אש משמים כתב:פרנקל תאומים כתב:ישנן בחירות באופק הקרוב ואנוכי לא ידעתי?
הרב ברים,
עברתי על האשכול, ואין לי אלא לומר לך וגם להרב אורי אגסי:
שפתיים ישק משיב דברים נוכחים, ודברי פי חכם חן.
נ"ב:
כמדומני שלא הדגישו כאן מספיק את דבריו הנודעים של מרנא הגר"א קוטלר זצוק"ל, שעצם העובדה שמרבים את מספרם של המצביעים לנציגות חרדית היא מצוות קידוש ה', וככל שמספר המצביעים יהיה גדול יותר, כך קידוש ה' יהיה גדול יותר, שכמות עצומה של יהודים מכריזים שהם נאמנים לה' ולתורתו ולא לחפשיים. ומי שנמנע מלהצביע הינו מחלל שם שמים בפרהסיא (מלבד מה שעובר על דברי חכמים). כמדומני שכן כתב גם מרנא הקה"י זצוק"ל ב'קריינא דאיגרתא'.
ודאי שלשיטתו שזו מצווה גדולה להשתמש ברע כדי לעשות טוב אז יש קידוש ש"ש גדול ככל שיש יותר מצביעים אבל זה הכל לשיטתו שזו מצווה.פרנקל תאומים כתב:נ"ב 2:
היו שקראו כאן להקדים וללמוד את ויוא"מ קודם שנהין לגונן על רוב בניין ומניין תקיפי ארעא שחלקו עליו.
ובכן, לפני כמה וכמה שנים עברתי על דבריו (לא על הכל), והרושם שנוצר בי היה שדבריו מתבססים על הרבה הנחות מוקדמות, שיש לכאו' הרבה מה להתווכח עימן. ובכלל נדמה היה לי, שהספר יותר משהוא ספר הלכה הוא דומה יותר לספר דרוש וכדו', שלא לדבר על ההסתמכות וההתפלפלות הרבה בעניין שלוש שבועות (ליתר דיוק שתיים) שהיא לכאו' אינה מתאימה לספר הלכה וכנודע. אומנם קטונתי וקטונו כולנו עשרות מונים מהרב המחבר זצוק"ל (וכבודם של כל החכמים מכאן ומכאן במקומו עומד), וכל שאני בא לומר בזה הוא שמי שמצפה לשכנע ע"י הספר הנ"ל, צפוי לנחול אכזבה.
אני לא מסתמך על שום ספר כדי לטעון את טענותי ואין לי קשר לויוא"מ ועדיין לא שמעתי ולו טענה אחת על מה שהצגתי.
זה נראה כאילו משהו מסויים מפריע לך מאד, איזה פרשה שהתוודעת אליה וכדומה. [הזכרת משהו למעלה עם גט, ואיני יודע מה המדובר שם]
בכל אופן לענ''ד אין כלל מי שסובר שצריך ''רק לעשות טוב'' במקום שאפשר להציל, וגם שיטת האוסרים לא מהאי טעמא נגעו בה. אדם פרטי יכול אולי לדחוק עצמו ''לעשות רק טוב'' במאמצים מרובים ולברוח מעשיית הרע במיעוטו , לא כן מנהיגים ומנהלי הציבור.
ומעשים שבכל יום שעושים הרע במיעוטו בכל מיני עניינים ואל''כ לא מצאנו ידינו ורגלינו בהנהגת הציבור.
למעשה החכי''ם נועצים בגדולי התורה בכל דבר שההצבעה עליו נוגעת לאיסורים, וכמו שהארכתי למעלה, יש דברים שמקילים ויש דברים ש''אין עצה ואין תבונה'' ונאלצים להתנגד ולהמנע גם כשיש לזה מחיר, ואין לנו הקטנים לחוות דעתינו בכגון דא.
זכורני באחת ממערכות הבחירות שהיה לבי כבד מאד על אגו''י עקב כמה דברים שהוציאוני מכלי. היה פשוט אצלי שהמנעות היא איסור שאיני רשאי לעבור עליו ויתבעוני ע''כ בבי''ד של מעלה, ומאידך לא הייתי מסוגל לתמוך במפלגה שעשתה טעויות בלתי נסלחות לפי ראות עיני.
סבור הייתי להצביע ש''ס, כדי להביע את מחאתי, ולא להזיק לכלל ישראל.
כאשר שאלתי לרבותי, ענו לי כי איני רשאי לעשות כן.
והטעם משום שמועצת החכמים מתירה לנציגי ש''ס פעולות שונות עפ''י דרכם ושיטת פסיקתם ההלכתית, שרבותינו האשכנזים אינם מתירים לחכי''ם, ונמצא שאני אחראי לפעולות שאסור לי לעשות.
כיון שכך כופפתי את ראשי ועשיתי כמצווה עלי.