בן מיכאל כתב:וכן את ליקוטי מוהר"ן שיצא עד היום רק בהוצאות ובגוון ברסלבי והם הוציאו במדורה חסידית קלאסית.
הפלא ופלא כתב:מכון או אדם, שמשקיע כל-כולו בספר אחד, ברור שהוא יוצא יותר טוב ויותר מושלם מאשר ספרים שיוצאים על ידי מכון בסמיכות אחת לשניה כדי להגיע למדף שלם...
וראה 'מאור ושמש' בהוצאת אור הספר עם ההארות וההוספות מלמטה, ממש שלימות, וכן 'בני יששכר' מהדורת יודעי בינה, עם ביאור נפלא ביותר בלשון צחה, ועוד ועוד.
כדכד כתב:הקומיקס על התניא הוא לא בדיוק מחב"ד ולא בדיוק סופרת חיצונית.
יש בני זוג שעושים עבודות קומיקס בענינים תורניים (כגון סיפורי צדיקים וכד') ויהודי אחר שרואה עצמו קשור לחב"ד ומנסה להפיץ תורת חב"ד לקהלים שונים ביקש מהם לכתוב קומיקס על התניא.
דרומי כתב:כמדומני שראוי להיות יותר "עצוב" כשנכנסים לחנויות הממתקים, ורואים שלפני שלושים שנה הסתפקו בשוקולד מסוג אחד או שנים, וזכורני כשהיה מגיע מישהו מארה"ב היה מביא עוד איזה ממתק חדיש יותר וכולם היו מסתכלים עליו בהתפעלות, והנה היום רבים שהשוקולד הרגיל כבר אינו מספיק להם, וצריכים דוקא סוג מסויים המלא בשקדים ורמונים ושאר עדשים, וכו' וכו'
ופעם התביישו הבד"צ לתת הכשר על מסטיקים, והיום כבר רשום שמם באופן רשמי
ועוד כהנה וכהנה שמעידים על שפלות הדור
ולפלא איפוא שה"עצבות" היא מזה שיוצאים ספרי חסידות בסוגים שונים ועם ניקוד...
כדכד כתב:אשמח אם יבהיר לנו מר מדוע כתב ברישא שפחות התחבר להערות של מכון הדרת חן כשבסיפא השווה אותן להערות של פאר מקדושים שמהן כן נהנה?
שים-שלום כתב:כדכד כתב:אשמח אם יבהיר לנו מר מדוע כתב ברישא שפחות התחבר להערות של מכון הדרת חן כשבסיפא השווה אותן להערות של פאר מקדושים שמהן כן נהנה?
הן שוות מצד שאינם מבארות את הכתוב אלא מרחיבות.
לענ"ד ההערות של פאר מקדושים מוצלחות יותר. עוד דבר שפחות אהבתי בהדרת חן שהרבה מן ההערות הם 'עיין ב...' ותו לא. וללומד שאיננו מעיין לא מועילות. אכן זה דבר הנתון ללב יש שיתחבר לזה ויש שהתחבר לזה... אין כאן מדד מדוייק
דרומי כתב:כמדומני שראוי להיות יותר "עצוב" כשנכנסים לחנויות הממתקים, ורואים שלפני שלושים שנה הסתפקו בשוקולד מסוג אחד או שנים, וזכורני כשהיה מגיע מישהו מארה"ב היה מביא עוד איזה ממתק חדיש יותר וכולם היו מסתכלים עליו בהתפעלות, והנה היום רבים שהשוקולד הרגיל כבר אינו מספיק להם, וצריכים דוקא סוג מסויים המלא בשקדים ורמונים ושאר עדשים, וכו' וכו'
ופעם התביישו הבד"צ לתת הכשר על מסטיקים, והיום כבר רשום שמם באופן רשמי
ועוד כהנה וכהנה שמעידים על שפלות הדור
ולפלא איפוא שה"עצבות" היא מזה שיוצאים ספרי חסידות בסוגים שונים ועם ניקוד...
הבנתי שזו כוונתך ונסיתי להסביר שזה לא בדיוק כך.לבי במערב כתב:כדכד כתב:הקומיקס על התניא הוא לא בדיוק מחב"ד ולא בדיוק סופרת חיצונית.
יש בני זוג שעושים עבודות קומיקס בענינים תורניים (כגון סיפורי צדיקים וכד') ויהודי אחר שרואה עצמו קשור לחב"ד ומנסה להפיץ תורת חב"ד לקהלים שונים ביקש מהם לכתוב קומיקס על התניא.
הן הן דברי.
התכוונתי "סופרת חיצונית" - מחוץ לחב"ד.
