שלח כתב:אני חשבתי בפשטות שהדבר מותר אבל ראיתי שרוב הפוסקים אוסרים מה הדין בימינו? לאסור כתב הגרעק"א יורה דעה קטז, כף החיים, ערוך השולחן, הגריש אלישיב
הצעיר באלפי כתב:לכאורה אין שום סיבה להקל בזה בימינו
שש ושמח כתב:הצעיר באלפי כתב:לכאורה אין שום סיבה להקל בזה בימינו
אין שום סיבה להחמיר בזה, והמחמיר אינו אלא מן המתמיהים.
הצעיר באלפי כתב:שש ושמח כתב:הצעיר באלפי כתב:לכאורה אין שום סיבה להקל בזה בימינו
אין שום סיבה להחמיר בזה, והמחמיר אינו אלא מן המתמיהים.
מעניין מאוד !!!
האם רעק"א, כף החיים, ערוה"ש, והגריש"א ועוד ועוד....
כוווווללללםםם היה כאלו עמי הארץ (עפ"ל) שלא ידעו מדברי הגמ', רק ידעו מש"כ התוס' שהמנהג הוא דלא כהגמ' כי חשבו זה לסכנה ונשתנה וכו',
מעניין שלא עלה על דעתם להקל כדבריכם !
בשלמא אי הולכים עם המהלך שנשתנו הטבעיים גם לקולא (כן ס"ל להמג"א ועוד) אז ממילא, אך להפוסקים שלא אחזו כך אין שום היתר בזה.
שלח כתב:אני חשבתי בפשטות שהדבר מותר אבל ראיתי שרוב הפוסקים אוסרים מה הדין בימינו? לאסור כתב הגרעק"א יורה דעה קטז, כף החיים, ערוך השולחן, הגריש אלישיב
רבנו חננאל מו"ק יא ע"א:
אוכליה בבריה, פי' אכול אותו בבנו, והוא ציר של דגים שהוא יוצא מן השמנונית של דג כי הוא חשוב לדג כבנו, וכשתאכלהו שתה אחריו המים, כי באותה העת ובאותו מקום היו אומרים להם הרופאים כשתאכל דגים שתה אחריו המים ולא יין או יין ולא שכר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 242 אורחים