ואי נימא דחייב, האם אפשר לפוטרו מטבילה מחשש שמא יתקלקל במים?
די הייליגע צדיק כתב:שאלה
לכבוד רבני אתרא קדישא הדין
מה דינו של טרמוס חשמלי לענין טבילה, האם יש עליו חיוב טבילה?
ואי נימא דחייב, האם אפשר לפוטרו מטבילה מחשש שמא יתקלקל במים?
יורינו רבותינו ושכמ"ה
ב. אין זה כלי ששותים בו או מבשלים בו, אלא רק דרך לחמם את המים. (אולי תטבלו את הבוילר והדוד שמש?)
ג. עיקר הכלי מפלסטיק, והברזל אינו מיועד לאיחסון המים כלל, ואף בלעדיו היו המים בכלי.
די הייליגע צדיק כתב:שאלה
לכבוד רבני אתרא קדישא הדין
מה דינו של טרמוס חשמלי לענין טבילה, האם יש עליו חיוב טבילה?
ואי נימא דחייב, האם אפשר לפוטרו מטבילה מחשש שמא יתקלקל במים?
יורינו רבותינו ושכמ"ה
די הייליגע צדיק כתב:די הייליגע צדיק כתב:שאלה
לכבוד רבני אתרא קדישא הדין
מה דינו של טרמוס חשמלי לענין טבילה, האם יש עליו חיוב טבילה?
ואי נימא דחייב, האם אפשר לפוטרו מטבילה מחשש שמא יתקלקל במים?
יורינו רבותינו ושכמ"ה
ומסקנא דדינא - לסיכום?
מורה צדק כתב:בקומקום חשמלי יש כמה סיבות להקל.
א. מחובר לקרקע.
ב. אין זה כלי ששותים בו או מבשלים בו, אלא רק דרך לחמם את המים. (אולי תטבלו את הבוילר והדוד שמש?)
שמח תשמח כתב:די הייליגע צדיק כתב:די הייליגע צדיק כתב:שאלה
לכבוד רבני אתרא קדישא הדין
מה דינו של טרמוס חשמלי לענין טבילה, האם יש עליו חיוב טבילה?
ואי נימא דחייב, האם אפשר לפוטרו מטבילה מחשש שמא יתקלקל במים?
יורינו רבותינו ושכמ"ה
ומסקנא דדינא - לסיכום?
את הסיכום אנחנו מצפים לשמוע ממך? מה אתה רוצה שנזריק לך את האוכל ישר לתוך הקיבה?
ומסקנא דדינא - לסיכום?
אצב כתב:מורה צדק כתב:בקומקום חשמלי יש כמה סיבות להקל.
א. מחובר לקרקע.
ב. אין זה כלי ששותים בו או מבשלים בו, אלא רק דרך לחמם את המים. (אולי תטבלו את הבוילר והדוד שמש?)
דבר ראשון למה אתה חושב שהוא מחובר לקרקע?
ודבר שני (אם אתה לא מעודכן) בתרמוס של היום גם מחממים את המים.
מורה צדק כתב:אצב כתב:מורה צדק כתב:בקומקום חשמלי יש כמה סיבות להקל.
א. מחובר לקרקע.
ב. אין זה כלי ששותים בו או מבשלים בו, אלא רק דרך לחמם את המים. (אולי תטבלו את הבוילר והדוד שמש?)
דבר ראשון למה אתה חושב שהוא מחובר לקרקע?
ודבר שני (אם אתה לא מעודכן) בתרמוס של היום גם מחממים את המים.
מחובר לקרקע ע"י תקע שמחבר אותו לחשמל.
חכם באשי כבר כתב:מחובר לקרקע? מדוע? בגלל הכבל החשמלי?
אולי נדון גם את הצלחות כמחובר לקרקע, שהרי הן מונחות ע"ג השולחן המונח ע"ג הקרקע.
חכם באשי כתב:אצב, סליחה. לא שמתי לב.
אך עדיין איני מבין מדוע שלא נגדיר גם את הצלחות כמחובר לקרקע?
מזמור שיר כתב:האם מישהו יודע אם חברת אלקטרו חנן נמצאת לגמרי בבעלות יהודית, וממילא אין צורך לטבול את הקומקומים שלהם המיוצרים בארץ ישראל? תודה לעונים.
אTKH כתב:קצת יש להתפלא (בעיקר על השואל אשר נשמע כי שואל למעשה) אשר חושב לפסוק מתוך הדברים כאן הלכה למעשה.
אם לצורך דיון הלכתי הוא - שפיר דמי.
אך פסיקת הלכות מתוך תכתובת אנונימית של אנשים שאין ידוע האם באפשרותם לפסוק הלכה - קצת רחוק הוא.
אTKH כתב:קצת יש להתפלא (בעיקר על השואל אשר נשמע כי שואל למעשה) אשר חושב לפסוק מתוך הדברים כאן הלכה למעשה.
אם לצורך דיון הלכתי הוא - שפיר דמי.
אך פסיקת הלכות מתוך תכתובת אנונימית של אנשים שאין ידוע האם באפשרותם לפסוק הלכה - קצת רחוק הוא.
מדובר כאן בנושא שהוא ודאי חיוב דרבנן (כלי זכוכית) ואולי חיוב דאוריתא (משום הברזל שבו -הגוף חימום- שהוא חלק גדול מפעולת הכלי)!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים