ברים כתב:
אני כן מכיר את הרה"ג ר"נ נוסבוים שליט"א.
בבחירות הקודמות (לא האחרונות) הוא כתב לבני ישיבת טשעבין, שכמו בכל עניין תורני, גם בזה הולכים אחר הכרעת רוב הפוסקים, וע"כ שהוא חיוב גמור להצביע , ומי שאינו נמנה באופן מובהק על תלמידי הויוא"מ אין לו שום היתר להמנע מלהצביע,
ולא שייך כאן בשו"א איזה היתר של שב ואל תעשה.
ברים כתב:אתה חוזר על עצמך ונלאיתי מלהסביר.
האדם שאני מאפשר לו להשפיע שם נמצא במקום ש ל לחטוף תפוחים. אם לא הייתי מצביע הוא לא היה שם ובמקומו היה נמצא פורק עול מומר לתאבון או להכעיס והקלקולים היו פי כמה. לכן הוא נמצא שם במקום הטינופת ומהלך בין הטיפות להציל מה שאפשר. מה אתה אומר, אלו דברים רגישים? אכן העבודה הזו אינה קלה ואינה נקיה כלל, אז מהו הפיתרון שלך? להפקיר את הזירה? שלום עלי נפשי!
אתה מדבר על הקצאה מטופשת?
אחרי יובל שנים קל לראות מה יצא מה"הקצאות המטופשות"!
בא איתי ונסובב את ערי ישראל, ותראה בעיניך קהילות קהילות של יהודים עוסקים בתורה ועבודה עם גמילות חסדים, הכל מיוצאי חינוך עצמאי ומוסדות של הרב עובדיה ז"ל, ערים שלמות שההורים היו כמעט משומדים, ובניהם יהודים של צורה! בכל מקום כזה לפעמים יש יותר תורה ועבודה מאשר כל קנאי העולם יחד.
יהי חלקי עם הקצאה מטופשת אחת כזו!
מתון כתב:האם אפשר שאיזה חוק יעבור בכנסת בלי מספר של קואליצה של ששים מחברי הכנסת? לא!
אז נמצא שהחבר כנסת חרדי שהוא בקואליצה יש לו חלק בחקיקת החוק, ואם יש בהחוק משהו נגד התורה (אף שהוא רע במיעוטו...) הרי חקק חוקים נגד דת תורתינו הקדושה.
והאם גם על בחירת חבר הכנסת שילך לקואליצה חתמו הרב מטשעבין והרה"ק מבעלזא ושאר הגדולי ישראל להתיר לבחור?
אז למה פוסק הרב נוסבוים שיש חיוב לילך לבחירות משום רוב גדולי ישראל? הם לא פסקו כלל על בחירות כאלו.
אש משמים כתב:אז זה מוסכם שעצם השותפות במדינה היא רע במיעוטו.
לגבי הבחירות עצמם לי ברור שיש אחריות מלאה לגורם שיהיה רע במיעוטו ולך לא ברור.
הבנתי נכון?
מתון כתב:האם אפשר שאיזה חוק יעבור בכנסת בלי מספר של קואליצה של ששים מחברי הכנסת? לא!
אז נמצא שהחבר כנסת חרדי שהוא בקואליצה יש לו חלק בחקיקת החוק, ואם יש בהחוק משהו נגד התורה (אף שהוא רע במיעוטו...) הרי חקק חוקים נגד דת תורתינו הקדושה.
והאם גם על בחירת חבר הכנסת שילך לקואליצה חתמו הרב מטשעבין והרה"ק מבעלזא ושאר הגדולי ישראל להתיר לבחור?
אז למה פוסק הרב נוסבוים שיש חיוב לילך לבחירות משום רוב גדולי ישראל? הם לא פסקו כלל על בחירות כאלו.
קושטא כתב:ברים כתב:
אני כן מכיר את הרה"ג ר"נ נוסבוים שליט"א.
בבחירות הקודמות (לא האחרונות) הוא כתב לבני ישיבת טשעבין, שכמו בכל עניין תורני, גם בזה הולכים אחר הכרעת רוב הפוסקים, וע"כ שהוא חיוב גמור להצביע , ומי שאינו נמנה באופן מובהק על תלמידי הויוא"מ אין לו שום היתר להמנע מלהצביע,
ולא שייך כאן בשו"א איזה היתר של שב ואל תעשה.
מחמת תמימותו אינו יודע שכולם סומכים על השקרים שנמכר להם ע''י איטשע מאיר לעווין.... ואין כאן לא מחלוקת ולא כלום
ברים כתב:אש משמים כתב:אז זה מוסכם שעצם השותפות במדינה היא רע במיעוטו.
לגבי הבחירות עצמם לי ברור שיש אחריות מלאה לגורם שיהיה רע במיעוטו ולך לא ברור.
הבנתי נכון?
נכון.
ועכשיו אשאל, לשיטתך.
אם אני רואה בית בוער, נכנס במסירות נפש ורואה 2 ארנות ספרי קדש, שוקל את האפשרויות שלי, מתאמץ ומצליח לסחוב החוצה אחד מהם. זהו רע במיעוטו? בהחלט.
האם אני אחראי על זה? האם עשיתי את הרע רק במיעוטו, או שקיימתי מצוה רבתי, והרע שהיה ממילא היה?
האופן היחידי ששייך כאן רע במיעוטו זה אם המבצע את הדברים הרעים הוא אני בעצמי, או מדין שליחות ממש שידו כידי.
כיון שאין כאן שליחות, וגם אילו היה אזי אשלד"ע, חזר הדין, שהחיובי נעשה בזכות הכח שנתתי, והשלילי ממילא היה, ווכשנעשה בידיים לעת הצורך, אזי הח"כ, הוא העושה הרע במיעוטו, כמו חילול שבת לצורך פיקוח נפש.
דרומי כתב:יש על כך משל ידוע ממי שבא לכבות את השריפה, אך במקום להשתמש במים הוא משתמש בנפט.
אך כמובן שאין משל זה מתאים לנידון דידן ובוודאי חובה להצביע כדעת רובם ככולם של גדולי ישראל, וכמו שביארו פה במשלים שונים.
אורי אגסי כתב:מתון כתב:האם אפשר שאיזה חוק יעבור בכנסת בלי מספר של קואליצה של ששים מחברי הכנסת? לא!
אז נמצא שהחבר כנסת חרדי שהוא בקואליצה יש לו חלק בחקיקת החוק, ואם יש בהחוק משהו נגד התורה (אף שהוא רע במיעוטו...) הרי חקק חוקים נגד דת תורתינו הקדושה.
והאם גם על בחירת חבר הכנסת שילך לקואליצה חתמו הרב מטשעבין והרה"ק מבעלזא ושאר הגדולי ישראל להתיר לבחור?
אז למה פוסק הרב נוסבוים שיש חיוב לילך לבחירות משום רוב גדולי ישראל? הם לא פסקו כלל על בחירות כאלו.
כל ה"תורות" הללו על כך שאין תוקף לחוק ללא 120 ח"כים וכו', כבר שמענו וקראנו.
אך עדיין לא שמעתי הטעם מדוע במלכות של חסד USA לא אסרו להצביע ואפילו מורים לציבור להצביע, האם שם לא קיים הדין הזה שאין תוקף לחוקים ללא מי שבחרת בו והוא "שליח" ונותן כסף לעבודה זרה ועוד?
מעולם לא זכיתי לשמוע תשובה על כך.
מתון כתב:אורי אגסי כתב:מתון כתב:האם אפשר שאיזה חוק יעבור בכנסת בלי מספר של קואליצה של ששים מחברי הכנסת? לא!
אז נמצא שהחבר כנסת חרדי שהוא בקואליצה יש לו חלק בחקיקת החוק, ואם יש בהחוק משהו נגד התורה (אף שהוא רע במיעוטו...) הרי חקק חוקים נגד דת תורתינו הקדושה.
והאם גם על בחירת חבר הכנסת שילך לקואליצה חתמו הרב מטשעבין והרה"ק מבעלזא ושאר הגדולי ישראל להתיר לבחור?
אז למה פוסק הרב נוסבוים שיש חיוב לילך לבחירות משום רוב גדולי ישראל? הם לא פסקו כלל על בחירות כאלו.
כל ה"תורות" הללו על כך שאין תוקף לחוק ללא 120 ח"כים וכו', כבר שמענו וקראנו.
אך עדיין לא שמעתי הטעם מדוע במלכות של חסד USA לא אסרו להצביע ואפילו מורים לציבור להצביע, האם שם לא קיים הדין הזה שאין תוקף לחוקים ללא מי שבחרת בו והוא "שליח" ונותן כסף לעבודה זרה ועוד?
מעולם לא זכיתי לשמוע תשובה על כך.
התשובה היא פשוטה, שUSA אינו גוף ישראלי, אלא גוף של אומות העולם ואין עליהם איסור מלחקוק חוקים על אף שהיא מתנגדת לתורתינו הקדושה, ואדרבה הם מצווים ב"דינים". ועוד שאין שליחות לעכו"ם...
אש משמים כתב:אנחנו לא יודעים בדיוק מה החרדים היו צריכים לעשות שם בפועל כדי שיבנה המסגד, אבל בכל אופן זה לא סתירה כי זו בדיוק דוגמא של רע במיעוטו וכידוע שהגריש"א פסק כקודמיו דשרי אך לא כולם מחוייבים לפסק הזה, וכל מה שרציתי זה, שתודה בכך שע"י החרדים יש גם רע וזה רע במיעוטו ויש פוסקים המתירים ויש אוסרים, אך לכו"ע הוי רע במיעוטו.
אש משמים כתב:אש משמים כתב:אנחנו לא יודעים בדיוק מה החרדים היו צריכים לעשות שם בפועל כדי שיבנה המסגד, אבל בכל אופן זה לא סתירה כי זו בדיוק דוגמא של רע במיעוטו וכידוע שהגריש"א פסק כקודמיו דשרי אך לא כולם מחוייבים לפסק הזה, וכל מה שרציתי זה, שתודה בכך שע"י החרדים יש גם רע וזה רע במיעוטו ויש פוסקים המתירים ויש אוסרים, אך לכו"ע הוי רע במיעוטו.
מוסכם?
אש משמים כתב:א. כבר כתבתי לעיל שאני לא בא בטענת שליחות אלא הבעיה היא שהבאת אותו לשם והרי הוא פועל בכחך ממש וא"כ כל מה שעושה באחריות המביא.
ב. לא ענית לי מה הבעיה להצביע "יש עתיד".
ברים כתב:אש משמים כתב:א. כבר כתבתי לעיל שאני לא בא בטענת שליחות אלא הבעיה היא שהבאת אותו לשם והרי הוא פועל בכחך ממש וא"כ כל מה שעושה באחריות המביא.
ב. לא ענית לי מה הבעיה להצביע "יש עתיד".
א. אם הבאתי מישהו לנתניה לחוף גלי צאנז, והוא החליט ללכת לחוף מעורב ר" ל, האם באחריותי בגלל שאני הבאתי אותו לשם?
איני מבין כלל על מה אתה מתווכח.
כששואלים את המורה הוראה, האם פעולה זו של הנציג צריכה להעשות, מה עונה. אם עונה שצריך, זו מצווה. אם אין צריך, זו עבירה.
אם שומע למה שאומרים לו, אזי הוא שליח עושה שליחותו ויש לי חלק בזה.
אם אינו שומע לפסק, מעל בשליחות.
אש משמים כתב:יגעתי מלחזור על הדברים עיין לעיל ותמצא תשובות לשאלותיך.
בעניין הבחירות בחו"ל אין לי דעה ברורה משום שאין אני בקי בסדר הדברים ובצורת הממשל שם.
אש משמים כתב:כתבתי את כל התשובות לעיל ע"ש ותמצא נחת.
אני לא חידשתי כלום רק הדגשתי נקודות שעם הזמן הציבור שכח.
אש משמים כתב:לא חוכמה לברוח לבחירות בחו"ל במקום להודות באמת.
אם ישנה שאלה שלא תורצה לעיל אשמח לענות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 130 אורחים