בברכה המשולשת כתב:ממי הציטוט?
יאיר1 כתב:מה שבטוח שהשואל בשיעור דף היומי הוא 'נכס' או 'נחס' או [איך שכותבים את הכינוי הזה] רציני....
אתמול בערב כשישבתי בסמוך לקבוצת לומדי ה"דף היומי", שמעתי את מגיד השיעור אומר, כי כל נרצחי השואה יהיו אשר יהיו, הם "קדושים, מפני שהם מתו על קידוש השם".
הוא גם ידע לספר על רבי "ניצול שואה" שאמר, שלא מתאבלים על הרוגי השואה, מפני שהם "כ"כ קדושים", עד שהם "מעל" כל זה.
שאלתי אותו: האם אותו הרבי, גם אמר שנרצחי השואה היו יותר "קדושים" ממתאבדי והרוגי מסעי הצלב, שאף ש"המסע" היה לפני כאלף שנה, עדיין אומרים מדי שבת בשבתו, את תפילת "אב הרחמים" לעילוי נשמתם? (חוץ משבתות שבהן מברכים- את החודש, חוץ מהשבת שבו מברכים את חודש סיון, מפני שבו היו ה"גזרות" הקשות ביותר, בשנת תתנו-1096.
גבול ים כתב:באמת אין לזה מקור שהנהרג מחמת יהדותו הוא מקדש ה', ונראים הדברים כפי שכבר העירו שאגדות אלו חוברו בתקופת השואה ולאחריה להחיות רוח שפלים ולעודד לב נדכאים.
יש ע"ז מ"מ בספרה של הרבנית פרבשטיין בסתר רעם.
יוסיפון.כי כל איש אשר ימות במלחמה על עם ה' ועל מקדשו ועל תורתו יהיה בגורל ה' וחלקו, ויתיישר ללכת אל האור הגדול ולא ירא החושך המחשיך הנפשות
איש_ספר כתב:האם יתכן שהמקור הבא הוא המקור להנחה המדוברת בדבר שכר הנהרגים על שום יהדותם?:יוסיפון.כי כל איש אשר ימות במלחמה על עם ה' ועל מקדשו ועל תורתו יהיה בגורל ה' וחלקו, ויתיישר ללכת אל האור הגדול ולא ירא החושך המחשיך הנפשות
על הטרמינולוגיה של האור הגדול עמד יצחק בער במאמרו המפורסם על יוסיפון והוסיף שם: הרעיון הזר בתכנו ובניסוחו, כי המתים במלחמה על עמם ועל תורתם מובטח להם חלקם בעולם הבא. רעיונות כאלה אינם בספרות התלמודית והרבנית.
איש_ספר כתב:האם יתכן שהמקור הבא הוא המקור להנחה המדוברת בדבר שכר הנהרגים על שום יהדותם?:יוסיפון.כי כל איש אשר ימות במלחמה על עם ה' ועל מקדשו ועל תורתו יהיה בגורל ה' וחלקו, ויתיישר ללכת אל האור הגדול ולא ירא החושך המחשיך הנפשות
על הטרמינולוגיה של האור הגדול עמד יצחק בער במאמרו המפורסם על יוסיפון והוסיף שם: הרעיון הזר בתכנו ובניסוחו, כי המתים במלחמה על עמם ועל תורתם מובטח להם חלקם בעולם הבא. רעיונות כאלה אינם בספרות התלמודית והרבנית.
הכהן כתב:אוסיף שאלה:
פלוני היה חי כל ימיו כנכרי, ושנודע לחבריו האנטישמים שאמו שהכירוה כנוצריה נאמנה, נולדה להורים יהודים - רצחוהו נפש. האם נחשב כנהרג משום יהדותו?
הגיונות כתב:עברתי על האשכול בעלעול מהיר, ולפום ריהטא לא ראיתי שציינו כאן למאמרו של ד"ר יחזקאל ליכטנשטיין שכתב בעיין זה והביא עדויות ומקורות בנושא - 'הגדרת קידוש השם בתקופת השואה'.
בהמשך לזה - לא צוין למאמר התגובה של הרב יהודה עמיחי - 'בעקבות המאמר "הגדרת קידוש השם בתקופת השואה'.
'
סלקא דעתך כתב:הגיונות כתב:עברתי על האשכול בעלעול מהיר, ולפום ריהטא לא ראיתי שציינו כאן למאמרו של ד"ר יחזקאל ליכטנשטיין שכתב בעיין זה והביא עדויות ומקורות בנושא - 'הגדרת קידוש השם בתקופת השואה'.
בהמשך לזה - לא צוין למאמר התגובה של הרב יהודה עמיחי - 'בעקבות המאמר "הגדרת קידוש השם בתקופת השואה'.
'
אפשר להעלות לכאן?
בברכה המשולשת כתב:הכהן כתב:אוסיף שאלה:
פלוני היה חי כל ימיו כנכרי, ושנודע לחבריו האנטישמים שאמו שהכירוה כנוצריה נאמנה, נולדה להורים יהודים - רצחוהו נפש. האם נחשב כנהרג משום יהדותו?
כן
הכהן כתב:בברכה המשולשת כתב:הכהן כתב:אוסיף שאלה:
פלוני היה חי כל ימיו כנכרי, ושנודע לחבריו האנטישמים שאמו שהכירוה כנוצריה נאמנה, נולדה להורים יהודים - רצחוהו נפש. האם נחשב כנהרג משום יהדותו?
כן
מותר לחלוק?
הוא היה עושה את אותו דבר לרוצחיו אם הסיטאציה היתה הפוכה, וקדוש אתה קורא לו?
זאת ועוד, הם היו עושים לו זאת גם אם היה נולד לאב יהודי ואם נכריה, כך שלא נהרג בגלל יהדותו אלא בגלל ייחוסו ליהודים.
הכהן כתב:הוא היה עושה את אותו דבר לרוצחיו אם הסיטאציה היתה הפוכה, וקדוש אתה קורא לו?
הכהן כתב:זאת ועוד, הם היו עושים לו זאת גם אם היה נולד לאב יהודי ואם נכריה, כך שלא נהרג בגלל יהדותו אלא בגלל ייחוסו ליהודים.
יושב ירושלים כתב:פשפשתי בכל המלל שנשפך כאן על נושא זה, ועד כמה שידי יד כהה מגעת לא ראיתי אפי' אחד שיסביר במילים פשוטות [לא סיסמאות, ולא ראיות, אלא הסבר], מפני מה עולה על הדעת שייחשב קידוש ה', למיטב הבנתי התנאי הבסיסי כדי להחשיב מציאות כלשהיא כ'קידוש השם' הוא שהמציאות הזו תגרום לקדש [דהיינו (בתרגום חפשי): לגדל ולפאר] את השי"ת, כעת: האם מישהו יכול להסביר לי מה בדיוק מקדש את השם בזה שדם עבדיו נשפך כמים, הרי אין לך חילול השם גדול מזה!!!
בברכה המשולשת כתב:יושב ירושלים כתב:פשפשתי בכל המלל שנשפך כאן על נושא זה, ועד כמה שידי יד כהה מגעת לא ראיתי אפי' אחד שיסביר במילים פשוטות [לא סיסמאות, ולא ראיות, אלא הסבר], מפני מה עולה על הדעת שייחשב קידוש ה', למיטב הבנתי התנאי הבסיסי כדי להחשיב מציאות כלשהיא כ'קידוש השם' הוא שהמציאות הזו תגרום לקדש [דהיינו (בתרגום חפשי): לגדל ולפאר] את השי"ת, כעת: האם מישהו יכול להסביר לי מה בדיוק מקדש את השם בזה שדם עבדיו נשפך כמים, הרי אין לך חילול השם גדול מזה!!!
ברור שזה חילול השם ברמה הכוללת, אך ברמה הפרטית זה קידוש השם
יושב ירושלים כתב:בברכה המשולשת כתב:יושב ירושלים כתב:פשפשתי בכל המלל שנשפך כאן על נושא זה, ועד כמה שידי יד כהה מגעת לא ראיתי אפי' אחד שיסביר במילים פשוטות [לא סיסמאות, ולא ראיות, אלא הסבר], מפני מה עולה על הדעת שייחשב קידוש ה', למיטב הבנתי התנאי הבסיסי כדי להחשיב מציאות כלשהיא כ'קידוש השם' הוא שהמציאות הזו תגרום לקדש [דהיינו (בתרגום חפשי): לגדל ולפאר] את השי"ת, כעת: האם מישהו יכול להסביר לי מה בדיוק מקדש את השם בזה שדם עבדיו נשפך כמים, הרי אין לך חילול השם גדול מזה!!!
ברור שזה חילול השם ברמה הכוללת, אך ברמה הפרטית זה קידוש השם
אני שוב מבקש האם תוכל להסביר במילים פשוטות איך המציאות הזו גורמת - בכל רמה שלא תהיה - לגדל ולפאר את שם ה'.
איש גלילי כתב:הכהן כתב:הוא היה עושה את אותו דבר לרוצחיו אם הסיטאציה היתה הפוכה, וקדוש אתה קורא לו?
אם הוא קדוש או לא, זאת שאלה אחרת. אבל הוא ודאי נהרג משום יהדותו, וא"כ נחשב לכאו' כנהרג עקד"ה, כיון שלא נהרג אלא מפני ייחוסו לעם ה', וכמו שכתב מר בעצמו:הכהן כתב:זאת ועוד, הם היו עושים לו זאת גם אם היה נולד לאב יהודי ואם נכריה, כך שלא נהרג בגלל יהדותו אלא בגלל ייחוסו ליהודים.
בברכה המשולשת כתב:
שזה שהגויים ימש"ו הורגים יהודי זה כי הוא מייצג את דבר ה' בעולם, ואז זה שהיהודי נהרג על יהדותו כאמור בבחינת עליך הורגנו כל היום שמראה על חיבורה הפנימי של כנסת ישראל עם הקב"ה וזה מראה שעם זו יצרתי לי תהילתי יספרו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים