כדכד כתב:זה הקשר לברכת העבודה אבל מי אמר שזה עיקר הענין? עיקר הענין הוא הזכרת מעין המאורע שמוזכר גם ביו"ט בברכה רביעיתת שאינה ברכת העבודה
כדכד כתב:נכון אבל ביו"ט בתפלה מזכירים יעלה ויבוא בברכה רביעית ולא בעבודה ומ כאן שעיקר התפלה היא הזכרת מעין המאורע ולא התפלה על החזרת העבודה בברכת המזון ובברכת העבודה בתפלה בשמו"ע
ההוא גברא כתב:כך כתוב בתורה בפרשת בהעלותך: וביום שמחתכם ובמועדיכם ובראשי חדשיכם ותקעתם בחצוצרות על עולותיכם ועל זבחי שלמיכם והיו לכם לזכרון לפני אלקיכם אני ה' אלקיכם. (איני בקי בחסרות ויתרות וד"ל)
לפיכך אין מבקשים בראש חודש אלא על זכירה לטובה, וזה עיקר יעלה ויבוא.
ומי שחושב שעיקר יעלה ויבוא אינו מה שנזכר בו ראש חודש אלא "ובדבר ישועה וכו'" אינו מבין עיקר דין הזכרת ראש חודש מהו.
חיימשה כתב:מה שגרם לי לחשוב כן הם דברי רש''י שבת כד.
ואומר מעין המאורע בעבודה - לבקש רחמים על ישראל ועל ירושלים להשיב עבודה למקומה לעשות קרבן היום.
וקצת דחוק לפרש שכוונת רש''י בכל זה הוא רק להסביר את מיקום ההזכרה
אמנם הראיה מיו''ט היא ראיה חזקה
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים