מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

חילול שבת במירון

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
חזון-איש'ניק
הודעות: 262
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 10:10 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי חזון-איש'ניק » ו' מאי 05, 2017 9:14 am

כתב ומכתב כתב:לזיכוי הרבים, הריני לצרף את תוכן הניוזלטר של 'מחלקי המים'.
בעל 'מחלקי המים' נודע בהתבוננותו המפוקחת במדרשי חז"ל, ובכושר הגשתם כשולחן הערוך ומוכן. גישתו המקורית והפשטנית מייתרת ויכוחי סרק והתפלפלויות תפלות.

הדברים לשיפוטכם
Lag-Baomer 74 מי יגול עפר מעיניך רבי שמעון בר יוחאי.pdf

במח"כ, מוזר ההששוואה בין יום אידם העצמאות חגא של חולין, ללהבדיל בין אין סוף הבדלות יום ל"ג בעומר יום קדוש, לענ"ד אין אנחנו יכולים לדחות ההילולא, אתה רוצה לומר לא ליסוע, בזה יש לדון, אבל מה הקשר לדחות? ומה הכינוי לההדלקה הנהוג במירון - אף שאיננו יודע מקורו - לכנותו בשם המזלזל משואה?

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ו' מאי 05, 2017 12:38 pm

הרב ברים במחילה ואהבה אתה ממש מעצבן אותי, נורא.
מדברים פה על חילול שבת המוני, כן?!
מה זו שלוות הנפש הזו וההסטה של הנושא לדיון על חסידים וליטאיים.
לא יודע על איזה משמר ליל שבועת אתה מדבר, אם לי היה נידון כזה, אני בטוח שהיייתי נרתע מאד מלקיים ליל משמר שיגרור חילול שבת.
לפחות הייתי מקיים על זה ישיבת חירום, ודן בנושא ומחפש פתרונות.
ומה הבעיהלדחות את ההדלקה לבוקר? איך לא הופכים את העולם כדי למצוא פתרונות?
[קריאה לציבור לא להגיע עד לפנות בוקר/ סגירת המתחם עד לפנות בוקר/ סיכום עם האוטובוסים. וכו' וכו']

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי דרומי » ו' מאי 05, 2017 1:26 pm

בהמשך לתגובה הקודמת - ארשה לעצמי להוסיף:

יש מושג שנקרא 'חילול השם'. פירוש: גם אם אכן לפי גדרי ההלכה אין אנחנו אשמים בחילול השבת וכו' והכל 'מסודר' עם השולחן ערוך - אם ישנם אנשים שבעיניהם זה כן נתפס כ'חילול שבת', הרי שיש בכך בעיה גדולה וזה עלול להיחשב כ'חילול השם'.

הדא הוא דכתיב: והייתם נקיים מה' ומישראל.

סמל אישי של המשתמש
כתב ומכתב
הודעות: 89
הצטרף: ה' יולי 07, 2016 11:25 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי כתב ומכתב » ו' מאי 05, 2017 1:29 pm

חזון-איש'ניק כתב:
כתב ומכתב כתב:לזיכוי הרבים, הריני לצרף את תוכן הניוזלטר של 'מחלקי המים'.
בעל 'מחלקי המים' נודע בהתבוננותו המפוקחת במדרשי חז"ל, ובכושר הגשתם כשולחן הערוך ומוכן. גישתו המקורית והפשטנית מייתרת ויכוחי סרק והתפלפלויות תפלות.

במח"כ, מוזר ההששוואה בין יום אידם העצמאות חגא של חולין, ללהבדיל בין אין סוף הבדלות יום ל"ג בעומר יום קדוש, לענ"ד אין אנחנו יכולים לדחות ההילולא, אתה רוצה לומר לא ליסוע, בזה יש לדון, אבל מה הקשר לדחות? ומה הכינוי לההדלקה הנהוג במירון - אף שאיננו יודע מקורו - לכנותו בשם המזלזל משואה?


א. ההשוואה היא ליום-כיפור, ולא ליום העצמאות חלילה, יום אידם הובא רק בסגנון של לא תהא כהנת וכו' וד"ל

ב. משואה - היא לשון המשנה בראש השנה, והוא לשון קודש. אתה יכול לכעוס על החופשיים שקורין 'משואות' לנרות הנשמה הענקיים המודלקים ביום לזכרון החללים. ואם רק הסתפקו בזה היינו שותקים, אלא שמכנים 'משואות' גם למדורת השבט X תריסר, בטקס הנערך בהר שח"ט

גולומבוק
הודעות: 2
הצטרף: ו' אפריל 14, 2017 11:22 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי גולומבוק » ו' מאי 05, 2017 2:58 pm

