"משה תיקן להם לישראל שיהו שואלין ודורשין בענינו של יום: הלכות פסח בפסח, הלכות עצרת בעצרת והלכות חג בחג" (מגילה ד. לב. סנהדרין קא. מ"ב סי' תכט סק"א וביאה"ל שם).
ואינני יודע במה מתקיימת חובה זו:
א) הלומד בענייני הקורבנות של המועד בזה"ז - יוצא יד"ח?
ב) הלומד בחוה"מ פסח הלכות ספירת העומר - יוצא יד"ח? (או שהלכות אלו אינן שייכות דווקא למועד, ונוהגות גם אח"כ)
ג) הלומד ביו"ט ראשון של פסח הל' ספה"ע -יצא יד"ח? (או שהלכות אלו שייכות למחר)
ד) הלומד הלכות יו"ט בחוה"מ או הלכות חוה"מ ביו"ט - יוצא יד"ח?
ה) הלומד ביום הפסח הלכות אכילת מצה ומרור -יצא יד"ח?
ו) הלומד בדרך פלפול (אם צריך כזית מרור בשל הברכה או לא) - יצא יד"ח?
ז) הלומד הלכות שאינן נוגעות לו (כחיוב נשים במצוות הפסח וספה"ע וכד') - יצא יד"ח?
ח) הלומד הלכות ביעור חמץ בפסח יצא יד"ח?
ט) הלומד ענייני אגדה מעניינו של יום יצא יד"ח?
אשמח לתשובות (עדיף עם ביסוס)!
(כמובן, חוט אחד שוזר את השאלות, שסודרו בסדר אקראי, לפי העולה בדעתי בשעת כתיבת הדברים - יום בו צריך להוסיף על שמחת יו"ט תבשיל נוסף למפלת המן כמובא במ"ב)