שמואל דוד כתב:אשמח במקור.
למשל שנים העידו על אחד שחייב מלקות ונמצאו זוממין ואח"כ הוזמו כת שניה ונמצא שכת שניה רצו לחייב שני עדים מלקות. כמה מלקות נותנים לכת שניה. ארבעים או שמונים.
אפרים זלמן כתב:בלי עיון כלל, האם אין העדים יכולים לומר שבאו רק להציל הנידון, ואז אף אם מודים שהתכוונו להרע לעדים מכל מקום אין מלקין על פיהם.
מיללער כתב:השאלה הוא מפני שרצו לחייב שני אנשים לזה ארבעים ולזה ארבעים, יתחייבו שני פעמים?
שמואל דוד כתב:ומה הדין בעדים שהעידו על שנים שחייבים מלקות ע"י מעשה א'
יזל מדליו כתב:החיוב שמגיע לשני עדים הוא ממילא ולא מכח העדות האחרים,
כלומר, הם אמרו עליהם שעמנו הייתם, וממילא נוצר חיוב כאשר זמם, והם לא העידו עליהם איזה מעשה עבירה. אלא הב"ד זוכרים את העדות זממה שלהם.
וכאשר זמם מתחייבים רק כאשר מעידים על אדם שעבר עבירה.
[לא צריך להגיע לזה, אבל בכל אופן ידוע יסודו של ר' אלחנן שלא רק העונש עובר אלא עובר גם המעשה עבירה. ודו"ק.]
יושב ירושלים כתב:יזל מדליו כתב:החיוב שמגיע לשני עדים הוא ממילא ולא מכח העדות האחרים,
כלומר, הם אמרו עליהם שעמנו הייתם, וממילא נוצר חיוב כאשר זמם, והם לא העידו עליהם איזה מעשה עבירה. אלא הב"ד זוכרים את העדות זממה שלהם.
וכאשר זמם מתחייבים רק כאשר מעידים על אדם שעבר עבירה.
[לא צריך להגיע לזה, אבל בכל אופן ידוע יסודו של ר' אלחנן שלא רק העונש עובר אלא עובר גם המעשה עבירה. ודו"ק.]
לא הבנתי, אתה טוען שכל זוממי זוממין לא נענשים? זה וודאי טעות, אני כעת זוכר במפורש לגבי זוממי זוממיה של בת כהן שמפורש שנענשים, אבל מסתמא מפורש בעוד מקומות.
שמואל דוד כתב:אשמח במקור.
למשל שנים העידו על אחד שחייב מלקות ונמצאו זוממין ואח"כ הוזמו כת שניה ונמצא שכת שניה רצו לחייב שני עדים מלקות. כמה מלקות נותנים לכת שניה. ארבעים או שמונים.
שמואל דוד כתב:אני רוצה מקור
שמואל דוד כתב:ייש"כ.
א"נ פנוי הבא על פנויה, לו יצוייר ששניהם חייבים מלקות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 144 אורחים