מתפעל כתב:נשמע הזוי לחלוטין.
החזו"א לא התקבל?
ומלבד, החזון איש מעולם לא למד בישיבות. אז יתחיל בזקנותו?
מאיר סובל כתב:בנפרד מהכולל, היתה גם ישיבה קטנה לצעירים בשנים מאוחרות יחסית, שהרמי"ם היו מבני הכולל.
.
מאיר סובל כתב:שהחזו"א ירצה לעת זקנה לנסוע מבני ברק לתל אביב יום יום, ללמוד במסגרת כולל של צעירים, זה תערובת בלתי מתקבלת.
האברכים היו תל אביבים, ולנסוע יום יום, ועוד החזו"א שהיה מתבודד ברעיוניו עד כלות עשרות שנים, ועוד לעת זקנה ליד צעירים ממנו בעשרות שנים, מוזר.
חובב_ספרים כתב:מאיר סובל כתב:שהחזו"א ירצה לעת זקנה לנסוע מבני ברק לתל אביב יום יום, ללמוד במסגרת כולל של צעירים, זה תערובת בלתי מתקבלת.
האברכים היו תל אביבים, ולנסוע יום יום, ועוד החזו"א שהיה מתבודד ברעיוניו עד כלות עשרות שנים, ועוד לעת זקנה ליד צעירים ממנו בעשרות שנים, מוזר.
כשהחז"א עלה לא"י הוא היה בן נ"ה שנה, רחוק מעת זקנה. לא ידוע כמה אברכים תל-אביבים היו באותם הימים ומסתבר שרובם עלו מחו"ל כמוהו. יהיה איך שיהיה מסתבר שכל מגמת החז"א היה לישב וללמוד בבהמ"ד שם כמו שעשה עד אז בחו"ל, ואינו מובן למה היה מפריע לו אם היו באותו בהמ"ד אחרים צעירים ושונים ממנו.
אבא (הרב דב כ"ץ) מספר שבעיצומו של יום הכיפורים תרצ"א, בהיות אבא וחברו הקרוב ר' בצלאל כהן אברכים צעירים בישיבת חברון בירושלים, (לשם הגיעו מתל אביב), בין תפילת מוסף למנחה נגש אליהם רבי שמואל פינקל - בנו של הסבא, ובקשם שיקבלו עליהם להיות יוזמים גרעין להקמת כולל בתל אביב.
במוצאי יום הכיפורים התקיימה ישיבה בבית רבי יחזקאל סרנא, והוחלט לייסד כולל זה.
העניין רקם עור וגידים. להצעת אבא נקרא המוסד בשם "היכל התלמוד". ממוסד זה יצאו - כבר מהמחזור הראשון - רבנים רבים, כגון של רמת יצחק, בת ים ועוד. בשנת תרצ"ד הוקם למוסד זה בנין מיוחד.
מתפעל כתב:מאיר,
אולי ענין הנסיעה מבני ברק כלל לא קשה, כי יתכן והרצון של החזון איש ללמוד שם היה טרם נסע לבני ברק.
הרי היה גר בתל אביב כמה חודשים מיד לאחר בואו, הלא כן?
הקושי הגדול הוא שלא שייך שלא יקבלוהו, אמנם לא היה מפורסם באותו הזמן, אבל היה מספיק ידוע. וכי ראשי הישיבה בשנת תרצ"ג, לא ידעו ממנו כלל?
הגרח"ע כתב אז ארי עלה מבבל. היו עסקנים שידעו מי הוא, זה נשמע בלתי אפשרי לחלוטין שהיו מסרבים לו לו באמת ביקש זאת
בן ירושלים כתב:הגאון ר' חז"פ עסק אז בהכנת הוצאה מדוקדקת של מדרש (נדמה לי על משלי). הוא מסר עבודתו העצומה לש"ב הרב פרופ' ש"ז הבלין. זה האחרון הוציא דוגמה באחד מכרכי ישורון. פעם שח שעבודת חז"פ היא מיוחדת במינה ברמתה המדעית. עד היום הוא מחפש ספונסר להוצאת כל העבודה.
פלגינן כתב:בן ירושלים כתב:הגאון ר' חז"פ עסק אז בהכנת הוצאה מדוקדקת של מדרש (נדמה לי על משלי). הוא מסר עבודתו העצומה לש"ב הרב פרופ' ש"ז הבלין. זה האחרון הוציא דוגמה באחד מכרכי ישורון. פעם שח שעבודת חז"פ היא מיוחדת במינה ברמתה המדעית. עד היום הוא מחפש ספונסר להוצאת כל העבודה.
ילקוט שמעוני?
דומני שהכל יצא לאור בכמה כרכים.
