מה שנכון נכון כתב:כשהוא מלא בטל לאוכל, כמדוכה שיש בה שום וקדרה שיש בה תבשיל. (ולרא"ש מדין ככר). שח,ה.
אפי' כשהוא ריק הוי ככלי שמלאכתו לאיסור ולהיתר, ורוב תשמישו להיתר.
אש משמים כתב:מדוע זה לא כשאר כלים שעושים ע"י פתיחתם??
קופסאות שימורים, בקבוקים, ארגזים ועוד שרק ע"י שפותחים אותם ניתנים לשימוש ?
אש משמים כתב:מדוע זה לא כשאר כלים שעושים ע"י פתיחתם??
קופסאות שימורים, בקבוקים, ארגזים ועוד שרק ע"י שפותחים אותם ניתנים לשימוש ?
כדכד כתב:אש משמים כתב:מדוע זה לא כשאר כלים שעושים ע"י פתיחתם??
קופסאות שימורים, בקבוקים, ארגזים ועוד שרק ע"י שפותחים אותם ניתנים לשימוש ?
לענ"ד גם שאר הכלים אינם נעשים כלים ע"י פתיחתם כי הם עשויים מראש לשימוש כזה שיפתחו אותם, אולם אני יודע שיש הרבה פוסקים שפוסקים לאיסור בשאר הכלים, אבל שאר הכלים ניתנים לשימוש חוזר ובשקית חלב כיום אף אחד אינו משתמש לשימוש חוזר ולכן אין זה כלי ומה שמשתמשים בזה לחלב לא עדיף מ חבית של מוסתקי וכדלעיל
אש משמים כתב:כדכד כתב:אש משמים כתב:מדוע זה לא כשאר כלים שעושים ע"י פתיחתם??
קופסאות שימורים, בקבוקים, ארגזים ועוד שרק ע"י שפותחים אותם ניתנים לשימוש ?
לענ"ד גם שאר הכלים אינם נעשים כלים ע"י פתיחתם כי הם עשויים מראש לשימוש כזה שיפתחו אותם, אולם אני יודע שיש הרבה פוסקים שפוסקים לאיסור בשאר הכלים, אבל שאר הכלים ניתנים לשימוש חוזר ובשקית חלב כיום אף אחד אינו משתמש לשימוש חוזר ולכן אין זה כלי ומה שמשתמשים בזה לחלב לא עדיף מ חבית של מוסתקי וכדלעיל
כתבתי דברי על שימוש זמני, וכמו קופסאות שימורים שאין מי שמשתמש בהם אחר השימוש הראשוני ובכל זאת עושה כלי זמני, ה"ה בשקית חלב שעושה כלי זמני עד שיגמר החלב.
אש משמים כתב:בשקית חלב החומר לא גרוע בכלל ואף יציב מאוד!
כדכד כתב:אש משמים כתב:בשקית חלב החומר לא גרוע בכלל ואף יציב מאוד!
אינו גרוע מבחינת יציבות (בדרך כלל וגם לזה יש יוצאים מן הכלל), אך גרוע מבחינת טיבו - זה חומר זול ואינו חשוב
כדכד כתב:לא התכוונתי לשויו מצד מחירו בשוק אלא לטיבו בעיני בנ"א. כלים לא עושים מנילון ונילון עניינו לשמור על מה שבתוכו ולא להוות כלי ומי אמר שבמוסתקי אין זה כך?
אש משמים כתב:כדכד כתב:לא התכוונתי לשויו מצד מחירו בשוק אלא לטיבו בעיני בנ"א. כלים לא עושים מנילון ונילון עניינו לשמור על מה שבתוכו ולא להוות כלי ומי אמר שבמוסתקי אין זה כך?
מוסתקי הוא כלי גרוע בעצם ואילו שקית חלב בפני עצמה אינה גרועה כלל אלא שמחמת העשירות היום, היא אינה נחשבת.
אליהו עזריאל כתב:אש משמים כתב:כדכד כתב:לא התכוונתי לשויו מצד מחירו בשוק אלא לטיבו בעיני בנ"א. כלים לא עושים מנילון ונילון עניינו לשמור על מה שבתוכו ולא להוות כלי ומי אמר שבמוסתקי אין זה כך?
מוסתקי הוא כלי גרוע בעצם ואילו שקית חלב בפני עצמה אינה גרועה כלל אלא שמחמת העשירות היום, היא אינה נחשבת.
אינו נכון מוסתקי זה כלי חרס מודבק חלקים חלקים שיכל להיות חזק מאד אלא כלי בלתי חשוב לבנ"א וכמו שכתב "כדכד"
כדכד כתב:האם מותר ליטול ידים בשקיות נילון (המלאות מים כשיעור)?
כדכד כתב:בשו"ת אור לציון ח"ב, כז פוסק שמותר לפתוח שקיות חלב בשבת ובהלכות נטילת ידים כותב שאין ליטול ידים בשקיות נילון או בשקיות חלב מן הטעם שציין אליו הרב מה שנכון נכון לעיל. נמצא שאף שנדחתה הראייה שרציתי להביא מנטילת ידים - עדיין אפשר לסבור שפתיחת שקיות חלב אינה עשיית כלי
כדכד כתב:יעלה על הדעת. איני יודע אם זה נכון אבל אני לא רואה שום סיבה לא להעלות את זה על הדעת
אש משמים כתב:כדכד כתב:לא התכוונתי לשויו מצד מחירו בשוק אלא לטיבו בעיני בנ"א. כלים לא עושים מנילון ונילון עניינו לשמור על מה שבתוכו ולא להוות כלי ומי אמר שבמוסתקי אין זה כך?
מוסתקי הוא כלי גרוע בעצם ואילו שקית חלב בפני עצמה אינה גרועה כלל אלא שמחמת העשירות היום, היא אינה נחשבת.
בסדר כתב:אש משמים כתב:כדכד כתב:לא התכוונתי לשויו מצד מחירו בשוק אלא לטיבו בעיני בנ"א. כלים לא עושים מנילון ונילון עניינו לשמור על מה שבתוכו ולא להוות כלי ומי אמר שבמוסתקי אין זה כך?
מוסתקי הוא כלי גרוע בעצם ואילו שקית חלב בפני עצמה אינה גרועה כלל אלא שמחמת העשירות היום, היא אינה נחשבת.
לפי דעת התהל"ד ועוד אחרונים ההיתר בחותלות הוא לאו דוקא מפני שהוא כלי גרוע, אלא כיון שמתמשין בו רק לצורך התמרים וא"כ זורקין אותו אין עליו דין כלי ואין בו משום סתירה. ובדיוק זה המציאות בשקית החלב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 145 אורחים