עובדיה חן כתב:הגר"ד יוסף פוסק שצריך לברך בשם ומלכות מאחר ואין היום מצב של גזר דין מוות ולפיכך הוא עונה על ההגדרה שאין שליט עליו,וזה חידוש.
עובדיה חן כתב:הגר"ד יוסף פוסק שצריך לברך בשם ומלכות מאחר ואין היום מצב של גזר דין מוות ולפיכך הוא עונה על ההגדרה שאין שליט עליו,וזה חידוש.
אבא יודן כתב:עובדיה חן כתב:הגר"ד יוסף פוסק שצריך לברך בשם ומלכות מאחר ואין היום מצב של גזר דין מוות ולפיכך הוא עונה על ההגדרה שאין שליט עליו,וזה חידוש.
אבל אינו עונה לגדר אדם.
אבא יודן כתב:עובדיה חן כתב:הגר"ד יוסף פוסק שצריך לברך בשם ומלכות מאחר ואין היום מצב של גזר דין מוות ולפיכך הוא עונה על ההגדרה שאין שליט עליו,וזה חידוש.
אבל אינו עונה לגדר אדם.
עושה חדשות כתב:בענין אחר - העירני חבר:
בעיתונות נכתב "בנוסף, הודיעה המשטרה כי תציב שוטרים בבתים בעיר העתיקה ותבצע חיפושים בבתים בהם צפויה השיירה לעבור. במקרים מסויימים תוציא המשטרה משפחות מהבתים במקום בו עוברת השיירה בעיר העתיקה".
האם זה לא מלמד אותנו על זכויותיה של המשטרה כמו 'שר העיר', נפק"מ לשכירת רשות מן הגוי בשבת?
קראקובער כתב:עושה חדשות כתב:בענין אחר - העירני חבר:
בעיתונות נכתב "בנוסף, הודיעה המשטרה כי תציב שוטרים בבתים בעיר העתיקה ותבצע חיפושים בבתים בהם צפויה השיירה לעבור. במקרים מסויימים תוציא המשטרה משפחות מהבתים במקום בו עוברת השיירה בעיר העתיקה".
האם זה לא מלמד אותנו על זכויותיה של המשטרה כמו 'שר העיר', נפק"מ לשכירת רשות מן הגוי בשבת?
זה בגדר מצב חירום בניגוד לשר העיר.
משה ובני ישראל כתב:אבא יודן כתב:עובדיה חן כתב:הגר"ד יוסף פוסק שצריך לברך בשם ומלכות מאחר ואין היום מצב של גזר דין מוות ולפיכך הוא עונה על ההגדרה שאין שליט עליו,וזה חידוש.
אבל אינו עונה לגדר אדם.
אני חולק עליך.
https://drive.google.com/file/d/0Byr7qA ... sp=sharing
יזל מדליו כתב:עובדיה חן כתב:הגר"ד יוסף פוסק שצריך לברך בשם ומלכות מאחר ואין היום מצב של גזר דין מוות ולפיכך הוא עונה על ההגדרה שאין שליט עליו,וזה חידוש.
לא זכיתי להבין במדינות המוסלמיות יש עדיין עונש מוות. ושם יש עדיין "מלך".
קראקובער כתב:ומפני שלום מלכות צריך לברך עליו גם שחלק מחכמתו...
חד ברנש כתב:יש לברך עליו 'משמח הבריות'.
סגי נהור כתב:שפיר אפשר לברך עליו ברוך משנה הבריות.
א' זעירא כתב:נשאל היום בבית המדרש:
האם יש חיוב לרוץ ולראותו, מצד דין "לעולם ירוץ אדם וכו' שאם יזכה יבחין וכו'"?
א' זעירא כתב:נשאל היום בבית המדרש:
האם יש חיוב לרוץ ולראותו, מצד דין "לעולם ירוץ אדם וכו' שאם יזכה יבחין וכו'"?
עובדיה חן כתב:הגר"ד יוסף פוסק שצריך לברך בשם ומלכות מאחר ואין היום מצב של גזר דין מוות ולפיכך הוא עונה על ההגדרה שאין שליט עליו,וזה חידוש.
בן ראובן כתב:יזל מדליו כתב:עובדיה חן כתב:הגר"ד יוסף פוסק שצריך לברך בשם ומלכות מאחר ואין היום מצב של גזר דין מוות ולפיכך הוא עונה על ההגדרה שאין שליט עליו,וזה חידוש.
לא זכיתי להבין במדינות המוסלמיות יש עדיין עונש מוות. ושם יש עדיין "מלך".
לא רק במדינות המוסלמיות, אלא גם בארה"ב גופא יש גזר דין מוות (שאין בכוח הנשיא להחילו).
סגי נהור כתב:שפיר אפשר לברך עליו ברוך משנה הבריות.
משה ובני ישראל כתב:חוץ מברכה יש לדון לגבי אם יש מצווה לרוץ לראותו כמאמר חז"ל שאם יזכה וכו'
יוסף שלום כתב:קראקובער כתב:ומפני
פה לא צריך 'לזכות' להבחין. כל שיש לו מוח בקדקדו מבחין במלך/מנהיג חכם ומלך טיפש בגוים עצמם. אבל כנראה צריכים 'לזכות' להבחין אם הוא עומד בדיבורו או שהוא כסדר משנה דעותיו.
בסדר כתב:בשאלה זו כבר דן הגאון המנחת אלעזר בתשו' (ח"ה סי' ז), ומסיק שם דכיון שלפרעזידענט אין כח לתת 'גענאדע לחיים ולמות', א"כ אין עליו דין מלך ואין מברכין עליו, וכ"פ בספרו נימוקי או"ח (סי רכ"ד).
גם כי אלך כתב:בסדר כתב:בשאלה זו כבר דן הגאון המנחת אלעזר בתשו' (ח"ה סי' ז), ומסיק שם דכיון שלפרעזידענט אין כח לתת 'גענאדע לחיים ולמות', א"כ אין עליו דין מלך ואין מברכין עליו, וכ"פ בספרו נימוקי או"ח (סי רכ"ד).
בדיוק ההיפך. המנח"א מסיק שיש לברך על שרים בימינו שיש בידם לתת גענאדע לנדונים למיתה, והחיים והמות בלשונו.
גם כי אלך כתב:בסדר כתב:בשאלה זו כבר דן הגאון המנחת אלעזר בתשו' (ח"ה סי' ז), ומסיק שם דכיון שלפרעזידענט אין כח לתת 'גענאדע לחיים ולמות', א"כ אין עליו דין מלך ואין מברכין עליו, וכ"פ בספרו נימוקי או"ח (סי רכ"ד).
בדיוק ההיפך. המנח"א מסיק שיש לברך על שרים בימינו שיש בידם לתת גענאדע לנדונים למיתה, והחיים והמות בלשונו.
בסדר כתב:לכן כתבתי 'החיים והמות', כי לנשיא ארה"ב אין כח להרוג, רק להציל מחיים (גם רק בעת פטירתו מהכהונה, ובזה עצמו יש לדון אם נחשב כמי שיש בידו להציל ממות, כיון שכעת עדיין אין לו כח זה, ומי שנידון למוות עכשיו אינו יכול להתערב בפסק השופט). ובשו"ע רואים שהעיקר תלוי בכח להרוג
בר ישראל כתב: כרצונו, הלא הוא, והוא לבדו, יכול להוסיף כל איש מבאי עולם שנראה בעיניו כאויב ארה״ב ל״רשימת ההריגה״ שלו, שעל פיו פועלים כטב״מי ארה״ב בכל רחבי העולם, ואין שום איש יכול לחלוק כליו - למה א״א להחשיב את זה ככל להמית?
קראקובער כתב:
אפילו החרם על כמה מדינות מוסלמיות הבית משפט לא אישר, הוא יכול להרוג רק מחבלים וגם זה במסגרת מלחמה נגד הטרור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 142 אורחים