חד ברנש כתב:מה הפוקרים פקרו ב"שופר גדול"? מה הם הביאו מזה סיוע לאמנותם?
חד ברנש כתב:ובנוגע לנושא האשכול,
השווה מש"כ כמה מהראשונים והאחרונים, שיש הידור מצווה בנטילת לולב גדול (היה על כך אשכול קצר בפורום)
עושה חדשות כתב:בנוגע להידור מצווה, יל"ע אם נגענו גם בשאילת ההידור האינדוידואלי. ז.א. יש הסוברים שאין פרמטרים ברורים לדעת מה האתרוג הכי נאה, (מה קובע יותר: הצורה הגודל הצבע הנקיות וכו'), וכל אחד מהדר בטוב בעיניו וזהו ההדר.
עושה חדשות כתב:יל"ע האם זה ג"כ כמו טלית נאה וכו' שהשופר יהיה "גדול" במימדיו.
הרי זה מבו' כבר שיש הידור ביופי השופר (ולא רק בתקיעות נאות), ולכן יש מקום לציפוי זהב,
אבל האם גם הגודל מוסיף בהידור?
והנה הפס' אומר וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וכו', ופי' הרד"ק שם להשמיע קולו בכל העולם. אמנם מצינו בפרדר"א "קרניו של איל, של שמאל שתקע בו בהר סיני, שנ' ויהי במשוך בקרן היובל, ושל ימין שהיא גדולה משל שמאל שהוא עתיד לתקוע בה לעתיד לבא, שנ' והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול", וכן הרוקח כ' "כיצד הקדוש ברוך הוא מחיה המתים לעו"ה נוטל שופר גדול בידו שהוא אמה באמה שלו ותוקע בו וקולו הולך מסוף העולם עד סופו", ובמדרש זה מופיע כך "שנוטל הקדוש ברוך הוא שופר גדול בידו שהוא אלף אמה באמתו של הקדוש ברוך הוא ותוקע בו".
ואולי יש ללמוד (מה"משל") שלשופר גדול יש חשיבות בשל גודלו, וא"כ יהיה בזה הידור מצוה.
עושה חדשות כתב:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים