1. גר"א על ישעיה - שההולכים אחר התאוות והכעס טוב להם ללכת בהיפוך, אבל ענוי ארץ ששברו את יצרן טוב להם ללכת במישור (מקורו מהר"מ והוזכר בגר"א בכמה מקומות. אני זקוק למקור בגר"א על ישעיהו)
2. דעות בראשונים שאף שתלמוד תורה אינו פוטר מקיום מצוות, מלמד לאחרים נקרא 'עוסק 'במצוה' ופטור ממצווה. (לפחות דעת הר"ן)
3. אש של מטה אחד משישים מאש של מעלה. (ברכות נז:) היכן כ' הגר"א שהמכוון הוא לשיעור נותן טעם.
4. ר' צדוק - הטעם שכתוב "אליבא דהאי תנא" ולא אדעתא דהאי תנא, כיון שההנחה שדעת התנא מקבילה לדעתו בנושא אחר, היא רק כאשר נעשית התורה להיות חלק ממנו, ולא כסברת הדעת בלבד.
5. שלמה זרע פלפלין בגיד היוצא לכוש וכו'. נמצא
6. ירושלמי שביעית- עיקר מזונו של אדם ב' סעודות.
7. גר"א: צורת אדם שלמטה עומדת פנים בפנים מול צורת אדם שלמעלה ולכן הלוקח בימינו נוטל משמאל של מעלה
8.גר"א כבוד בגי' לב נמצא
9. שי' ר"ת והר"מ שכפל לעולם אינו עולה על פעמיים סכום הקרן.