וסליחה שלא הבהרתים כראוי.
ברוז כתב:ארזי ביתר כתב:נראה האם גם על תורת אבות או נתיבות שלום מבואר ומנוקד תשמח כעל מוצא שלל רב...
זקן ששכח כתב:ראיתי דעתם של מספר מגיבים אודות הקומיקס תניא.
אם כי דעתי הכללית לגבי דור הקומיקס היא די שלילית, בענין זה דעתי שונה.
היות והקומיקס שולט מאד מאד בנתח גדול ומדהים של ספרי קריאה לצעירים, חשוב מאד לתת לצעירים גם קומיקס שיש בו העשרת ידע. כלומר, אם בכל אופן יש קומיקס וכמעט אין סיכוי שנוכל בכוחותינו הדלים לעצור זאת, האם לא כדאי להכניס דרך כך גם מושגים שאינם בשפת היומיום בין הילדים?! זאת לבד מכך שהנושא הוא גם לא הכי קל לעיכולם של צעירים והזוג שחיבר את הספר עשה עבודה יפה מאד. ויברכו העושים.
כדכד כתב:הקומיקס על התניא הוא לא בדיוק מחב"ד ולא בדיוק סופרת חיצונית.
יש בני זוג שעושים עבודות קומיקס בענינים תורניים (כגון סיפורי צדיקים וכד') ויהודי אחר שרואה עצמו קשור לחב"ד ומנסה להפיץ תורת חב"ד לקהלים שונים ביקש מהם לכתוב קומיקס על התניא.
היזמה לכתיבת הקומיקס היא מיהודי שכן רואה עצמו קשור לחב"ד והכתיבה עצמה נעשית ע"י בני הזוג ביחד (היינו שזה לא רק סופרת אלא גם סופר).
זקן ששכח כתב:לגבי אחת ההוצאות הנזכרות לעיל בההדרת ספרי חסידות [אגב, אם אינני טועה הרי שהלוגו הרשמי שלהם הוא 'המכון להאדרת ספרי חסידות'...].
בהזדמנות מסויימת חלקו בבימ"ד חוברת דוגמא ובה ראיתי דבר מדהים! שלא מצאו מקור לדבר מסויים שכותב ההר"א מליזענסק וציינו למשנה ברורה. כנראה סברו שהרר"א עיין תמידים כסדרם בספר זה...
כדכד כתב:זקן ששכח כתב:לגבי אחת ההוצאות הנזכרות לעיל בההדרת ספרי חסידות [אגב, אם אינני טועה הרי שהלוגו הרשמי שלהם הוא 'המכון להאדרת ספרי חסידות'...].
בהזדמנות מסויימת חלקו בבימ"ד חוברת דוגמא ובה ראיתי דבר מדהים! שלא מצאו מקור לדבר מסויים שכותב ההר"א מליזענסק וציינו למשנה ברורה. כנראה סברו שהרר"א עיין תמידים כסדרם בספר זה...
לא בהכרח. הם מצאו שהמשנ"ב מביא את המקור שהרבי רבי אלימלך הביא וציינו לשם להקל על העיון
כדכד כתב:לי זה הזכיר את הסיפור על הרבי רבי זושא שאמר שראה את המקור באותו מקור שהירושלמי ראה...
כדכד כתב:זה אינו דומה. יתכן שהנועם אלימלך מביא משהו או מדיליה או שנמצא רעיון כזה בספרים שלפניו ובההדרה לא מצאו מקור קודם אך מצאו מקור מקביל. נמשנה ברורה זה ספר שיש יותר נגישות אליו מאשר לנועם אלימלך.
לי זה הזכיר את הסיפור על הרבי רבי זושא שאמר שראה את המקור באותו מקור שהירושלמי ראה...
זקן ששכח כתב:לגבי אחת ההוצאות הנזכרות לעיל בההדרת ספרי חסידות [אגב, אם אינני טועה הרי שהלוגו הרשמי שלהם הוא 'המכון להאדרת ספרי חסידות'...].
בהזדמנות מסויימת חלקו בבימ"ד חוברת דוגמא ובה ראיתי דבר מדהים! שלא מצאו מקור לדבר מסויים שכותב ההר"א מליזענסק וציינו למשנה ברורה. כנראה סברו שהרר"א עיין תמידים כסדרם בספר זה...
פשיסחא כתב:אדון 'איש' ניכר מתגובותיך שנאה ומגמתיות נגד 'פאר מקדושים' רוב הניקים כאן שלמדו בספריהם מאד שבחו אותם ואת ההערות שלהם אז למה אתה מזלזל באופן לא ענייני בעורכים של פאר מקדושים.
פשיסחא כתב:אדון 'איש' ניכר מתגובותיך שנאה ומגמתיות נגד 'פאר מקדושים' רוב הניקים כאן שלמדו בספריהם מאד שבחו אותם ואת ההערות שלהם אז למה אתה מזלזל באופן לא ענייני בעורכים של פאר מקדושים.
בערל כתב:הוא לא אמר שראה את המקור בירושלמי אלא שלקח (נגלה לו) ההלכה מאותו מקום שהירושלמי לקחו
איש כתב:כדכד כתב:זה אינו דומה. יתכן שהנועם אלימלך מביא משהו או מדיליה או שנמצא רעיון כזה בספרים שלפניו ובההדרה לא מצאו מקור קודם אך מצאו מקור מקביל. נמשנה ברורה זה ספר שיש יותר נגישות אליו מאשר לנועם אלימלך.
לי זה הזכיר את הסיפור על הרבי רבי זושא שאמר שראה את המקור באותו מקור שהירושלמי ראה...
נו באמת, אתה לא רציני.. אתה משוה עורך זוטר שלא מצא מראה מקום ובכדי לצאת ידי חובת הבאת מקור הביא את המשנה ברורה [כשיתכן שלא ידע בכלל שהמשנה ברורה התחבר אחרי הנועם אלימלך...] לרבי ר' זושא זצוק''ל. אתמהה..
עתניאל בן קנז כתב:הפלא ופלא כתב:מכון או אדם, שמשקיע כל-כולו בספר אחד, ברור שהוא יוצא יותר טוב ויותר מושלם מאשר ספרים שיוצאים על ידי מכון בסמיכות אחת לשניה כדי להגיע למדף שלם...
וראה 'מאור ושמש' בהוצאת אור הספר עם ההארות וההוספות מלמטה, ממש שלימות, וכן 'בני יששכר' מהדורת יודעי בינה, עם ביאור נפלא ביותר בלשון צחה, ועוד ועוד.
אחלוק על הסיפא. אכן יש גם ביאורים. אבל המון המון מלל מיותר, ביאורים לדברים פשוטים, או סטיה מהנושא. הסבר דברי קבלה עמוקים בצורה מעוותת.
לטעמי, לא כ"כ מומלץ.
זקן ששכח כתב:לגבי אחת ההוצאות הנזכרות לעיל בההדרת ספרי חסידות [אגב, אם אינני טועה הרי שהלוגו הרשמי שלהם הוא 'המכון להאדרת ספרי חסידות'...].
בהזדמנות מסויימת חלקו בבימ"ד חוברת דוגמא ובה ראיתי דבר מדהים! שלא מצאו מקור לדבר מסויים שכותב ההר"א מליזענסק וציינו למשנה ברורה. כנראה סברו שהרר"א עיין תמידים כסדרם בספר זה...
צבי-שפייר כתב:אגב יש ספר שנקראת 'שפתי חן', שמנסה להסביר את מושגים בקבלה שמובא בספרי חסידות, וזה מומלץ מאד למי שמתחיל בזה. וכעת הם מוצאים גם כן על סדר המועדים.
צבי-שפייר כתב: אלא שיש לנו מספיק גדולי הפוסקים חסידיים, כגון הבעל התניא הקיצור שולחן ערוך ועוד ועוד שאין אנחנו צריכים לבא לידי כך).
ואכן יש כאלו שמציינים לספרים שהצדיק לא ראה לעולם, כגון זה, וכגון אלו שמביאים לדברי 'מרן האר"י ז"ל' את דבריו ב'שער הכוונות', שצדיקים אלו לא זכו לראותו, כגון הבני יששכר ובני דורו.
שברי לוחות כתב:צבי-שפייר כתב:אגב יש ספר שנקראת 'שפתי חן', שמנסה להסביר את מושגים בקבלה שמובא בספרי חסידות, וזה מומלץ מאד למי שמתחיל בזה. וכעת הם מוצאים גם כן על סדר המועדים.
נדמה לי שראיתי חלק ב' משפתי חן
שברי לוחות כתב:צבי-שפייר כתב: אלא שיש לנו מספיק גדולי הפוסקים חסידיים, כגון הבעל התניא הקיצור שולחן ערוך ועוד ועוד שאין אנחנו צריכים לבא לידי כך).
ואכן יש כאלו שמציינים לספרים שהצדיק לא ראה לעולם, כגון זה, וכגון אלו שמביאים לדברי 'מרן האר"י ז"ל' את דבריו ב'שער הכוונות', שצדיקים אלו לא זכו לראותו, כגון הבני יששכר ובני דורו.
?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 511 אורחים