אקדים כי אין דרכי בפרהסיא כפי שהנכם רואים שזו הודעה ראשונה (ומי יודע שמא גם אחרונה), בכ"א בראותי נושא זה כאב לי העיוות, ברצוני להדגיש כי התורה לא ניתנה כדי להקשות עלינו את החיים, וכי התורה ח"ו אינה כובלת, ואציין לדבר ששמעתי פעם מפי אדמו"ר שליט"א, לאחר שידיד משפחתנו עבר ל"ע אירוע מוחי והיה ללא הכרה, וכפעם ביום היתה לו קריסה כל שהיא ונצרך להחייאה, ושמועה גונבה לאוזניי כי אדמו"ר שליט"א אמר לבני המשפחה כי אין חיוב הלכתי להחיותו בכל פעם מחדש כל זמן שאין סיכוי שיחזור להכרה, ותמיהא רבה יתמה השומע שהרי בשבת קודש הותר לחללה על מנת להציל נפש אף לחיי שעה ולא רק לחיים בריאים ושלמים, ואם כן איך נאמר שאין חיוב להחיותו, כמובן שבהזדמנות הקרובה העליתי בפניו את תמיהתי הלזו, והשיב לי כי יש לדעת שהתורה קבעה כי ניתן לחלל שבת אף במקרים קלים כגון יולדת המבקשת שידליקו עבורה נר בשבת מותר להדליק וזאת אף אם מדובר ביולדת סומא שאינה יודעת כלל אם דולק אור אם לאו ואינו משפיע עליה בכהו זה, וסיפר לי כי גמ' זו הובאה לפני מורה דרכו של בית יולדות חרדי אשר לא איפשר להצטרף אל היולדת אלא מבני משפחתה הקרובים וכשהגיעה אישה שביקשה לצרף אליה את סבתה לחדר הלידה לא איפשרו לה, וטענו כנגדו הלא חזינן שמותר לחלל שבת ליישב דעת היולדת, והשיב שיאמרו ליולדת שניתן להכניס את סבתה אך תוצרך לשלם 500 דולר ונראה אם תחפוץ עדיין ועם כל זה בשבת אין אומרים לה כן ואף כמה שקלים לא תסכים לשלם להדלקת הנר בשבת, חזינן ששבת דחויה לפני הרבה דברים אחרים וכמו שמי שמחובר למכשיר רפואי בשבת אין אומרים לו שלא יזוז כל השבת מחשש השפעה על החשמל, ועוד כהנה רבות שמותר ומצוה לאדם לחיות בצורה ובאיכות שבה הורגל והתורה אינהמגבילה בהקשר זה, כתבתי הנראה לענ"ד,(ולעצם הענין אמאי אין חיוב להחיותו יעויין גיטין כמדומה לי ע'-ע"ה אמר ר"ל האי מאן דמחו ליה באלונכי פרסאי וכו' שאין חיוב לדאוג לו לחיי שעה אלא אם כן יספיק בזמן היותו צלול לצוות אל ביתו או להרוויח דבר מה)

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי ברים » ו' מאי 05, 2017 3:25 pm

שומע ומשמיע כתב:הרב ברים במחילה ואהבה אתה ממש מעצבן אותי, נורא.
מדברים פה על חילול שבת המוני, כן?!
מה זו שלוות הנפש הזו וההסטה של הנושא לדיון על חסידים וליטאיים.
לא יודע על איזה משמר ליל שבועת אתה מדבר, אם לי היה נידון כזה, אני בטוח שהיייתי נרתע מאד מלקיים ליל משמר שיגרור חילול שבת.
לפחות הייתי מקיים על זה ישיבת חירום, ודן בנושא ומחפש פתרונות.
ומה הבעיהלדחות את ההדלקה לבוקר? איך לא הופכים את העולם כדי למצוא פתרונות?
[קריאה לציבור לא להגיע עד לפנות בוקר/ סגירת המתחם עד לפנות בוקר/ סיכום עם האוטובוסים. וכו' וכו']

אענה לך במחילה ובאהבה כפולה ומכופלת!
סייגתי מלכתחילה את דברי אך ורק באופן שפוסקי ההלכה מתירים את הדבר ללא סייג, וחזקה על האדמור מבויאן שהוכיח את טוהר דרכו גם בזמנים לא פשוטים וד"ל, שמה שעושה נעשה עפ"י פוסקים מובהקים.

טענתי שאנשים שאין להם כלל רגש לעניין מירון, ואולי להיפך, אינם רשאים לדון את העולים ע"כ שהרגשים שלהם למירון מדחיקים הרגש של חילול שבת בהיתר, וע"כ הבאתי הוכחה מחג השבועות, שבעניין שההרגש שלהם קיים גם הם מגיבים באופן שונה, ואין ע"כ תשובה של ממש.

אחרון חביב והוא העיקר.
זווית ראייתי היא של אדם המצוי אצל מירון הרבה, ואת משטרת ישראל מכירני מתוקף עיסוקי היטב.
גם בשנה שלג בעומר חל ביום שני, הם נערכים כמה ימים קודם בהיקף נרחב, השיקולים שם רחוקים מאד מלהיות מקצועיים או עניינים, הכל לפי חישובי קרדיט או הגדלת תקציבים, ואם נודיע על דחיית ההדלקות הם יחללו שבת כדי לאכוף את מניעת הכניסה למירון תוך סגירת כבישים נרחבת (זה הדבר היחיד שהם עושים במקצועיות ובחפץ לב).
וע"כ אם באנו לכלכל צעדינו עפ"י הגוף המסואב ומסורבל הזה לא מצאנו ידינו ורגלינו בכל אופן שיהיה, וע"כ לענ"ד מה שהכרחי מותר משום פיקוח נפש, וכל היתר הלעיטהו לרשע ויסאב עצמו לדעת.

השאלה של חילול השם בדבר שאינו אסור ע"פ תורה תלויה בהסברה נטו וזהו תפקידנו.

עמקן
הודעות: 1714
הצטרף: ו' יוני 17, 2011 2:48 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי עמקן » ו' מאי 05, 2017 3:52 pm

ברים כתב:סייגתי מלכתחילה את דברי אך ורק באופן שפוסקי ההלכה מתירים את הדבר ללא סייג, וחזקה על האדמור מבויאן שהוכיח את טוהר דרכו גם בזמנים לא פשוטים וד"ל, שמה שעושה נעשה עפ"י פוסקים מובהקים.

כפי הנשמע, השנה האדמו"ר מבויאן מאחר ההדלקה, אחר שבירר אצל המשטרה מאיזה שעה אפשר להדליק בלי לגרום חילול שבת.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי מעט דבש » ו' מאי 05, 2017 4:02 pm

גולומבוק כתב:כי יש לדעת שהתורה קבעה כי ניתן לחלל שבת אף במקרים קלים כגון יולדת המבקשת שידליקו עבורה נר בשבת מותר להדליק וזאת אף אם מדובר ביולדת סומא שאינה יודעת כלל אם דולק אור אם לאו ואינו משפיע עליה בכהו זה.


שבת קכח:
אמר מר אם היתה צריכה לנר חבירתה מדלקת לה את הנר פשיטא לא צריכא בסומא מהו דתימא כיון דלא חזיא אסור קא משמע לן איתובי מיתבא דעתה סברא אי איכא מידי חזיא חבירתה ועבדה לי.


תוספות:
קמ"ל איתובי מיתבא דעתה - אף על גב דבפרק בתרא דיומא (דף פג.) אמר חולה אין מאכילין אותו ביוה"כ אלא ע"פ מומחה והכא שריא משום יתובי דעתא היינו שיותר יכולה היולדת להסתכן על ידי פחד שתתפחד שמא אין עושין יפה מה שהיא צריכה ממה שיסתכן החולה ברעב.


משנה ברורה של, ד
[יולדת] סומא - אף על פי שבזה לא שייך טעמא הנ"ל [=דלא מיתבא דעתא דיולדת כששרויה בחשך], דבלא"ה שרויה בחושך אעפ"כ מיתבא דעתה בנר דלוק דקאמרה אי צריכנא מידי חזיא חברותיה ועבדי לי ואף על פי דהדלקת הנר עיקרה אינה לרפואה אעפ"כ מחללין דקים להו לרבנן דיתובי דעתא דיולדת הוא מילתא דמסתכנא בה בלא"ה:

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי ברים » ו' מאי 05, 2017 4:13 pm

עמקן כתב:
ברים כתב:סייגתי מלכתחילה את דברי אך ורק באופן שפוסקי ההלכה מתירים את הדבר ללא סייג, וחזקה על האדמור מבויאן שהוכיח את טוהר דרכו גם בזמנים לא פשוטים וד"ל, שמה שעושה נעשה עפ"י פוסקים מובהקים.

כפי הנשמע, השנה האדמו"ר מבויאן מאחר ההדלקה, אחר שבירר אצל המשטרה מאיזה שעה אפשר להדליק בלי לגרום חילול שבת.

כבר כתבתי הדבר לעיל וידוע מתחילת השבוע שההדלקה בשעה 1.15, אלא שאעפי"כ באו בטענות, וע"ז היה הנידון כאן.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי מעט דבש » ו' מאי 05, 2017 4:16 pm

גולומבוק כתב:כי התורה לא ניתנה כדי להקשות עלינו את החיים, וכי התורה ח"ו אינה כובלת... שמותר ומצוה לאדם לחיות בצורה ובאיכות שבה הורגל והתורה אינה מגבילה בהקשר זה.

ומה תאמר על אדם שכל ביתו ורכושו נשרף מול עיניו בשבת, וכדי להציל עבר רק על איסור דרבנן?

אומר לך מה דעת הרמ"א עליו (או"ח שלד, כו; ועיי"ש במ"ב סקע"ח שדין זה הוא אף באיסור דרבנן):
אבל אסור לחלל שבת כדי להציל (ממון), ואם עבר וחילל צריך להתענות ארבעים יום שני וחמישי, ולא ישתה יין ולא יאכל בשר, ויתן במקום חטאת י"ח פשיטים לצדקה.


גולומבוק כתב:שאין חיוב לדאוג לו לחיי שעה אלא אם כן יספיק בזמן היותו צלול לצוות אל ביתו או להרוויח דבר מה)

עיין ביאור הלכה (שכט, ד) לעניין חיי שעה:
ולפ"ז ברור דאפילו קטן מרוצץ נמי מחללין אעפ"י דלא ישמור שבתות גם לא יתודה ולא יבוא לכלל גדול אעפ"כ מחללין.

וכלפי המעשה בהחייאה שהבאת, ראה כאן.
נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב א' מאי 07, 2017 1:14 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי מעט דבש » ו' מאי 05, 2017 4:23 pm

גולומבוק כתב:ולעצם הענין אמאי אין חיוב להחיותו יעויין גיטין ע. אמר ר"ל האי מאן דמחו ליה באלונכי פרסאי וכו' שאין חיוב לדאוג לו לחיי שעה אלא אם כן יספיק בזמן היותו צלול לצוות אל ביתו או להרוויח דבר מה.

חיי שעה 1.GIF
חיי שעה 1.GIF (47.11 KiB) נצפה 8334 פעמים

חיי שעה 2.GIF
חיי שעה 2.GIF (13.79 KiB) נצפה 8334 פעמים

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי ברים » ו' מאי 05, 2017 6:12 pm

ברים כתב:
שומע ומשמיע כתב:הרב ברים במחילה ואהבה אתה ממש מעצבן אותי, נורא.
מדברים פה על חילול שבת המוני, כן?!
מה זו שלוות הנפש הזו וההסטה של הנושא לדיון על חסידים וליטאיים.
לא יודע על איזה משמר ליל שבועת אתה מדבר, אם לי היה נידון כזה, אני בטוח שהיייתי נרתע מאד מלקיים ליל משמר שיגרור חילול שבת.
לפחות הייתי מקיים על זה ישיבת חירום, ודן בנושא ומחפש פתרונות.
ומה הבעיהלדחות את ההדלקה לבוקר? איך לא הופכים את העולם כדי למצוא פתרונות?
[קריאה לציבור לא להגיע עד לפנות בוקר/ סגירת המתחם עד לפנות בוקר/ סיכום עם האוטובוסים. וכו' וכו']

אענה לך במחילה ובאהבה כפולה ומכופלת!
סייגתי מלכתחילה את דברי אך ורק באופן שפוסקי ההלכה מתירים את הדבר ללא סייג, וחזקה על האדמור מבויאן שהוכיח את טוהר דרכו גם בזמנים לא פשוטים וד"ל, שמה שעושה נעשה עפ"י פוסקים מובהקים.

טענתי שאנשים שאין להם כלל רגש לעניין מירון, ואולי להיפך, אינם רשאים לדון את העולים ע"כ שהרגשים שלהם למירון מדחיקים הרגש של חילול שבת בהיתר, וע"כ הבאתי הוכחה מחג השבועות, שבעניין שההרגש שלהם קיים גם הם מגיבים באופן שונה, ואין ע"כ תשובה של ממש.

אחרון חביב והוא העיקר.
זווית ראייתי היא של אדם המצוי אצל מירון הרבה, ואת משטרת ישראל מכירני מתוקף עיסוקי היטב.
גם בשנה שלג בעומר חל ביום שני, הם נערכים כמה ימים קודם בהיקף נרחב, השיקולים שם רחוקים מאד מלהיות מקצועיים או עניינים, הכל לפי חישובי קרדיט או הגדלת תקציבים, ואם נודיע על דחיית ההדלקות הם יחללו שבת כדי לאכוף את מניעת הכניסה למירון תוך סגירת כבישים נרחבת (זה הדבר היחיד שהם עושים במקצועיות ובחפץ לב).
וע"כ אם באנו לכלכל צעדינו עפ"י הגוף המסואב ומסורבל הזה לא מצאנו ידינו ורגלינו בכל אופן שיהיה, וע"כ לענ"ד מה שהכרחי מותר משום פיקוח נפש, וכל היתר הלעיטהו לרשע ויסאב עצמו לדעת.

השאלה של חילול השם בדבר שאינו אסור ע"פ תורה תלויה בהסברה נטו וזהו תפקידנו.
למי שפקפק באמינות דברי, הרי לכם הודאת בע"ד (מטומטמת) שפורסמה היום ע"י המשטרה על סגירת צירים החל מיום רביעי... אולי
צריכים לדחות את ל"ג בעומר ליום רביעי...
קבצים מצורפים
20170505_180716.jpg
20170505_180716.jpg (2.56 MiB) נצפה 8321 פעמים

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי לייטנר » ש' מאי 06, 2017 10:06 pm

כתב ומכתב כתב:משואה - היא לשון המשנה בראש השנה, והוא לשון קודש. אתה יכול לכעוס על החופשיים שקורין 'משואות' לנרות הנשמה הענקיים המודלקים ביום לזכרון החללים. ואם רק הסתפקו בזה היינו שותקים, אלא שמכנים 'משואות' גם למדורת השבט X תריסר, בטקס הנערך בהר שח"ט


האמירה שמילה שמופיעה במשנה כדי לתאר הדלקת אש כ'לשון קודש', ועל כן אסור להשתמש בה לשימושה הראשוני (אגב, כבר ממכתבי לכיש - תקופת חזקיהו, ניתן להבין על קיומה של המילה, ובוודאי לא הוזכרה שם לשם קודש...), תלויה בחוסר הבנה של התפתחות שפה מחד, ושל חוסר הבנה במילים שנבחרו במשנה ובכלל.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי מעט דבש » ש' מאי 06, 2017 10:11 pm

[בנוגע לנושא של לשון הקודש מול העברית]
viewtopic.php?p=22817#p22817

סמל אישי של המשתמש
כתב ומכתב
הודעות: 89
הצטרף: ה' יולי 07, 2016 11:25 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי כתב ומכתב » א' מאי 07, 2017 1:33 am

כתב ומכתב כתב:
חזון-איש'ניק כתב:
כתב ומכתב כתב:לזיכוי הרבים, הריני לצרף את תוכן הניוזלטר של 'מחלקי המים'.
בעל 'מחלקי המים' נודע בהתבוננותו המפוקחת במדרשי חז"ל, ובכושר הגשתם כשולחן הערוך ומוכן. גישתו המקורית והפשטנית מייתרת ויכוחי סרק והתפלפלויות תפלות.

במח"כ, מוזר ההששוואה בין יום אידם העצמאות חגא של חולין, ללהבדיל בין אין סוף הבדלות יום ל"ג בעומר יום קדוש, לענ"ד אין אנחנו יכולים לדחות ההילולא, אתה רוצה לומר לא ליסוע, בזה יש לדון, אבל מה הקשר לדחות? ומה הכינוי לההדלקה הנהוג במירון - אף שאיננו יודע מקורו - לכנותו בשם המזלזל משואה?

א. ההשוואה היא ליום-כיפור, ולא ליום העצמאות חלילה, יום אידם הובא רק בסגנון של לא תהא כהנת וכו' וד"ל
ב. משואה - היא לשון המשנה בראש השנה, והוא לשון קודש. אתה יכול לכעוס על החופשיים שקורין 'משואות' לנרות הנשמה הענקיים המודלקים ביום לזכרון החללים. ואם רק הסתפקו בזה היינו שותקים, אלא שמכנים 'משואות' גם למדורת השבט X תריסר, בטקס הנערך בהר שח"ט


לייטנר כתב:האמירה שמילה שמופיעה במשנה כדי לתאר הדלקת אש כ'לשון קודש', ועל כן אסור להשתמש בה לשימושה הראשוני (אגב, כבר ממכתבי לכיש - תקופת חזקיהו, ניתן להבין על קיומה של המילה, ובוודאי לא הוזכרה שם לשם קודש...), תלויה בחוסר הבנה של התפתחות שפה מחד, ושל חוסר הבנה במילים שנבחרו במשנה ובכלל.


א. לא כתבתי דבריי אלא ל"חזון-איש'ניק" שכתב: ומה הכינוי לההדלקה הנהוג במירון - אף שאיננו יודע מקורו - לכנותו בשם המזלזל משואה?
על כן כתבתי שמקור המילה הוא מקור קדוש ואינו "כינוי מזלזל"
ב. המילה 'משואה' אין משמעותה מדורה סתם אלא מדורה שנועדה לצורך סימון או איתות להעברת הודעה הקבועה מראש, ועל כן השימוש בה לשלל המדורות של "משקלקלו הכותים" הוא תמוה, שכן הם אינם מסמנים שום דבר בלפידי אש אלו. וקביעת השם על ידם נעשתה אך ורק כדי לנסות ולהתדמות למושג שהקשרו קדוש. ע"ע חשמל, ועוד מילים עבריות רבות שהפשיטו בגסות מושגי קודש.

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי לייטנר » א' מאי 07, 2017 1:44 am

כתב ומכתב כתב:המילה 'משואה' אין משמעותה מדורה סתם אלא מדורה שנועדה לצורך סימון או איתות להעברת הודעה הקבועה מראש, ועל כן השימוש בה לשלל המדורות של "משקלקלו הכותים" הוא תמוה, שכן הם אינם מסמנים שום דבר בלפידי אש אלו. וקביעת השם על ידם נעשתה אך ורק כדי לנסות ולהתדמות למושג שהקשרו קדוש. ע"ע חשמל, ועוד מילים עבריות רבות שהפשיטו בגסות מושגי קודש.

אינני בטוח שאתה צודק שמשואה היא מדורה המסמנת, וגם אם כן, כבר ציינתי ששיש לך מקור קדום במכתבי לכיש.
החיפוש אחר מילים שאת מקורן היחיד אנו מכירים ממקורותינו, ובשל כך הפיכתן לקודש, ומכאן הדרך קצרה לאמירה שאובי לשימוש בחול באותה מילה, נובע כאמור מחוסר הבנה ביחס למהותה של לשון המשנה, ולחילופין, לחוסר ביטחון העצמי בלשון הקודש המתחדשת מדי יום ביומו (האם אין די בביטוי "לשון תורה לחוד ולשון חכמים לחוד, כדי להסביר שייתכנו מילים שישתנו ברבות השנים?!)

חיים ושלו'
הודעות: 538
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 12:56 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי חיים ושלו' » א' מאי 07, 2017 10:52 am

מאיזה שעה אפשר כבר לנהגיע למירון בלי חשש חילול שבת - אם יש?

סמל אישי של המשתמש
כתב ומכתב
הודעות: 89
הצטרף: ה' יולי 07, 2016 11:25 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי כתב ומכתב » א' מאי 07, 2017 12:36 pm

לייטנר כתב:אינני בטוח שאתה צודק שמשואה היא מדורה המסמנת, וגם אם כן, כבר ציינתי ששיש לך מקור קדום במכתבי לכיש.


מתוך ויקיפדיה:
על־פי הארכאולוג יגאל ידין הכוונה בבטוי "אל משואות לכיש" הוא "על" משואות לכיש: כלומר משמר העיר מדווח כי המשוּאות בעזקה, העיר הסמוכה - כבו, וכי נבוכדנצר מלך בבל כבש את העיר, וכל שנותר למגני לכיש לעשות הוא להוסיף ולהתבצר בעירם. בני בגין שחקר את החרסים בספרו, חולק על הפרשנות הזו וטוען שהחרס מתעד דיווח שגרתי בו מדווח הכותב כי הם צופים למשואות לכיש כדי לקבל הודעות מהפיקוד הגבוה (בימי קדם השתמשו במשואות ובלפידים לצורך העברת מסרים בין מקומות רחוקים), שכן הם אינם יכולים לראות את האיתותים הנשלחים ממשואות עזקה, שנמצאת בנקודה נמוכה יותר.

מלבד זאת, שורש נ.ש.א. מעיד על כל נגזרותיו כי הן דווקא בגובה (אם כי רד"ק שופטים כ לח אומר כי הוא על שם הלהבה הנישאת מעלה, וכן נראה מפשטות הגמ' בר"ה "משיאין לישנא דיקוד" - ומעניין לציין בהקשר זה את המשמעות הכפולה גם בלהב הסכין, עליה נאמר "משיאה על גבי חברתה")

ראיותיי למשמעות הייחודית של 'משואה':
1. רש"י פסחים ב: "משואות - אבוקות בראשי הרים"
2. רמב"ן בראשית יא, כח: "ופירוש באורים כבדו ה' (ישעיה כד טו) על דעתי כדבריהם כי הם ההרים הגבוהים ששם עושים אורות ומשיאין משואות להודיע החדשות מהר במרחקים"
3. רד"ק ירמיהו ו, א: "ואמר שישאו בו משאת שיראו הרחוקים הלהבה וינוסו"

ומעניין לציין באלשיך ש"ב טז, יג - משואות עפר!

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי לייטנר » א' מאי 07, 2017 3:38 pm

ובכן 'משואה' אינה שם קודש, ומכאן ואילך נותר רק לדון האם השימוש בימינו במילה 'משואה' הוא אותו שימוש שנעשה בתקופה הקדומה. אם כן ואם לאו, אין לכך הרבה משמעות.

חזון-איש'ניק
הודעות: 262
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 10:10 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי חזון-איש'ניק » א' מאי 07, 2017 4:27 pm

כתב ומכתב כתב:
חזון-איש'ניק כתב:
כתב ומכתב כתב:לזיכוי הרבים, הריני לצרף את תוכן הניוזלטר של 'מחלקי המים'.
בעל 'מחלקי המים' נודע בהתבוננותו המפוקחת במדרשי חז"ל, ובכושר הגשתם כשולחן הערוך ומוכן. גישתו המקורית והפשטנית מייתרת ויכוחי סרק והתפלפלויות תפלות.

במח"כ, מוזר ההששוואה בין יום אידם העצמאות חגא של חולין, ללהבדיל בין אין סוף הבדלות יום ל"ג בעומר יום קדוש, לענ"ד אין אנחנו יכולים לדחות ההילולא, אתה רוצה לומר לא ליסוע, בזה יש לדון, אבל מה הקשר לדחות? ומה הכינוי לההדלקה הנהוג במירון - אף שאיננו יודע מקורו - לכנותו בשם המזלזל משואה?


א. ההשוואה היא ליום-כיפור, ולא ליום העצמאות חלילה, יום אידם הובא רק בסגנון של לא תהא כהנת וכו' וד"ל

ב. משואה - היא לשון המשנה בראש השנה, והוא לשון קודש. אתה יכול לכעוס על החופשיים שקורין 'משואות' לנרות הנשמה הענקיים המודלקים ביום לזכרון החללים. ואם רק הסתפקו בזה היינו שותקים, אלא שמכנים 'משואות' גם למדורת השבט X תריסר, בטקס הנערך בהר שח"ט

מתי יום כפור נדחית מפני שבת? אינני זוכר הלכה כזאת. לא מצינו שא' מחגינו ידחה מפני השבת.

אכן, משואה מקורו קדוש, אבל שינוי מהרגיל לכנותו בשם מדורה, או הדלקה, נראה כהשוואה למשואת העצמות.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ה' מאי 11, 2017 11:06 am

אם יורשה לי, קצת מגוחכת ההתלהבות מהסכמתה של המדינה לדחות את ה' אייר. אנשים שאינם מאמינים בקדושת היום, דוחים את החגיגה ומה אכפת להם מתי בדיוק חוגגים(כמובן כאשר מדובר על דחיה מראש בסדר הלוח ולא דחיה שמחליטים עליה מחדש כל שנה בסמוך למועד שתגרום בלבול). הרי הם בכלל עובדים לפי הלועזי, ובלא"ה צריכים כל שנה לברר בלוח "באיזה יום יוצא העצמאות".
וגם האומרים הלל בברכה ודוחים אותו ליום ו', הרי הם בסה"כ החליטו לפי דעתם שאפשר לדחות היו"ט, וממילא היו"ט בו' והם לא מפסידים כלום מהדחיה.

בל"ג בעומר מדובר על יום שאנשים סבורים שהוא קדוש. והם אינם סבורים שבסמכותם לדחות את קדושת היום ליום אחר. וממילא קשה להם לוותר. אינני מצדיק, רק ההשוואה לאנשים שלא ויתרו על כלום בשביל לדחות, אינה במקומה.

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי דרומי » ה' מאי 11, 2017 3:48 pm

ומצינו מקור מפורש לכך - פעמים בחמשה פעמים בששה פעמים בשבעה (לגבי חג השבועות)...

חיים ושלו'
הודעות: 538
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 12:56 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי חיים ושלו' » ו' מאי 12, 2017 8:54 am

אחזור שוב לשאול, מאיזה שעה אפשר להגיע למירון בלי חשש הנאה מחילול שבת?

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי איש גלילי » ו' מאי 12, 2017 4:44 pm

בבוקר אתה ודאי יכול להיות רגוע.
אבל אינני חושב שיש כאן דין של הנאה מחילול שבת, אני יכול להבין הרגש של שותפות בחילול שבת.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » א' מאי 14, 2017 12:29 pm

כל הזמן זמזם לי באחורי הראש אשר כל זה נכב"ב, וב"ה נפל לי אשר עניין זה קרוב לעניין חילול ד' של החזו"א בחשמל בשבת.

פרנקל תאומים
הודעות: 4589
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » א' מאי 14, 2017 2:44 pm

והנה אנחנו כבר עומדים בצהרי יום ל"ג בעומר.

השבת בהחלט התחללה בפרהסיא ע"י כוחות משטרה רבים הן במירון והן מחוצה לה. אוטובוסים רבים הגיעו למוקדי היציאה (גם בב"ב) זמן קצר אחרי צאת השבת ע"מ להסיע את ההמונים המתרפקים על קדושתו של התנא האלוקי ומשתוקקים לבקר בהיכלו, מה שלא משאיר הרבה ספיקות בקשר למועד בו יצאו לנסיעה מביתם.

והשאלה הנשאלת, מתפרצת מלבבותיהם של רבים היא:
למה ? למה ? למה ?!!!
איך יערב עלינו עמוד בציונו של התנא האלוקי ולשורר ברגש ובהתלהבות "בר יוחאי נמשחת אשריך", "אמר ר"ע אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים", כאשר מאות יהודים (אולי אלפים?) חיללו שבת בפרהסיא לצורך הדביקות שלנו?!...

האומנם שום ברירה לא עמדה בפנינו? האומנם? האומנם?
האם לא ניתן היה להחליט שבשנה בה ל"ג בעומר חל במוצ"ש, אזי ההדלקה הראשונה תתבצע- שומו שמים, בל"ג בעומר בבוקר לאחר תפילת שחרית?! וכי לא ניתן היה לקבוע שבשנה כזאת, לא יצאו אוטובוסים מירונה לפני השעה 12:00 בלילה?
האם לא ניתן היה להחליט ולהודיע שהחגיגות על ההר, אפי' לאלה ששהו במהלך השבת במירון, לא תתחלנה לפני השעה 11:00 בלילה?
ועל חילול ה' האיום והנורא חשבנו?
בושה וכלימה תכסה פנינו. מי יודע אם רשב"י הק' בכלל נשאר בציונו בשנה זו.

ולא, אני לא מאמין שאם היו אומרים ליהודי צדיק ואציל כמו הרבי מבויאן שליט"א שהמציאות החד משמעית היא שאם ההדלקות לא ידחו לבוקר, אזי יהיו חילולי שבת רבים הן של המשטרה והן של נהגי האוטובוסים, אינני מאמין שאם הוא היה יודע זאת, הוא לא היה מורה לדחות את ההדלקה לבוקר. כנראה שהיו כאלה שטרחו להבטיחו נאמנה שאם ההדלקה תידחה רק בשעה אחת, אזי הכל יהיה בסדר. למה ?!
נערך לאחרונה על ידי פרנקל תאומים ב א' מאי 14, 2017 2:53 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי דרומי » א' מאי 14, 2017 2:52 pm

אמת ויציב, דברים נכונים

למרות שמאי דהוה הוה, לענ"ד צריך להמשיך ולעסוק בנושא כדי למנוע חילול השם במקרים דומים

והוא רחום יכפר וגו'

בסדר
הודעות: 450
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 1:32 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי בסדר » א' מאי 14, 2017 9:06 pm

לדעתי ולדעתי - אם אפשר לומר כן - שכוחות הגדולים של המשטרה הם אך למותר... מילא אם היו מעמידים 'טשעקפאוינט' אצל הכניסה למירון, בו היו בודקים את כל נכנס למירון, אז אני מבין למה צריכין אותם. אבל המציאות הוא שלדאבונינו אין שום מונע למחבל חלילה מלהגיע אפי' אל תוך המערה בלי שירגישו בו, ילביש כיפה, עם מזוודה על גבו, ואני לא רוצה להמשיך... [אין שום ספק שזהו רק זכות התנא שמגין]. אין שום בדיקות, חברי המשטרה עומדים קבוצים על מקומם ומצלמים את הריקודין... אני לא אומר שלא צריכין כלל משטרה, אני לא בקי בעניני בטחון, אבל אם ממילא מביאים כוחות גדולות, למה לא יעשו את המינימום?!... אפי' בריקודין תולדות אהרן הם כמעט לא יכולים לעשות סדר, הם עומדים שם אובדי עצות. א"כ על מה ולמה יחללו את השבת?.. תלכו הביתה לתל אביב, וזר לא יתערב בשמחתינו...

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי דרומי » א' מאי 14, 2017 9:11 pm

אתה לא בקי בעניני בטחון, וזה בסדר גמור.

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי שברי לוחות » א' מאי 14, 2017 9:21 pm

פרנקל תאומים כתב:והנה אנחנו כבר עומדים בצהרי יום ל"ג בעומר.

השבת בהחלט התחללה בפרהסיא ע"י כוחות משטרה רבים הן במירון והן מחוצה לה. אוטובוסים רבים הגיעו למוקדי היציאה (גם בב"ב) זמן קצר אחרי צאת השבת ע"מ להסיע את ההמונים המתרפקים על קדושתו של התנא האלוקי ומשתוקקים לבקר בהיכלו, מה שלא משאיר הרבה ספיקות בקשר למועד בו יצאו לנסיעה מביתם.

והשאלה הנשאלת, מתפרצת מלבבותיהם של רבים היא:
למה ? למה ? למה ?!!!
איך יערב עלינו עמוד בציונו של התנא האלוקי ולשורר ברגש ובהתלהבות "בר יוחאי נמשחת אשריך", "אמר ר"ע אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים", כאשר מאות יהודים (אולי אלפים?) חיללו שבת בפרהסיא לצורך הדביקות שלנו?!...

האומנם שום ברירה לא עמדה בפנינו? האומנם? האומנם?
האם לא ניתן היה להחליט שבשנה בה ל"ג בעומר חל במוצ"ש, אזי ההדלקה הראשונה תתבצע- שומו שמים, בל"ג בעומר בבוקר לאחר תפילת שחרית?! וכי לא ניתן היה לקבוע שבשנה כזאת, לא יצאו אוטובוסים מירונה לפני השעה 12:00 בלילה?
האם לא ניתן היה להחליט ולהודיע שהחגיגות על ההר, אפי' לאלה ששהו במהלך השבת במירון, לא תתחלנה לפני השעה 11:00 בלילה?
ועל חילול ה' האיום והנורא חשבנו?
בושה וכלימה תכסה פנינו. מי יודע אם רשב"י הק' בכלל נשאר בציונו בשנה זו.

ולא, אני לא מאמין שאם היו אומרים ליהודי צדיק ואציל כמו הרבי מבויאן שליט"א שהמציאות החד משמעית היא שאם ההדלקות לא ידחו לבוקר, אזי יהיו חילולי שבת רבים הן של המשטרה והן של נהגי האוטובוסים, אינני מאמין שאם הוא היה יודע זאת, הוא לא היה מורה לדחות את ההדלקה לבוקר. כנראה שהיו כאלה שטרחו להבטיחו נאמנה שאם ההדלקה תידחה רק בשעה אחת, אזי הכל יהיה בסדר. למה ?!

מה לך כי תלין על ההדלקות, רוב רובם של האנשים אינם באים להדלקה זו או אחרת, וחסידי בויאן נמצאים שם כבר בשבת. אם כבר אפשר להחליט שלא נוסעים כלל למירון במוצאי שבת.
בעיית האוטובוסים היא גם בכל מוצאי שבת.
ומצד ההלכה צ"ב האם שייך בזה דין של נהנה ממעשה שבת, שהרי כל אחד באופן פרטי אינו מזמין את השוטרים, ואינו נהנה ישירות מעצם חילול השבת שלהם, ומשום גרמא לחילול שבת יש לדון אם שייך, כאשר המציאות היא שהם - לדאבון לב - היו מחללים שבת בלאו הכי בביתם או בעבודתם
האם הפרוייקט הבא יהיה תעמולה שלא ללכת לכותל המערבי בשבועות,

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי דרומי » א' מאי 14, 2017 9:25 pm

עד מתי יחזרו על השקר שהשוטרים שהיו מחללים בלאו הכי שבת.

חלק גדול מהשוטרים שומרים שבת במדה זו או אחרת, וגם אלו שלא - יש הבדל גדול אם עושים את זה בשקט בביתם, או באופן דפרהסיא הכי גדולה וב'הסכמה' שקטה של יהודים יראים ושלמים.

איך נוכל אח"כ להתלונן על חילולי שבת "רשמיים" אם אנחנו מסכימים להם בשתיקה?

די להיתממות.

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי שברי לוחות » א' מאי 14, 2017 9:26 pm

שאלתי מצד הלכה. מצד רגש, יתכבד כל אחד להתרגש עם רגשי לבבו

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי דרומי » א' מאי 14, 2017 9:32 pm

גם מצד הלכה יש הבדל בין חילול שבת הנעשה באופן פרטי על ידי אדם פרטי לתיאבון, לבין חילול שבת סיטונאי הנעשה בפרהסיא בשם כלל ישראל.

אבל עיקר העיקרים הוא שכל הנסיעה למירון אין לה שום דבר עם ההלכה ה'יבשה', אלא כל כולה ענין של רגש ולב יהודי חם, וממילא השאלה מתעצמת.

בסדר
הודעות: 450
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 1:32 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי בסדר » א' מאי 14, 2017 9:33 pm

שברי לוחות כתב:שאלתי מצד הלכה. מצד רגש, יתכבד כל אחד להתרגש עם רגשי לבבו

מצד הלכה אסור אפי' אם הגוי עשאו מעצמו לטובת הישראל, עי' סי' שכ"ה כל פרטי דינים אלו.

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי שברי לוחות » א' מאי 14, 2017 9:38 pm

בסדר כתב:
שברי לוחות כתב:שאלתי מצד הלכה. מצד רגש, יתכבד כל אחד להתרגש עם רגשי לבבו

מצד הלכה אסור אפי' אם הגוי עשאו מעצמו לטובת הישראל, עי' סי' שכ"ה כל פרטי דינים אלו.

על זה בדיוק אני דן, כאשר הגוי מבשל תבשיל או מדליק את הנר יש כאן חפצא שאני נהנה ממנו על ידי חילול שבת או מעשה שבת על ידי נכרי. אבל כאשר השוטר מחלל שבת רח"ל על ידי הנסיעה ברכבו, והדיבורים במכשיר הקשר, מהו הדבר שאסור לי עתה לעשות, ליהנות מתחושת הבטחון או ה(אי) סדר ששורר במירון.

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי שברי לוחות » א' מאי 14, 2017 9:41 pm

דרומי כתב:גם מצד הלכה יש הבדל בין חילול שבת הנעשה באופן פרטי על ידי אדם פרטי לתיאבון, לבין חילול שבת סיטונאי הנעשה בפרהסיא בשם כלל ישראל.

היכן מצאנו חילוק זה לגבי מעשה שבת, וכדומה?

בסדר
הודעות: 450
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 1:32 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי בסדר » א' מאי 14, 2017 9:53 pm

שברי לוחות כתב:
בסדר כתב:
שברי לוחות כתב:שאלתי מצד הלכה. מצד רגש, יתכבד כל אחד להתרגש עם רגשי לבבו

מצד הלכה אסור אפי' אם הגוי עשאו מעצמו לטובת הישראל, עי' סי' שכ"ה כל פרטי דינים אלו.

על זה בדיוק אני דן, כאשר הגוי מבשל תבשיל או מדליק את הנר יש כאן חפצא שאני נהנה ממנו על ידי חילול שבת או מעשה שבת על ידי נכרי. אבל כאשר השוטר מחלל שבת רח"ל על ידי הנסיעה ברכבו, והדיבורים במכשיר הקשר, מהו הדבר שאסור לי עתה לעשות, ליהנות מתחושת הבטחון או ה(אי) סדר ששורר במירון.

אני רואה שאתה כמעט מסכים לדברי בתועלת הבטחון של המשטרה, והסדר המופלא שמצליחים לעשות שם, על מה שהרב דרומי צחק ממני [על אף שעדיין לא הסביר דבריו מה מניע מחבל שבין כ"כ אלפי היפיס ומשוגעים כמעט א"א להכיר אותו, ה"י].
אולם לענין גוף שאלתך, לכאו' יש לך סברא נכונה וצל"ע בזה, [תשלחם לגליון וישמע משה, והם בודאי יהנו להתעסק בשאלה זה]. אבל יש לי עוד צד להתיר אם כבר עבר בכדי שיעשו [לערך שתי שעות אחר השקיעה], דאף שהיה בפרהסי', ודעת המג"א ס"ס שכ"ה לאסרו עולמית, אולם המשנ"ב ושועה"ר הסכימו דבשעת הדחק יכולים לסמוך ע"ד הטו"ז שדוקא אצל מת אסרו עולמית כיון שגנאי הוא, אבל לא בשאר דברים

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי איש גלילי » א' מאי 14, 2017 10:12 pm

כמדומני שנעשה פה עירוב בין שני נושאים:
א. הנאה ממלאכת שבת, שאינני רואה כאן מה שייך בכלל ענין זה לכאן, וכדברי הרב בעל שברי לוחות, וכבר הערתי כן למעלה.
ב. גרימת חילול שבת ליהודים. דבר שתלוי בהנהגה ולא כ"כ כלפי היחיד. ובזה נראה לענ"ד שיש דרך לעצור את זה (או לפחות להמעיט את זה), כמו שכבר המעיטו את זה באופן ניכר השנה, ויש עוד הרבה לאן להתקדם.

יענקלה המשיב
הודעות: 105
הצטרף: ב' פברואר 29, 2016 3:53 pm

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי יענקלה המשיב » ד' מאי 17, 2017 12:49 pm

אין שום דרך לעצור את זה המשטרה היתה אצל הרבי מבויאן והבטיחה לו שאם ידחה לאחד ורבע לא יהיו חילולי שבת ופירסמה את זה בכל מקום ואח"כ היא בעצמה הפרה את הבטחותיה מי יבטיח שאם כלל לא ידליקו שום הדלקות גם לא בבוקר אלא רק בצהרים שהם לא יחללו שבת בתואנה של אלפי מבקרים והשוהים בשבת ושנערכים למחר וכו' מי שאין לו מחוייבות אישית לשמור שבת לעולם לא יתאמץ לשמור עליה בגללינו לכן השאלה היא אחת אם צריך לבטל את "כל" אירועי ל"ג בעומר בשנה כזו או לא כמובן שאני לא נוקט כאן דעה בזה ומשאירה להחלטת גדולים ממנו אבל ההיתממות כאלו אם נדחה לא יהיו חילולי שבת היא היתממות לשוא

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חילול שבת במירון

הודעהעל ידי דרומי » ד' מאי 17, 2017 1:01 pm

כבוד הרב המשיב, כלום אינך יודע כי כל מעשה של חילול שבת בפני עצמו עולם מלא הוא.

ברור שלא נצליח לעצור לגמרי, אך כל מיעוט בחילול שבת הוא דבר עצום. ברור שאם היו דוחים את ההדלקה מ-1 ל-4 (על דרך משל. איני מעודכן בפרטים) היה אפשר למעט בחילול השבת, ותו לא מידי.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 230 אורחים