שמואל דוד כתב:לא שמעתי שנוהגים לחשב בזמן האירוסין?
פלוריש כתב:... ולא של יש דם טמא או לא.
נוה הלבנון כתב:פלוריש כתב:... ולא של יש דם טמא או לא.
אה??
יושב ירושלים כתב:לכאורה מן הראוי היה לעקוב אחר הראיות מטעם אחר, כדי שתדע אם היתה זבה, ותכתוב על פנקסה: כשיבנה בית המקדש עלי להביא חטאת.
עזריאל ברגר כתב:יושב ירושלים כתב:לכאורה מן הראוי היה לעקוב אחר הראיות מטעם אחר, כדי שתדע אם היתה זבה, ותכתוב על פנקסה: כשיבנה בית המקדש עלי להביא חטאת.
אפילו נשואות בימינו לא שומרות את כל רשימות ימיהן וכו',
ומסתמא כל אחת ואחת תביא קרבן זבה על הספק.
יושב ירושלים כתב:הנשואות בימינו אינם עושות כן כיוון שאין זה חיוב [וכמדומני שגם רוב האנשים אינן עושין כן אם נכשלו באיסור ח"ו], ואני רק הערתי שלכאורה ממידת חסידות לעשות כן.
וקשהתלמוד בבלי מסכת יומא דף פ עמוד א
אמר רבי אלעזר: האוכל חלב בזמן הזה צריך שיכתוב לו שיעור
עושה חדשות כתב:אני מעלה את הנושא כי לענ"ד לא נתבארה כאן תשובה מספקת,
למה באמת לא נוהגים לרשום ולחשב את הוסתות מאז שמתחילה לראות אלא רק ממתי שמתקרב מועד החתונה, האם יש כאן איזה גדר או שזה קולא בעלמא שאינה מחוייבת לטרוח עד כדי כך מחמת העתיד.
צופה_ומביט כתב:לענ"ד השאלה מנותקת מהמציאות.
אין ברצוני לפרט על גבי הפורום, אבל המבין יבין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 124 אורחים