תולעת ספרים07 כתב:עזוב אותך אם נכון התמונה אם לאו?
אני שואל בקשר לפאות - מדוע נראה הרמב"ם ללא פאות - והאם זה קשור לשיטתו שאין חיוב בפאות.
תולעת ספרים07 כתב:עזוב אותך אם נכון התמונה אם לאו?
אני שואל בקשר לפאות - מדוע נראה הרמב"ם ללא פאות - והאם זה קשור לשיטתו שאין חיוב בפאות.
דראל כתב:בהקדמה ל'רמב"ם בכרך אחד' הביאו דיוקן זה כדי להראות שאין בדיוקן זה ובדומיו כלום ביחס לרמב"ם.
ראיתי פעם שני בולים עם דיוקן הרמב"ם. בזה ההודי הוא דמה לחכם הודי, ובזה הספרדי דמה לחכם ספרדי. והוא כדברי הרב קאפח שכתב שהרמב"ם הוא כמראה - כל אחד רואה בו את עצמו.
תולעת ספרים07 כתב:דראל כתב:בהקדמה ל'רמב"ם בכרך אחד' הביאו דיוקן זה כדי להראות שאין בדיוקן זה ובדומיו כלום ביחס לרמב"ם.
ראיתי פעם שני בולים עם דיוקן הרמב"ם. בזה ההודי הוא דמה לחכם הודי, ובזה הספרדי דמה לחכם ספרדי. והוא כדברי הרב קאפח שכתב שהרמב"ם הוא כמראה - כל אחד רואה בו את עצמו.
אישתמיטתיה להרב קאפח דברי הרמב"ם הלכות עבודת כוכבים פרק י"ב הלכה ו'
"ופאה זו שמניחים בצדעים לא נתנו בו חכמים שיעור - ושמענו מזקיננו שאינו מניח פחות מארבעים וכו' ומותר ללקט הפאות במספרים לא נאסר אלא השחתה בתער..
וראה בארוכה בב"י קפ"א מה שהביא בזה ובשו"ת מן השמים כתב שהלכה כדברי הרמב"ם.
שלא כדעת הסוברים שאסור לעשות תספורת עגולה כעין הכומרים.
דעת הרמב"ם יחידי בזה - אך בהחלט לדעתי הרמב"ם לא היה לו פאות לשיטתו אין כלל בעיה להסיר את הפאות במספרים. - והרמב"ם מקיש פאות לזקן. ותמונת הרמב"ם נכונה עד למאוד.
תולעת ספרים07 כתב:"ופאה זו שמניחים בצדעים לא נתנו בו חכמים שיעור - ושמענו מזקיננו שאינו מניח פחות מארבעים וכו' ומותר ללקט הפאות במספרים לא נאסר אלא השחתה בתער..
.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 113 אורחים