שליטא כתב:בשביל לצאת ממצרים היינו צריכים לקיים שתי מצוות (דם מילה ופסח) משא"כ בקריעת ים סוף לא היינו צריכים לעשות שום מצווה שהיא, והשאלה היא מדוע??
ושמא אין צורך לכך בעוד מצוות, שכן בקריעת ים סוף היא המשך והשלמה של אותו נס של יציאה ושחרור ממצרים ומהמצרים. - אם כי נכון שקרה בו דבר ייחודי ושידוד הטבע בעוצמה גדולה יותר והשירה המיוחדת תעיד ע"כ.
וכך מפורש
בחזקוני שמות יד,ל.
ויושע ה׳ ביום ההוא לקיים מה שנאמר התיצבו וראו את ישועת ה׳ אשר יעשה לכם היום ואותו יום
היתה הישועה שלמה, שמשם והלאה לא ראום....
וכן ב
אור החיים שמות יב,טו
... ותמצא כי צוה ה' ב' מקראי קודש ביום הא' וביום הז' יום א' לצד נס יום ט"ו, ויום ז' לצד נס
גמר הגאולה של קריעת ים סוף וכו'. ...
ומטעם זה ששביעי של פסח הוא השלמת ו
המשך נס מצרים - זה מה שקבע את קרבנו : שני פרים. כמו החגים ר"ח, פסח, שבועות וסוכות .
אבל בר"ה ויוה"כ מביאים רק פר אחד. וגם בשמיני עצרת מביאים פר אחד ,לעומת שני פרים בימי חג סוכות הקודמים לו.- לציין שהוא חג נפרד- ועניינו שונה. וכך מסביר זאת הרמבן :
ובמבט כללי -מעל כל הפסח הרי יש ב
ו שלושה שלבים:1. חג
הפסח מי"ד בין הערביים - עד בוקר טו - על הקרבת קורבן הפסח, וכהצלה ממכת הבכורות.
2. חג
המצות - מט"ו למשך שבעה ימים , על נס היציאה ממצרים וכו,
3. אולם מקרא קודש הם רק היום הראשון והאחרון , שכן המצרים עדיין רדפו אחריהם ועדיין היו תחת בפחד ואימה מהמצרים המאיימים עליהם
. ובשביעי בקריעת הים הושלם נס היציאה ממצרים.