קול אומר קרא כתב: אבל איך למען ה' יכולים אנשי תורה לעמוד ולשיר בתוך בית כנסת מול ההיכל, שיר של אדם ששם אלקים לא עולה על שפתיו, שבשיריו גם דברי כפירה ומינות, [מחלל שבת, ידידם של אנשי המסיון בארץ, לצד שאר תכונותיו ותחביביו....], רק בגלל שכך הוכרע באיזה קונגרס ע"י חבר עסקנים חילונים.
גלאגוזים כתב:קול אומר קרא כתב: אבל איך למען ה' יכולים אנשי תורה לעמוד ולשיר בתוך בית כנסת מול ההיכל, שיר של אדם ששם אלקים לא עולה על שפתיו, שבשיריו גם דברי כפירה ומינות, [מחלל שבת, ידידם של אנשי המסיון בארץ, לצד שאר תכונותיו ותחביביו....], רק בגלל שכך הוכרע באיזה קונגרס ע"י חבר עסקנים חילונים.
כמדומני שכל יהודי שומר תורה ומצוות פותח את יומו בביהכנ"ס במילים: "מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל".
מחבר הפסוק גם הוא היה מן הסתם ידידם של אנשי רשע לצד שאר תכונותיו ותחביביו...
גלאגוזים כתב:קול אומר קרא כתב: אבל איך למען ה' יכולים אנשי תורה לעמוד ולשיר בתוך בית כנסת מול ההיכל, שיר של אדם ששם אלקים לא עולה על שפתיו, שבשיריו גם דברי כפירה ומינות, [מחלל שבת, ידידם של אנשי המסיון בארץ, לצד שאר תכונותיו ותחביביו....], רק בגלל שכך הוכרע באיזה קונגרס ע"י חבר עסקנים חילונים.
כמדומני שכל יהודי שומר תורה ומצוות פותח את יומו בביהכנ"ס במילים: "מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל".
מחבר הפסוק גם הוא היה מן הסתם ידידם של אנשי רשע לצד שאר תכונותיו ותחביביו...
בר ששת כתב:גלאגוזים כתב:קול אומר קרא כתב: אבל איך למען ה' יכולים אנשי תורה לעמוד ולשיר בתוך בית כנסת מול ההיכל, שיר של אדם ששם אלקים לא עולה על שפתיו, שבשיריו גם דברי כפירה ומינות, [מחלל שבת, ידידם של אנשי המסיון בארץ, לצד שאר תכונותיו ותחביביו....], רק בגלל שכך הוכרע באיזה קונגרס ע"י חבר עסקנים חילונים.
כמדומני שכל יהודי שומר תורה ומצוות פותח את יומו בביהכנ"ס במילים: "מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל".
מחבר הפסוק גם הוא היה מן הסתם ידידם של אנשי רשע לצד שאר תכונותיו ותחביביו...
האם רק אני רואה כאן דמגוגיה מזעזעת?!
דבריו של אותו רשע נכתבו על ידי משה, ואם תחסר אות אחת מהן או קוץ מהקטנה שבה, פסול ספר תורת האלוקים.
בקיצור: אחרי ה'עריכה' של משה רבינו, עפ"י הכללים שקיבל מסיני, הפך הטקסט קדוש ונורא ואל מי תדמהו?!
גם זה הבל כתב:רק אוסיף סיפור שראיתי בשם הח"ח שכשראה תמונות שאנשים רקדו אחר הצהרת בלפור, התרגש נורא .
ירושלמי כתב:גם זה הבל כתב:רק אוסיף סיפור שראיתי בשם הח"ח שכשראה תמונות שאנשים רקדו אחר הצהרת בלפור, התרגש נורא .
התרגש? או התרגז?
גם זה הבל כתב:רק אוסיף סיפור שראיתי בשם הח"ח שכשראה תמונות שאנשים רקדו אחר הצהרת בלפור, התרגש נורא ואמר הקב"ה הבטיח לנו ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה והם כבר רוקדים.
תוך כדי דיבור כתב:גם זה הבל כתב:רק אוסיף סיפור שראיתי בשם הח"ח שכשראה תמונות שאנשים רקדו אחר הצהרת בלפור, התרגש נורא ואמר הקב"ה הבטיח לנו ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה והם כבר רוקדים.
לא שאני חושב שיש תועלת לדיון השקפתי מסוג זה כאן, אבל לגבי העובדה ההיסטורית כשלעצמה, ובכן כבר טחנו זאת במקו"א (פורום סו"ס), ועיקרי הדברים ששמועה זו (שמובאת ללא מקור בספר מעשי למלך) מוכחשת מעדות בנו של הח"ח ר' ליב (במאמרו שבפתח מכתבי החפץ חיים. ופלא, גם זה מובא במעשי למלך אחרי שני עמודים...). ובשעתו הוספתי: הנימוק שבשמועה זו תמוה ובעל ניחוח אנכרוניסטי; וכי מפני שהתחיל להתגשם חזון ה' וכו' (לשיטתם) "והוא דבר העומד ברומו של עולם" כלשון האור שמח כידוע, וכבר אמרו חז"ל קמעא קמעא וכו', מדוע שיהא אסור (לפי האוחזים בשיטה זו) לשמוח, ומי אמר שהכל אינם מחכים ליותר חלילה? וכי הח"ח עצמו לא שמח מעולם על התעוררות יישוב הארץ עכ"פ בידי אנשי המושבות שומרי תומ"צ, "למרות" שאין זו אלא טיפה זעירה מן המובטח וכו'? ולכן אפילו אם שתי השמועות היו באותה מידת אמינות, השניה היתה הגיונית יותר, לא כל שכן שלראשונה אין רגליים ועל השניה מעיד בכתב בנו של הח"ח עצמו.
גאולה בקרוב כתב:שכם, העיר שאליה נכנס אברהם אבינו בתחילה, ובה נכרתה הברית על ידי יהושע והעם, בה נקבר יוסף הצדיק, ובמהרה תבנה ותכונן.
שבטיישראל כתב:ו
מקום מזומן לפורענות. בשכם עינו את דינה, בשכם מכרו אחיו את יוסף, בשכם נחלקה מלכות בית דוד (סנהדרין ק"ב.), ובשכם איבדו את עצמם לדעת כמה מבני ישראל הי"ד כשחירפו את נפשם למות על התפילה בקבר יוסף, והעמידו בזה את כל היישוב בסכנה רח"ל, השי"ת יצילנו מדעות כוזבות ומטירוף הדעת והנפש
איש_ספר כתב:שבטי ישראל ציטט מדברי התלמוד ! בסנהדרין על שכם שהיא מקום מזומן לפורענות, וכולם מצקצקים בלשונם על דיבת הארץ. תתן דופי וכו' תדבר וכו'. וכיון שהנושא כאן אינו שכם א"צ להעתיק את תשובת ר' חיים פלאג'י הידועה על כבשי דרחמנא שלא היתה מעולם קהילה יהודית משמעותית בשכם.
איש_ספר כתב:קיש קיש קריא, אתה כבר יודע ששבטי תר אחרי מאמר וכו', ואחרי שאחלת לו מוות למעלה, אתה כעת ממליץ לו שתהפך שליתו על פניו.
כפי שכבר כתבתי והדברים ידועים, שכם היתה מחוץ למושב היהודי באר"י זה מכבר, ואפי' אם לא נקבל את דברי הרח"פ, שכבשי דרחמנא זה, מורה שלא להתגורר שם, מ"מ המציאות עד לעצמו, ואם טובה שכם בעינך אתה מוזמן להעתיק מקומך לשם, אף אחד לא מתפעל ממסירות הנפש הנפלאה של הקשת מילים לצד עילאה על המקלדת.
שכבשי דרחמנא זה, מורה שלא להתגורר שם, מ"מ המציאות עד לעצמו,
איש_ספר כתב:הערכה בענין זה יכולה להיות רק כלפי אנשים כמו ר' עמיחי שמוותרים על נוחות אישית ותפנוקי ישיבת כרכים, ויוצאים לישב הארץ בגופם. (אף שאין דעת רבותינו מסכמת לזה!). אכן הבוז לגאי יונים, השאננים היושבים בתי חומה בתוככי הערים, ומעלים מס בשפתם בשינון כמה פסוקי חז"ל על שבח הארץ, כמוהם כגדולי ציוני אמריקה, שמנגד ראו ורק לשונם מדברת גדולות, תהלך בארץ.
אוצר, עיין בדברי הרח"פ ואת השגותיך רשום בגליונו שם.
איסתרא בלגינא כתב:וכמה היו זהירים רבותינו דקיימי משמא לטולא ומטולא לשמשא שלא לומר שמץ מנהו דבר שאינו לשבח כנגד הארץ ואנו בלא מחשבה נפריח אמרינו כלפי ערי אלוהינו ראוי כל דבר הנאמר להשקל היטב במאזניים והאוסף מגנות ערי קדשנו נגד אשר שבחה ראוי לנזיפה ואם לא היתה זו כוונתו יחזור בו ויודיע שלא לכך נתכוון ויזהר להבא שלא יהיה בכלל דבריו דברי מרגלים אבל אמת שאיני רואה היאך אפשר ללמד זכות לפרש ככונתו בדרך אחר.
[/quote]איסתרא בלגינא כתב: אבל דבר זה מן הראוי לבכות להצטער עליו ולהתפלל למקום שישוב ויטענו בגבולנו כבראשונה
שבטיישראל כתב:המאמר הנ"ל שהבאתי בענין היות העיר שכם מקום ומזומן לפורעניות הוא מאמרו של התנא הקדוש רבי יוסי בגמ' מס' סנהדרין (ק"ב), ורש"י הק' מביאו בפ' וישב (בראשית, ל"ז, י"ד ד"ה ויבא שכמה - ובטעות מצויין בחומשים שהמאמר הוא בגמ' סוטה י"א) [ומדברי רש"י נודע לכותב מדברי חז"ל אלו, ולא עברתי על הש"ס כולו בכדי לחפש מאמרי חז"ל בגנות ערי א"י כפי שהאיסטרא בלגינא קיש קיש קריא ... שמוכן לרמוס ברגל זדון את כל הרי"ג מצוות ולדבר דופי על מאמרי חז"ל ... הכל למען תקרובת ע"ז להקליפה הציונית], וכמו"כ מובא המאמר במדרש שכל טוב ובמדרש לקח טוב ...
אך כנראה שלדעת האיסטרא בלגינא קיש קיש קריא .. (עפ"ל) שהתנא האלוקי ר' יוסי ורש"י הק' והראשונים כמלאכים בעלי המדרשים לא היו מאלו "רבותינו" הזהירים דקיימי משמא לטולא ומטולא לשמשא שלא לומר שמץ מנהו דבר שאינו לשבח כנגד הארץ ובלא מחשבה הפריחו מאמרם כלפי ערי אלוקינו ולא שקלו כל דבר היטב במאזניים ...
וכאן אני מצהיר שהנני מוכן ומזומן "לקבל נזיפה" על דברי חז"ל אלו יחד עם התנא האלוקי ר' יוסי ורש"י הק' והראשונים כמלאכים בעלי המדרשים ....
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים