אורי אגסי כתב:או שפשוט מעדיפים לומר ספר שלם, וזה הספר הכי קצר בתהילים?
חוקרנוביץ כתב:מעניין לעניין מה עדיף ספר שלם או תהילים שלם ,או חלקים קטנים אבל כוונה על כל מילה.
עזריאל ברגר כתב:חוקרנוביץ כתב:מעניין לעניין מה עדיף ספר שלם או תהילים שלם ,או חלקים קטנים אבל כוונה על כל מילה.
יש שכתבו כך ויש שכתבו כך, ואחד המרבה וכו'.
דרומי כתב:בטשערנוביל יש מנהג לומר בכל שבת את כל התהלים.
ומספרים שפעם פגש חסיד קוצק את עמיתו חסיד טשערנוביל, וכששמע על מנהג זה הפטיר באירוניה:
דוד המלך היה צריך 70 שנה כדי לחבר את התהלים - ואתה גומר את זה בכל שבת...
אך כמדומה שבענין זה לא נתקבלה בתפוצות ישראל השקפה קוצקאית זו.
אורי אגסי כתב:ידוע לי מקטנות שבהרבה מאד מקומות מקובל, בכל אופן בחצרות חסידיות רבות ואולי בכולן,
(ואולי גם בקרב שאר הקהילות, ליטאיות או ספרדיות, איני יודע),
נוהגים בכל עת מצוא כשרוצים לומר תהילים, לקרוא ספר רביעי שבתהילים. כן נוהגים בתפילות על חולה ובעליה לציון וכדומה.
האם יש בזה ענין מסויים בספר רביעי דוקא? מה המקור לכך?
או שפשוט מעדיפים לומר ספר שלם, וזה הספר הכי קצר בתהילים?
דרומי כתב:אם אני לא טועה ספר התהלים מחולק לימי השבוע (מלבד החלוקה לימי החודש), וספר רביעי הוא השיעור ליום חמישי. ואולי זהו הטעם שהמליצו לקרוא ביום חמישי דוקא ספר רביעי.
מכון חכמי ספרד כתב:...ואימרתו הנודעת של הבעש"ט על הכתוב " מי ימלל גבורות ה' ישמיע כל תהלתו".
'כל' בדווקא, בלי הפסק, אז ימולל וישבר את הגבורות והדינים.
עתניאל בן קנז כתב:מכון חכמי ספרד כתב:...ואימרתו הנודעת של הבעש"ט על הכתוב " מי ימלל גבורות ה' ישמיע כל תהלתו".
'כל' בדווקא, בלי הפסק, אז ימולל וישבר את הגבורות והדינים.
וכבר אמרו (בפשיחסא?), ש'בלי הפסק' הכוונה בלי 'דבר המפסיק' בין הלב לפה...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 391 אורחים