שומע ומשמיע כתב:מהפוסקים באמת נראה שזו סוגיה אחרת מזמירות שבת. אלא זמירות על אליהו הנביא.
שערי חכמה כתב:שומע ומשמיע כתב:מהפוסקים באמת נראה שזו סוגיה אחרת מזמירות שבת. אלא זמירות על אליהו הנביא.
זה שני ענינים שונים, יש ענין בזמירות למוצ"ש כמו שתוכל לראות בקובץ שצירפתי לעיל, בלי קשר לאליהו הנביא. ויש ענין נפרד בהזכרת אליהו הנביא, ראה בקובץ המצורף כאן, מתוך ספר הזמירות "מאור ישראל".
שומע ומשמיע כתב:ולא זאת אלא שאף רק עליהם מדברים בפוסקים.
אמנם מהפוסקים באמת נראה שזו סוגיה אחרת מזמירות שבת. אלא זמירות על אליהו הנביא.
זאינץ כתב:שומע ומשמיע כתב:ולא זאת אלא שאף רק עליהם מדברים בפוסקים.
אמנם מהפוסקים באמת נראה שזו סוגיה אחרת מזמירות שבת. אלא זמירות על אליהו הנביא.
זמירה למוצ''ש שמקובל ששרו אותו אצל הבעש''ט הק' ובו בדיוק מספר הפעמים שצריכים לומר אליהו הנביא כמובא.
כדכד כתב:יש לי זכרון מעומעם שראיתי באיזשהו מקום, לא בפורום, שהביאו את החת"ס ששיער שהמבדיל ניתקן למוצאי יו"כ והיה מי שערער על כך.
איני זוכר מי היה ומה היתה סברתו.
בכל אופן (אולי זה מה שהוא כותב) תמוה לשורר במוצאי יו"כ "חטאתינו הוא ימחול, הרי כבר הכל נמחל ומל' הפיוט משמע שמבקשים על להבא "על חטאי עבור תעבור" ועוד.
נשמע שהזמן הפחות מתאים לשיר זה הוא במוצאי יו"כ
כנראה הכוונה למ"ש בקובץ 'אור תורה' גל' תקעז (תמוז תשע"ה) ע' תתרמא.כדכד כתב:יש לי זכרון מעומעם שראיתי באיזשהו מקום . .
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 38 אורחים