משיב כתב:איש גלילי כתב:נחום וואהלינער כתב:היה שומתו"מ כל ימי חייו.
זה שהשקפותיו שונים משלנו אינם אומרים כלום על הייר"ש שלו.
אכן כן. גם כשהיה בקיבוץ החילוני.
יודעני מעדות של אחד בב"ב, שהיה דואג להם לאכסניא בכל פעם שבאה לטבול לטהרתה.
חבל שאתם כותבים דברים לא בדוקים, וגורמים בכך שיאלצו להגיב.
הם היו מחללי שבת בפרהסיה היין שלהם היה אסור מדין סתם יינם, (אולי אחרי החתונה הלכה לטבול, אבל עוד קודם לכן הם חיו כשנתיים יחד ללא חופה וקידושין) האמרי חיים קרע קריעה וישב שבעה עליה, לא בגלל שאמרה הלל ביום העצמאות.
בערוב ימיו של האמרי חיים היא החלה לשמור קצת מצוות ועברה עם בניה הקטנים לקיבוץ דתי, והוא הגיע עם שני הגדולים רק כשנה וחצי מאוחר יותר.
ממש לא מדובר במי שהשקפותיו שונות, מדובר בשנה ופירש שכבר בגיל 18 היה מדריך בשמו"צ והדיח נערים ונערות משמירת תו"מ.
אח"כ התקרבו שוב ועשו דרך חלקית חזרה.
אגב, ממשיכו הושע פרידמן הקים ועומד בראש מכינה קדם צבאית מעורבת בחורים ובחורות יחד, לומדים שם חילונים ודתיים לייט.
מחילה שאני נאלץ להתקיף.העדות על ההליכה למקוה אני יודע מעדות קרובה למדי, כך שבכל מקרה אין לי מקום להידיין על זה.
מעולם לא אמרתי שהם היו 'צדיקי הדור', וגם לא נראה לי שהרב נחום וואהלינער התכון לומר כן, הרב וואהלינער בס"ה ציין שהוא היה שומתו"מ, ואני הבאתי עדות לגבי שמירת טהרה (שבנסיבות המדוברות, אכן מדובר על דבר גדול, שלולא שמעתיו מעדות ברורה כ"כ לעולם לא הייתי מאמין).
לגבי חילול שבת בפרהסיא - לא הבאת שום עדות ברורה לכך, מלבד מה שגם אני יודע שכך שגור בפי כל, אך מה נעשה שציפורה מכחישה זאת במרץ כפי ששמעתי מנכדי אחותה.
הוא אכן היה מסית ומדיח מגיל צעיר לשומר הצעיר, כי היה קומוניסט נלהב כל ימיו (כן, גם אחרי שעזב את הקיבוץ החולני. וסתם כך לידיעה, הוא היה הרבה יותר קומוניסט מציוני, וכדרכם של חברי השומר הצעיר), אבל זה לא סותר את זה שהוא שמר תורה ומצוות ברמה מסויימת.
ולגבי אדמו"ר מוהרח"מ וכעסו עליהם, בין רק לומר הלל בה' אייר ועד לחלל שבת בפרהסיא, יש דרך מספיק ארוכה באמצע. ואכן הוא לא רצה להפגש עמה עד שהיא עזבה את הקיבוץ החולני.
לגבי ההתקרבות וחזרה בתשובה, אינני רואה דברים מיוחדים שחזרו בהם מהשקפותיהם העקומות (לפחות לדעתי ע"פ דעת אדמו"ר מוהרח"מ), וציפורה לעולם איננה מוכנה לשמוע שהיא עשתה איזושהי דרך חזרה, מבחינתה היא בס"ה החליפה מקום מגורים בשביל כבוד אביה.
חבל מאד שנצרכתי לכתוב את כל זה, ולדבר בגנות, אבל נראה היה לי שאין מנוס, אולי עוד אתחרט ואמחוק...אורי אגסי כתב:אם הוא היה דוד שלהם, הם אכן לא היו מגיעים. אך היות ומדובר בדוד שלהם, אשר שמר על קשר ואף השתתף בטישים בויז'ניץ ביארצייטים (אני זוכר שהיה בטיש הראשון בשבת הראשונה אצל האדמו"ר מויז'ניץ מהר"י), לכן הם כן הגיעו.
בדור שקשרי משפחה הפכו לדבר 'לא כ"כ חשוב' דנים בכאלה דברים, משפחת אדמו"ר מוהרח"מ שמרו כל השנים על קשר חם עם המשפחה, בלי קשר לנקודות הקשות.