אבןטובה כתב:שוטה אינו מרגיש כשבת יג:
אבןטובה כתב:למאי נפקא מינה מי סידר הקדושין?
כבר יש לנו כאן מודה במקצת....
שאלתי לו[...] והוא משיב שלא ענין....
דבריך לא יועיל ולא יזיק
והליטאים כאן ודאי יחרימו את זה כי יטלו את ראשם מעל כתיפם לקיים אתה הבדלת אנוש מראש ולא ידעו לשית עצות בנפשם לזעוק מרה כי רק ראשי ישיבות שלהם ידעו האיך ללמוד...
אתה נראה כליטאי... יש לך ראי'? [...] ומה אתה סח?
חד מינן עדיף כתרי מינייהו
ענוותך תרביני לשאול ספיקות ושאלות שלך אצל בית ההוראה שלנו
איזה תמהוני הוא זה
ואתה בן אדם עשה אזנך כאפרכסת לשמוע דברי תורה.... [...] ואז תשכיל ותבין
קודם תעיין שם במהרש"א ואח"כ תאמר הגדרות שלך
יש לך תירוץ כתוב אם לאו תשתוק
ואם כן "בור ריק" מה אתה רוצה?????
ואם יש לך קצת דעת תעיין [...]
לכבוד הבדחן [...] שליט"א
על כגון דא כ' הח"ס חיו"ד סי' רמט ד"ה וראיתי בצל"ח בסו"ד: ולהכניס עצמי 'בסברות דקות וכרסיות' אין מדרכי לבנות בנין על זה עכל"ק. וזה יהיה לך למוסר אחי יקירי העלוי הנפלא [...] שליט"א
א] מהיכי תיתי ב] מהיכי תיתי ג] מהיכי תיתי סברת כרס?
הדמיון הוא כעוכלא לדנא
ידידי העלוי שליט"א אתה תוכל להתעלם מתגובת אש משמים בתורת זקן (זה שקנה חכמה) ואינו לפי כבודו שיכול להתעלם
ומלבד כ"ז תעיין קודם בס' בעי חיי שציינתי לעיל ואח"כ תוסיף הפנינים שלך וייש"כ
אתה יודע מי שאינו מרגיש?
מה אתה סח ידידי? הלא יש לך שכל ישר וצח
למה לא כותבים בפורמים המוצים של ששים ושבעים שנה? מפני הזקנה? וכבר כתבתי באשכול "היסח הדעת" לתלמידי היקר "חשבונות רבים" [...]
ולידיעתך! אתה א' מן השואלים בבית הוראה שלי
לכבוד תלמידי היקר אפרוח שלא נפתחו עיניו המבקש [...] שליט"א
היכן אתה?
לא הבנתי אף מלה אחת.... איזה שפה אתה כותב? אתה יכול לענות על השאלה של החסיד או לא
לכבוד העילוי הנפלא ידינ"פ וידיד נפש כל חי [...] שליט"א נא תפסיק מלהוריק כאן בורות כי אחר שתעיין במג"א תתבייש ממה שכתבת ואינו דומה מתבייש מפי עצמו למתבייש מפי אחרים
לכבוד העילוי [...] שליט"א שום א' לא מעוניין בסברת הכרס שלך...
אין זה מתאים לעילוי שכמותך!
נא להעלות כל התשובה ולא יתלו בו הבלים מבוהלים כמותך שאתה מעלה דף א' באמצע התשובה לא תחילתו ולא סופו שאי אפשר לשו"א לראות במה המדובר... זה מתאים לשוטה
אתה ליצן?
וכנראה למדת בדרך הלימוד השוה של חברך [...]
הבלא מפיק הבלא
אף אחד אין לו מה להגיב לא הלמדן [...] ולא העילוי [...] ו[...] פירש מחביריו והלך לשתות קאווע
באיזה עולם אתה פורח? לא ידעת כי היה לי ויכוח גדול ונורא בזה עם העילוי [...] ועם הלמדן [...] בבית המדרש בנושא סיוע לחבירו בקיום מצוה ולולא תורתך שעשועי אז אבדתי בעניי הם רצו לרוץ גלגלתי אבל אני הקטן והשפל באתי עם להקת אח' המדברים בזה ועל כל גל וגל נעניתי להם את ראשי עד ששתקו כולם והודו לדבריי עיין שם ותמצא נחת במאות אח' שציינתי העוסקים בד' המרדכי ואז תשכיל ותבין את מה שלפניך
כנראה שהושפע עלי מהליטאיים
ולא רק שנעלם ממך גמרא יבמות הנ"ל עוד נעלם ממך [...] ומה זאת עמך????
אתה קצת מבולבל ומעורפל
אתה סתם מבלבל ופה מפיק הבלא
אתה כופל ושונה אולתך
ופלפולו מרובה על ידיעתו
וגם לרבות שהוא מכתיר בלבו הטוב והרך בגודל חנינותו ורחמנותו בתואר 'גאוני הדור' למי שירצה
ונקרא בלעז 'א גרויסע פארגינער' איזה לב טוב הוא זה כשל עוזר ונפל עזור
אם היית בר אוריין היית מציין [...]
אין עני אלא בדעה ואין דעת אלא תורה אדם ובהמה תושיע ה' אלו בני אדם שהן ערומין בדעת ומשימין עצמן כבהמה ודעת זו טהרות אם אין דעת הבדלה מנין אתה הבדלת אנוש מראש
והבל הביא גם הוא אם היית לומד בקיאות לא היית צריך להביא דוגמא [...] ובין כך ובין כך נשארת עם הארץ
כבר ראינו ונוכחנו לדעת את גודל ידיעתו של המעיר כאן עם מעשיות כרס שאין להם לא טעם ולא ריח.....
תעמוד רגע על שתי הרגלים שלך וחשוב!
כנראה שלא ראית אלא חלק אחד ממה שכתבתי כמו חצי עילוי שלא ראית דברי הגר"י ענגיל מה שציינתי וכדי בזיון וקצף ואם לא מספיק לך אציין לך עוד
יצאו בעלי תריסין ונכנסו בעלי פטסין
כנראה שמקורך ומוצאך מגזע המתנגדים...
בער אתה ולא תדע....
מה זאת עמכם [...] צאו מכאן לביהמ"ד ותשבו ללמוד
תעיין נא בכל המראי מקומות שציינתי כאן מגדולי האחרונים ותראה שאתה צריך להתחיל ללמוד כמו בחור דף אחר דף ואז תזכה לראות את האור כי טוב
איש_ספר כתב:מן הדין היה למחות את הודעות הרב אבן טובה ולהשליך אבן אחר הנופל, בחסימתו המלאה. אם ישגה באווילתו וישנה בטיפשותו, כן יעשה.
יש לו אמתלא חזקה מאד לומר שהוא דרך שחוק ועיין פרד"ר דבמקום שנראה לרב מסתבר שהוא דרך שחוק ג"ז חשוב אמתלא.בינוני כתב:להלן מקצת מפניניו של האי שוטה גאוותן וגס רוח ספק ת"ח ספק חמור נושא ספרים המגיס לבו בתלמידי חכמים בדרך זלילה:
חשבונות רבים כתב:יש לו אמתלא חזקה מאד לומר שהוא דרך שחוק ועיין פרד"ר דבמקום שנראה לרב מסתבר שהוא דרך שחוק ג"ז חשוב אמתלא.בינוני כתב:להלן מקצת מפניניו של האי שוטה גאוותן וגס רוח ספק ת"ח ספק חמור נושא ספרים המגיס לבו בתלמידי חכמים בדרך זלילה:
שש ושמח כתב: [בהנחה שאינו הרב הנ"ל בעצמו].
אבןטובה כתב:חבי כמעט רגע עד יעבור זעם
וקיי"ל את והב בסופה
חד ברנש כתב:אבןטובה כתב:חבי כמעט רגע עד יעבור זעם
וקיי"ל את והב בסופה
ושמא גם עמך יזכו חברי הפורום לקיים את מצוות 'מחזיר גרושתו'.
אבןטובה כתב:נכנס דוא"ל: אם זה נכון להחזיר גרושתו (קודם שנשאת לאחר) או לא?
אמיר כרמי כתב:אש משמים כתב:אבןטובה כתב:נכנס דוא"ל: אם זה נכון להחזיר גרושתו (קודם שנשאת לאחר) או לא?
ודאי שיש מצווה להחזירה וכמו שמפורש ב"חינוך".
יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".
אתה צוחק?
אש משמים כתב:יש בידך לפשוט הספק?
אש משמים כתב:יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".
אמיר כרמי כתב:אש משמים כתב:יש בידך לפשוט הספק?
נראה לי פשוט
א. אם יוצא שלא גירשה אם זינתה בזמן היותה מגורשת הילד ממזר?
ב.למה לא יהיה לכהן מותר להחזיר גרושתו אם כאילו לא גירשה...ועוד שאלות רבות...אולי אתה רוצה להציג את הספק אחרת?
קראקובער כתב:אש משמים כתב:יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".
לפי זה המזבח מוריד דמעות רק על תנאי...
אש משמים כתב:אמיר כרמי כתב:אש משמים כתב:יש בידך לפשוט הספק?
נראה לי פשוט
א. אם יוצא שלא גירשה אם זינתה בזמן היותה מגורשת הילד ממזר?
ב.למה לא יהיה לכהן מותר להחזיר גרושתו אם כאילו לא גירשה...ועוד שאלות רבות...אולי אתה רוצה להציג את הספק אחרת?
א. פשוט שאינו ממזר דלא חל אלא רק "מכאן ולהבא למפרע".
ב. זה גופא נאסר על כהן להפוך את גרושתו לאשה שלא גירשה.
אש משמים כתב:קראקובער כתב:אש משמים כתב:יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".
לפי זה המזבח מוריד דמעות רק על תנאי...
מוריד דמעות על שהאדם הופך את אשתו לאשה שהיא ספק גרושה...
נכתב כמובן שלא ברצינות!
אמיר כרמי כתב:אש משמים כתב:
א. פשוט שאינו ממזר דלא חל אלא רק "מכאן ולהבא למפרע".
ב. זה גופא נאסר על כהן להפוך את גרושתו לאשה שלא גירשה.
א.אין דבר כזה למפרע מכאן ולהבא(אני מכיר את ר' חיים על מיאון וכולי האי ואולי אם נקבלו אין לך בו אלא חידושו)
ב.אני מקווה שאתה לא מאמין לזה...
קראקובער כתב:אודו לי מיהת שאם הוא זרק ספק קרוב לו ספק קרוב לה המזבח לא מוריד דמעות דהוי ספק ספיקא...
אש משמים כתב:אמיר כרמי כתב:אש משמים כתב:
א. פשוט שאינו ממזר דלא חל אלא רק "מכאן ולהבא למפרע".
ב. זה גופא נאסר על כהן להפוך את גרושתו לאשה שלא גירשה.
א.אין דבר כזה למפרע מכאן ולהבא(אני מכיר את ר' חיים על מיאון וכולי האי ואולי אם נקבלו אין לך בו אלא חידושו)
ב.אני מקווה שאתה לא מאמין לזה...
א. יש כזה דבר מכאן ולהבא למפרע.
ב. אני לא מאמין שאתה לא מאמין שאני מאמין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 302 אורחים