יאיר כתב:מבוגרי הישיבה:
הרב אפרים בורודיאנסקי, ראש בית מדרש לדיינים "שבט מיהודה" בתל אביב
הרב דב כ"ץ, שימש כר"מ בישיבת היישוב החדש
בן ירושלים כתב:בצעירותי שמעתי ממו"ר הגאון ר' דוד חדש זצ"ל שהיה מראשוני הכולל (אח"כ ר"מ ב"ישוב") שבשעה שהחזו"א עלה לארץ ורח"ע פנה לאחד העסקנים בל אביב בקריאה המפורסמת "ארי עלה מבבבל", פנה אותו עסקן (פרח ממני שמו)לאברכי היכל התלמוד בבקשה לקבל פניו של החזו"א , והוא הגרד"ח היה בין בין האברכים שקיבלו פניו. כך שידעו שם במי מדובר.
הגאון ר' חז"פ עסק אז בהכנת הוצאה מדוקדקת של מדרש (נדמה לי על משלי). הוא מסר עבודתו העצומה לש"ב הרב פרופ' ש"ז הבלין. זה האחרון הוציא דוגמה באחד מכרכי ישורון. פעם שח שעבודת חז"פ היא מיוחדת במינה ברמתה המדעית. עד היום הוא מחפש ספונסר להוצאת כל העבודה.
ר"ד חדש שח פעם שהשטייגען שם היה מופלא. הוא סיפר על עצמו שאמר בכולל מערכות על עירובין (כמדומני תריסר) שהן היו נפלאות כדבריו.
האברכים שם היו אומרים גם שיחות מוסר.
מן הדרום כתב:בן ירושלים כתב:בצעירותי שמעתי ממו"ר הגאון ר' דוד חדש זצ"ל שהיה מראשוני הכולל (אח"כ ר"מ ב"ישוב") שבשעה שהחזו"א עלה לארץ ורח"ע פנה לאחד העסקנים בל אביב בקריאה המפורסמת "ארי עלה מבבבל", פנה אותו עסקן (פרח ממני שמו)לאברכי היכל התלמוד בבקשה לקבל פניו של החזו"א , והוא הגרד"ח היה בין בין האברכים שקיבלו פניו. כך שידעו שם במי מדובר.
הגאון ר' חז"פ עסק אז בהכנת הוצאה מדוקדקת של מדרש (נדמה לי על משלי). הוא מסר עבודתו העצומה לש"ב הרב פרופ' ש"ז הבלין. זה האחרון הוציא דוגמה באחד מכרכי ישורון. פעם שח שעבודת חז"פ היא מיוחדת במינה ברמתה המדעית. עד היום הוא מחפש ספונסר להוצאת כל העבודה.
ר"ד חדש שח פעם שהשטייגען שם היה מופלא. הוא סיפר על עצמו שאמר בכולל מערכות על עירובין (כמדומני תריסר) שהן היו נפלאות כדבריו.
האברכים שם היו אומרים גם שיחות מוסר.
בספר שבחי הראיה מובא שר' חיים זאב פינקל הלחין מנגינה ל'הרנינו גוים עמו'
מישהו יודע על כך משהו?
מן הדרום כתב:מן הדרום כתב:בן ירושלים כתב:בצעירותי שמעתי ממו"ר הגאון ר' דוד חדש זצ"ל שהיה מראשוני הכולל (אח"כ ר"מ ב"ישוב") שבשעה שהחזו"א עלה לארץ ורח"ע פנה לאחד העסקנים בל אביב בקריאה המפורסמת "ארי עלה מבבבל", פנה אותו עסקן (פרח ממני שמו)לאברכי היכל התלמוד בבקשה לקבל פניו של החזו"א , והוא הגרד"ח היה בין בין האברכים שקיבלו פניו. כך שידעו שם במי מדובר.
הגאון ר' חז"פ עסק אז בהכנת הוצאה מדוקדקת של מדרש (נדמה לי על משלי). הוא מסר עבודתו העצומה לש"ב הרב פרופ' ש"ז הבלין. זה האחרון הוציא דוגמה באחד מכרכי ישורון. פעם שח שעבודת חז"פ היא מיוחדת במינה ברמתה המדעית. עד היום הוא מחפש ספונסר להוצאת כל העבודה.
ר"ד חדש שח פעם שהשטייגען שם היה מופלא. הוא סיפר על עצמו שאמר בכולל מערכות על עירובין (כמדומני תריסר) שהן היו נפלאות כדבריו.
האברכים שם היו אומרים גם שיחות מוסר.
בספר שבחי הראיה מובא שר' חיים זאב פינקל הלחין מנגינה ל'הרנינו גוים עמו'
מישהו יודע על כך משהו?
או לחילופין
מי מצאצאיו , אמור לדעת על ניגוניו?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים