם, מפני ששתיהן ממוצא האף (יחד עם המוצא המיוחד לכל אחד מהן - לשון או שפתים).
דומה שחילוף מ"ם לנו"ן בלשון חז"ל הוא בהשפעת הארמית.
שערי חכמה כתב:ברור ש"מצוה" היא נקבה, אך בלשון הגמרא מצוי מאד השימוש באות ן' במקום ם', בלי קשר לזכר או נקבה.
מנצפך כתב:שערי חכמה כתב:ברור ש"מצוה" היא נקבה, אך בלשון הגמרא מצוי מאד השימוש באות ן' במקום ם', בלי קשר לזכר או נקבה.
אאל"ט מאוד מצוי שמשתמשים עם 'ן' במקום 'ם', אבל לא כ"כ מצוי שמשתמשים עם 'ם' במקום 'ן', וכן נראה מכל התגובות אשר מעלי, ואם כן לא הועלתם כלום בדבריכם, כי אם 'מצוה' היא 'נקבה' מפני מה אנו מוצאים שנאמר על מצוות 'בהם' ל"ז?
כתב ומכתב כתב:ואילו בלשון חז"ל עצמם נראה שיותר נפוצה ההתייחסות בל' נקבה, ודוגמה לכך בדרשת חז"ל המצוטטת בכותרת
לייטנר כתב:כמובן קיים גם במילים מקראיות כמו: תעשון, תאמרון.
במסתרים כתב:והיה לכם לציצית וראיתם אותו וזכרתם את כל מצות ה' ועשיתם אותם - למה לשון זכר?
מנצפך כתב:כתב ומכתב כתב:ואילו בלשון חז"ל עצמם נראה שיותר נפוצה ההתייחסות בל' נקבה, ודוגמה לכך בדרשת חז"ל המצוטטת בכותרת
היכן מצאתם בחז"ל לשון 'בהן' בדרשה זו?
במסתרים כתב:והיה לכם לציצית וראיתם אותו וזכרתם את כל מצות ה' ועשיתם אותם - למה לשון זכר?לייטנר כתב:כמובן קיים גם במילים מקראיות כמו: תעשון, תאמרון.
אינו שייך לכאן.
צופר הנעמתי כתב:סגי נהור כתב:איש גלילי כתב:והטעם, מפני ששתיהן ממוצא האף (יחד עם המוצא המיוחד לכל אחד מהן - לשון או שפתים).
דומה שחילוף מ"ם לנו"ן בלשון חז"ל הוא בהשפעת הארמית.
החילופים אינם רק בל"ר אלא סתם בסופי מילים (כמו אדם - אדן), לכן כנראה הסיבה היא פונטית, או לפחות גם פונטית (יש גם נטייה באופן כללי לנ' בסופי מילים בהברה פתוחה כמו יודן, למעלן, למטן).
איש גלילי כתב:זאת אינה קושיא, כי הפסוק לא הזכיר את המצוות, אלא חוקים ומשפטים.
מנצפך כתב:היכן מצאתם בחז"ל לשון 'בהן' בדרשה זו?
כתב ומכתב כתב:לסיכומו של דיון: כיצד הייתם כותבים "המצוות וטעמיהם" או "המצוות וטעמיהן"? נמקו בבקשה תשובותיכם המלומדות
עי' כלי יקר שם וכן בשל"ה הקדושאיש גלילי כתב:וכן הקושיא המפורסמת על "ותען להם מרים".
עי' באלשיך הקדוש.מה שנכון נכון כתב:יש עוד כיו"ב במקרא. למשל בתחלת רות: ותאמר נעמי לשתי כלותיה... יעש ה' עמכם חסד כאשר עשיתם... יתן ה' לכם... והיו לכם לאנשים... והמה באו בית לחם.
לייטנר כתב:שייך למה שנאמר כאן
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים