אוצר החכמה כתב:אם אתה לא רוצה תשובות בסגנון רוה"ק או סייעתא דשמיא. אז בעצם למה אתה מצפה? ברור שאי אפשר וזהו הרי הסברת את זה באר היטב.
רק אולי כוונתך לשאול מה קורה אם הרב כן שומע הרבה מאד פרטים רק הטענה היא עקרונית דלמא יש עוד דברים ?
משה ובני ישראל כתב:אצל צדיקים אמיתיים התשובה היא כן בסגנון שאתה לא רוצה לשמוע. או משהו דומה. מה לעשות. כל אחד והאמונת חכמים שלו. ומי שלא צדיק אמיתי, באמת טיפש מי שהולך אליו.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:וכשעקרת הבית שואלת את בעלה לגבי ילד שלא מרגיש טוב האם נראה לו שצריך להביא את הילד לרופא או שזה שום דבר, איך אפשר לענות?
''נא לא לענות תשובות בסגנון רוה''ק וכדו''', משמע שבעצם לא באת לשאול מהו דעת החברים, אלא שברור בעיניך שאי אפשר לענות שאלות כאלה, וברצונך להביע דעתך נגד הנוהגים כן.
אש משמים כתב:מי שחושב שיש היום רוה"ק כמו לחמניות באנג'ל יכול לשאול אך מי שיודע מה מצב הדור אינו יכול לשאול כמעט.
בערל כתב:אש משמים כתב:מי שחושב שיש היום רוה"ק כמו לחמניות באנג'ל יכול לשאול אך מי שיודע מה מצב הדור אינו יכול לשאול כמעט.
אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן ראה הקב"ה שצדיקים מועטין עמד ושתלן בכל דור ודור (יומא לח:)
אש משמים כתב:א. אין זה כ"כ נפק"מ אם ילך לרופא או לא כמו איפה לקנות דירה ולמי להינשא!!
בערל כתב:אש משמים כתב:מי שחושב שיש היום רוה"ק כמו לחמניות באנג'ל יכול לשאול אך מי שיודע מה מצב הדור אינו יכול לשאול כמעט.
אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן ראה הקב"ה שצדיקים מועטין עמד ושתלן בכל דור ודור (יומא לח:)
חבר פורום אוצר החכמה כתב:אש משמים כתב:א. אין זה כ"כ נפק"מ אם ילך לרופא או לא כמו איפה לקנות דירה ולמי להינשא!!
וכי לא קורה שהאבא עונה שזה כלום ואין צריך ללכת לרופא ואח''כ מתברר שכן צריך ללכת לרופא ואיחרו את המועד?!
השאלה היא יותר על הרבנים האיך הם עונים מאשר על ה'עולם' האיך הולך לשאול, הרבנים הרי יותר פקחים מה'עולם' ?
משה ובני ישראל כתב:בערל כתב:אש משמים כתב:מי שחושב שיש היום רוה"ק כמו לחמניות באנג'ל יכול לשאול אך מי שיודע מה מצב הדור אינו יכול לשאול כמעט.
אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן ראה הקב"ה שצדיקים מועטין עמד ושתלן בכל דור ודור (יומא לח:)
אש משמים כתב:השאלה היא יותר על הרבנים האיך הם עונים מאשר על ה'עולם' האיך הולך לשאול, הרבנים הרי יותר פקחים מה'עולם' ?
אש משמים כתב:איך שייך לשאול רב שאלות אישיות עם נפק"מ גדולות כאשר הרב אינו יודע את כל נטיות נפשו של השואל של אשתו ושל שאר משפחתו הרחבה?? הרי יש כ"כ הרבה פרטים שמשפיעים על האדם וכל אדם מגיב לכל פרט בצורה שונה ולפעמים קיצונית ומה המקום לרב שאינו יכול לתפוס את כל הפרטים הנ"ל לענות לשאלת השואל???
איך באמת הרבנים רובם ככולם עונים בביטחון גדול לשואל בלי לדעת כמעט כלום עליו???
גם מדריכי חתנים וכיוצ"ב ועל כל אדם שמייעץ/קובע מה צריך לעשות, איך אפשר לעשות זאת???
לדוגמא, לשאול רב על שידוך או מקצוע, לא שייך לענות בלי לדעת הכל על השואל, גם אם השואל מנסה לחשוף את כל כולו לפני הרב, עדיין רחוק מאוד שהשואל בעצמו יודע ממה הוא מושפע וכמה. א"כ איך שייך לתת תשובות ברורות כל כך??
ישנה שאלה פשוטה, איך שייך בכלל לייעץ לאדם אחר כשהוא מורכב מכ"כ הרבה חלקים ונטיות??
אוצר החכמה כתב:מדבריך אני מבין שכמו ששאלתי בהתחלה הנושא הוא שאתה מערער בכלל על התייעצות עם אחרים.
מדובר פה בשאלה מציאותית פשוטה האם בסופו של דבר אחרי כל החסרונות שמנית יש תועלת בהתייעצות עם אחרים. או במילים אחרות מה יותר גרוע להתייעץ עם אחרים אע"פ שאינם יודעים את כל הפרטים או להתייעץ בעיקר עם עצמך שאמנם אולי אתה יודע את כל הפרטים אבל נקודת המבט מאד משוחדת ומטעה.
אני משער שכמו בכל שאלה מורכבת גם התשובה על זה תלויה בדעות בני אדם ויהיו שיעדיפו את האפשרות השנייה שאתה מעלה היינו שאדם יחליט בעיקר לבדו, אבל לעומת זאת אחרים יחשבו שיתרון ההתייעצות עם אחר הוא גדול וגובר על החיסרון ובפרט אם אותו אדם חכם ונבון.
המעיין כתב:המדרש הזה, אם ללמוד ממנו, תומך דווקא בשאלות שמעורר אש משמים יותר מאשר בתשובות שהוצעו כאן בעניין רבנים. שכן המדרש הזה מציג מציאות שהיה משהו מיוחד בר"א בן ערך שהיתה עצתו מתקיימת, ונראה שלא היו הולכים להתייעץ עם כל הרבנים והגדולים של דורו. כך שהמסקנה הפשוטה היא שלפעמים יש מישהו שיש לו סגולה מיוחדת שעצותיו לש"ש והם מתקיימות אבל שאר הרבנים לא. ואם כך בדורו של ר"א בן ערך ק"ו לדורות מאוחרים.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:פעם ראשון שאני שומע שאין עונים בדרך אפשר ונראה
כנראה יש ויש
אש משמים כתב:לי כולם ללא יוצא מהכלל ענו בוודאות של 100% וכשניסיתי לשאול ולברר דחו אותי לגמרי, אחרי שב96% כולם טעו לחלוטין נשארתי לי ליועץ.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:אש משמים כתב:לי כולם ללא יוצא מהכלל ענו בוודאות של 100% וכשניסיתי לשאול ולברר דחו אותי לגמרי, אחרי שב96% כולם טעו לחלוטין נשארתי לי ליועץ.
נו בקיצור מה אפשר לעשות כדי להציל את כלל ישראל מהרבנים?
כדכד כתב:אינני יודע אם זה יספק את מר ואם זה בכלל קשור לשאלה.
אני התיעצתי בנושאים אישיים עם רבנים גדולי תורה והיעוץ שלהם נתן לי כווני מחשבה חדשים שלא חשבתי עליהם בכלל.
לענ"ד מי שעמל שנים בתורה קונה שכל של תורה שבעזרתו יש לו מבט נכון יותר על החיים וכך הוא יכול לעזור להתמודד גם עם שאלות שאינן הלכתיות.
בסופו של דבר קבלתי עצותיהם והשתדלתי ליישמן ואינני מתחרט על כך אפילו לרגע.כבר אז אמרתי שע"ז נאמר שכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל.
כמו שמקובל לומר בשאלות הלכתיות שיש סיעתא דשמיא למי שנשאלה לפניו השאלה, כך יש גם סיעתא דשמיא בשאלות אלו, מה ישאל השואל ומה יענה העונה.
אש משמים כתב:משה נטע כתב:מה הבעיה להתייעץ ולשמוע מה דעת אדם שקנה חכמה בחיים שלו?
הבעיה שאני מציג היא, שהרבה רבנים,רמי"ם,משגיחים,יועצי נישואים,מדרכי חתנים,ראשי ישיבות,מו"צים,רבני שכונות וכו' וכו' קובעים את הייעוץ שלהם בצורה וודאית וברורה עם הבטחות שאין מאחוריהם כלום!!
משה ובני ישראל כתב:חשוב להזכיר דבר אחד לפני הכל, אחרי הכל, באמצע הכל, וזה הכל. האמונה בה' ובהשגחתו הפרטית.
משה ובני ישראל כתב: יש גבולות ברורים להשתדלות כולל לייעוץ. מי שעשה באופן אחראי את מה שהוא צריך לעשות וגם התפלל כמובן, כל השאר זה השגחה פרטית וגזירה משמים. שלא יועיל יותר השתדלות ולא יפסיד כלום אם טעה בהשתדלות. ככה זה בפרנסה, בבריאות,בשלום בית ובכל השאר. ושוב נדגיש זה לפני הכל, אחרי הכל, באמצע הכל, והכל.
משה ובני ישראל כתב:מעתה אם אנו באים לדון על מינימום ההשתדלות שצריך לעשות, גם לגבי האם ואם מי להתיעץ,הדיון עכשיו כבר יותר רגוע.
משה ובני ישראל כתב:וכמובן עצה טובה לכולנו להגיע לאמונה ולרוגע בהכל. ללמוד כל שבוע "באר הפרשה" לר' מיילך שליט"א. ניתן להורדה מאתרי העלונים "לדעת" ו"בינינו".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 335 אורחים