ביקורת תהיה כתב:אולי יש עצה שיספור דרך תפילה, שיאמר שמע תפילתי ביום העשרים לעומר הזה...
מה דעתכם
כדכד כתב:אמיר כרמי כתב:הרב זילברשטיין בשיעורו האחרון הביא מקרה כזה ואמר שאותו יהודי התחכם להזכיר באתה חונן שהיום מ' לעומר והוא עומד ביבמות דף ו וכו'
לא הבנתי מה קשור הגמרא ביבמות?
אמיר כרמי כתב:הרב זילברשטיין בשיעורו האחרון הביא מקרה כזה ואמר שאותו יהודי התחכם להזכיר באתה חונן שהיום מ' לעומר והוא עומד ביבמות דף ו וכו' ואמר שלא מהני. אך כמדומני ששאלוהו על שמע קולנו וענה שלשמע קולנו הוא היה מגיע רק אחרי השקיעה.
סתם שמרל' כתב:אולי כדי לצאת את מש"כ החינוך שעיקר המצוה היא לצפות, שיאמר שנמצא ביום מ' לעומר ומבקש לזכות לצפות באמת ל"מתן תורה"...
יהודי טבעי כתב:המתפלל מנחה סמוך לשקיעת החמה, ועתיד לסיים התפילה אחר השקיעה, ובאמצע תפילתו נזכר שלא ספר ספירת העומר, מה דינו.
האם יפסיק ויספור כדי לא להפסיד המצוה,
האם מועיל ספירת העומר במחשבה בדיעבד, לכה"פ לאחת השיטות.
פרנקל תאומים כתב:אי נימא שבדיעבד מהני ספירה גם במחשבה בלבד, א''כ בכל פעם כשאנו סופרים ולפני הברכה אנו מתבוננים בספירה של אותו יום (כדי שנדע על מה קאי הברכה וכדי למנוע הפסק בין הברכה לספירה) יש לחוש שכבר א''א לברך כיוון שהרהרנו את הספירה לפנ''כ ודלמא כבר יצאנו יד''ח בדיעבד.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים