מכון חכמי ספרד כתב:פאר מקדושים עושים עבודה טובה ואיכותית.
יש להם את הספרים שהזכרת.
כמדומני שזה שייך לבן של הרבי מגור.
ברוז כתב:מכון חכמי ספרד כתב:פאר מקדושים עושים עבודה טובה ואיכותית.
יש להם את הספרים שהזכרת.
כמדומני שזה שייך לבן של הרבי מגור.
ההוצאה הנ"ל, כמו גם חברותיה, מורידה את הרמה של ספרי החסידות לאפס ואוי לו לדור שכך עלתה בימיו.
...
את פאר מקדושים עדיין לא ראיתי.
א' זעירא כתב:קדושת לוי ונועם אלימלך-מכון הדרת חן (את קדו"ל ראיתי ובנוע"א שלהם עדיין לא הסתכלתי, אבל חזקה על חבר...)
אור המאיר-האם יש מהדורה חדשה יותר מוידובסקי?
פשיסחא כתב:מה אתה ממליץ לקנות?
בדור הקומיקס והניקוד אתה לא יכול לתת נועם אלימלך כתב רש"י ולצפות מבחור שילמד בזה צריך הוצאה מושכת עיניים מבחינת הידור הדפוס והניקוד. אך בשילוב דברים המועילים להבנה והתחברות, (בחב"ד לדוגמא יש את חסידות מבוארת וכדו' אך אני מדבר על ספרי החסידות הרגילים)
פשיסחא כתב:אני מעוניין לקנות לבני את ספרי היסוד של החסידות איזה הוצאה מומלצת ביותר?
ארזי ביתר כתב:פשיסחא כתב:מה אתה ממליץ לקנות?
בדור הקומיקס והניקוד אתה לא יכול לתת נועם אלימלך כתב רש"י ולצפות מבחור שילמד בזה צריך הוצאה מושכת עיניים מבחינת הידור הדפוס והניקוד. אך בשילוב דברים המועילים להבנה והתחברות, (בחב"ד לדוגמא יש את חסידות מבוארת וכדו' אך אני מדבר על ספרי החסידות הרגילים)
א. חושבני שעת האחרונה החלו כולם להתחשב יותר מידי בדור הקומיקס והניקוד. 'זקן מופלג' כמוני, מחפש מזה עידן ועידנים 'משנה ברורה' ללא ניקוד. ואין. אני לא הצלחתי למצוא. קצת מוגזם.
ב. אם בכל אופן זה הקריטריון שלך, אז 'פאר מקדושים' זו ההוצאה המתאימה והמומלצת בשבילך. זה בכתב מרובע, זה מנוקד, זה בס"ה מהדורה די מוגהת ומוערת. מצויין בשבילך.
ג. אם אתה מחפש ספרי חסידות של הוצאת ספרים משובחת באמת, אז כבר הוזכרו כאן שני מכונים: 'שפתי צדיקים - קאפיטשניץ', ו'הדרת חן'. יש עוד כמה, אבל איני זוכר כרגע.
ישראליק כתב:על הפסוק (משלי כ, ה): "מַיִם עֲמֻקִּים עֵצָה בְלֶב אִישׁ, וְאִישׁ תְּבוּנָה יִדְלֶנָּה", אומרים חז"ל (בראשית רבה צג, ד): "מָשָׁל לִבְּאֵר עֲמוּקָה מְלֵאָה צוֹנֵן, וְהָיוּ מֵימֶיהָ צוֹנְנִין וְיָפִין, וְלֹא הָיְתָה בְּרִיָה יְכוֹלָה לִשְׁתּוֹת הֵימֶנָּה, בָּא אֶחָד וְקָשַׁר חֶבֶל בְּחֶבֶל וְנִימָה בְּנִימָה מְשִׁיחָה בִּמְשִׁיחָה וְדָלָה הֵימֶנָּה וְשָׁתָה, הִתְחִילוּ הַכֹּל דוֹלִין הֵימֶנָּה וְשׁוֹתִים",
עצוב...
וד"ל
כדכד כתב:ישראליק כתב:על הפסוק (משלי כ, ה): "מַיִם עֲמֻקִּים עֵצָה בְלֶב אִישׁ, וְאִישׁ תְּבוּנָה יִדְלֶנָּה", אומרים חז"ל (בראשית רבה צג, ד): "מָשָׁל לִבְּאֵר עֲמוּקָה מְלֵאָה צוֹנֵן, וְהָיוּ מֵימֶיהָ צוֹנְנִין וְיָפִין, וְלֹא הָיְתָה בְּרִיָה יְכוֹלָה לִשְׁתּוֹת הֵימֶנָּה, בָּא אֶחָד וְקָשַׁר חֶבֶל בְּחֶבֶל וְנִימָה בְּנִימָה מְשִׁיחָה בִּמְשִׁיחָה וְדָלָה הֵימֶנָּה וְשָׁתָה, הִתְחִילוּ הַכֹּל דוֹלִין הֵימֶנָּה וְשׁוֹתִים",
עצוב...
וד"ל
אשמח אם תסביר לנו מה אתה רוצה כי דבריך אינם מובנים כלל
ארזי ביתר כתב:למיטב הבנתי, ידידנו הרב ישראל(יק) שליט"א, מסכים עם האמירה שכדאי לנקד את הספרים, כדי להרבות את השותים ממי הבאר.
אני לא עצוב שעושים את זה. אני עצוב שהדור כ"כ רדוד שדברים כגון דא מרבים את השותים ממי הבאר.
כשחב"ד החלו בהוצאת סדרת 'חסידות מבוארת', ששתי על כך כמוצא שלל רב. אין מה לעשות, יש דברים שבדורנו הסתום והצבעוני, הם 'מוצר צריכה בסיסי'. אין דבר גדול מהנגשת תורת החסידות בשפה ברורה ונהירה.
ברוז כתב:ארזי ביתר כתב:למיטב הבנתי, ידידנו הרב ישראל(יק) שליט"א, מסכים עם האמירה שכדאי לנקד את הספרים, כדי להרבות את השותים ממי הבאר.
אני לא עצוב שעושים את זה. אני עצוב שהדור כ"כ רדוד שדברים כגון דא מרבים את השותים ממי הבאר.
כשחב"ד החלו בהוצאת סדרת 'חסידות מבוארת', ששתי על כך כמוצא שלל רב. אין מה לעשות, יש דברים שבדורנו הסתום והצבעוני, הם 'מוצר צריכה בסיסי'. אין דבר גדול מהנגשת תורת החסידות בשפה ברורה ונהירה.
א. תמיהני על חסיד סלונים, מה לו ולחסידות מבוארת של חב"ד ?
ב. נראה האם גם על תורת אבות או נתיבות שלום מבואר ומנוקד תשמח כעל מוצא שלל רב...
ג. אגב, כבר עכשיו יש בחב"ד קומיקס תניא.
אי"ז מחב"ד, כ"א מאיזה סופרת חיצונית.ארזי ביתר כתב:. . עצוב.ברוז כתב:. . אגב, כבר עכשיו יש בחב"ד קומיקס תניא.
קרית מלך כתב:לתועלת המבקשים: ניתן להשיג את ספרי תולדות יעקב יוסף של מכון נחלת צבי בבני ברק טל' 035744068
אשמח אם יבהיר לנו מר מדוע כתב ברישא שפחות התחבר להערות של מכון הדרת חן כשבסיפא השווה אותן להערות של פאר מקדושים שמהן כן נהנה?שים-שלום כתב:אחר בקשת המחילה מכל המבקרים שליט"א
אינני מבין על מה הביקורת הגדולה.
אמנם הרגיל ללמוד בכתב רש"י או בצורת הדף ללא ניקוד וכדו' יכול ויפריע לו הניקוד או העימוד מחדש.
אך אודה ולא אבוש כי אע"פ שיודע אני לקרוא ללא ניקוד די טוב, ואפילו מסתדר עם ר"ת וכתב רש"י, ואפילו אפילו פותח ריטב"א לפעמים, בכ"א הקריאה בספר מנוקד נעימה לאין ערוך, ופשוט זורמת יותר. לי נעים לקרוא בספר מנוקד. וגם שיש בזה 'התנאה לפניו'... מאוד נעים ומושך ללמוד בספר יפה ומעומד בצורה יפה ומסודרת. וגם איורים זה לא דבר רע, יעיד כל מי שלמד יבמות עם הטבלאות של מתיבתא, ואת ר"ה עם המחשותיהם המדהימות.
ולשאלת פותח האשכול
לענ"ד, אינני אוהב את המהדורות המבוארות, כיוון שהם מעמידות את הקורא לפירוש מסויים שאינו בהכרח תמיד נכון, או שיש כמה פירושים וכדו'... גם הספר הופך להיות מאוד טכני, ובחסידות צריך לב...
מכון הדרת חן פחות מאיר עיניים, וגם להערות פחות התחברתי.
למרות הביקורת, אני דווקא נהנה ממהדורת פאר מקדושים, ההערות שלהם (כמו גם של הדרת חן) אינם מפרשות את הכתוב, אלא מפנות אותך למקורי הדברים, או למקבילות בדברי המחבר. זה מעין פתיחת אופקים לקורא ולא הכרח ללמוד בצורה המוגשת ואני מאוד נהנה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 461 אורחים